32.2 C
Athens
Δευτέρα, 1 Σεπτεμβρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗFDI: Ανατροπή, οι Γάλλοι μας δίνουν την 2η δική τους φρεγάτα για...

FDI: Ανατροπή, οι Γάλλοι μας δίνουν την 2η δική τους φρεγάτα για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις

- Advertisement -

Σημερινό δημοσίευμα του Mer et Marine, καταγράφει ανατροπή στο πρόγραμμα παραδόσεων των φρεγατών FDI, που κατασκευάζονται στο ναυπηγείο του Λοριάν, της Naval Group. Έτσι  η 4η κατά σειρά φρεγάτα σε κατασκευή, που προορίζοταν για το Γαλλικό Ναυτικό, θα γίνει η 3η ελληνική.

Θυμίζουμε το εξής: Το αρχικό πρόγραμμα κατασκευής του ναυπηγείου ήταν το πρώτο πλοίο να είναι γαλλικό, το Amiral Ronarc’h, μετά ακολουθούν η “Κίμων” και η “Νέαρχος” για την Ελλάδα, θα ερχόταν 4η η Amiral Louzeau για τη Γαλλία και τέλος, ως 5ο παραγωγής θα ήταν η ελληνική “Φορμίων”. Τώρα, η σειρά των παραδόσεων – που επιβεβαιώνεται και από τη Naval Group- πάει ως εξής: Amiral Ronarc’h, Κίμων, Νέαρχος, Φορμίων, Amiral Louzeau.

Ως λόγος αναφέρεται η καθυστέρηση στο πρόγραμμα ναυπήγησης, οπότε για να τηρηθούν οι ημερομηνίες παραλαβής από Ελλάδα (σύμφωνα με τη σύμβαση πρέπει να παραλάβουμε τέλος Μάρτιου του 2025 την “Κίμων”, τέλος Οκτωβρίου 2025 τη “Νέαρχος” και τέλος Οκτωβρίου 2026 τη “Φορμίων”), αλλάζει η σειρά.

Η αλλαγή είναι θετική για το ελληνικό πρόγραμμα, καθώς έτσι τηρείται το δικό μας χρονοδιάγραμμα, έστω και με “παραχώρηση” από πλευράς Γαλλικού Ναυτικού.

Η καθυστέρηση σχολιάζουμε εμείς, έχει ξεκινήσει από το ότι η πρώτη γαλλική φρεγάτα, η Amiral Ronarc’h, δεν έχει ακόμη ξεκινήσει τις θαλάσσιες δοκιμές της, οπότε κυλιόμενα ακολουθούν όλα τα πλοία. Τονίζουμε πως οι δοκιμές του πρώτου πλοίου της κλάσης είναι κρίσιμες για όλα τα ακόλουθα, καθώς ό,τι διαπιστωθεί ότι χρειάζεται κάποια ρύθμιση, διόρθωση κ.λπ., μετά πρέπει να εφαρμοστεί στα υπόλοιπα, που βρίσκονται σε διάφορα στάδια ολοκλήρωσης.

To Mer et Marine εξηγεί εδώ, πως αυτή η αλλαγή, μεταθέτει την παράδοση της 2ης γαλλικής φρεγάτας, της Amiral Louzeau, στο 2027 από το αρχικό 2026. Το γαλλικό Ναυτικό έχει προγραμματίσει να πάρει τα δικά του 5 πλοία σε δύο παρτίδες, τα πρώτα 2 μέχρι το 2026 (πλέον 2027) και μετά σε επόμενη παρτίδα θα ακολουθήσουν τα άλλα 3, με παραδόσεις το 2028, 2031 και 2032 αντίστοιχα. Ακόμη και αυτές όμως οι τελευταίες τρεις, σύμφωνα με το γαλλικό δημοσίευμα, μπορεί να καθυστερήσουν κι άλλο, αν εμφανιστούν “ξένες παραγγελίες”!

Το τελευταίο είναι εντυπωσιακό μιας και φαίνεται ότι το Γαλλικό Ναυτικό δεν… βιάζεται να παραλάβει τις δικές του FDI, και είναι πρόθυμο να παραχωρήσει την “σειρά” του στη ναυπήγηση σε νέους πελάτες, κάτι που δείχνει βέβαια και τη διάθεση στήριξης του τύπου στη διεθνή αγορά.

Η αλλαγή βέβαια, σηματοδοτεί και κάτι που έχουμε γράψει παλαιότερα: πως η ελληνική παραγγελία των 3+ δις ευρώ, με ιδιαίτερα εμπροσθοβαρή αποπληρωμή (στην παράδοση της πρώτης φρεγάτας στις 31 Μαρτίου 2025 θα έχουμε πληρώσει το 77,5% του συνόλου του κόστους και στην παράδοση της 2ης τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, θα έχουμε καταβάλλει το 88,5%), ήταν κρίσιμη για το όλο πρόγραμμα ναυπήγησης, οπότε έχουμε και τις ανάλογες εξυπηρετήσεις που θα αποτρέψουν και πιθανές ρήτρες καθυστέρησης. Τέλος το γαλλικό δημοσίευμα αφήνει νύξη πως συνεχίζονται οι συζητήσεις για μια ακόμη “ελληνική” FDI, εκείνη δηλαδή την 4η που είχε η χώρα μας ως οψιόν αλλά δεν παραγγέλθηκε.

Ποια ήταν η εικόνα και ο προγραμματισμός πέρυσι

Σε επίσκεψη της ΠΤΗΣΗΣ στο ναυπηγείο του Λοριάν, τον Ιούλιο του 2023, γράφαμε τα εξής, για το πως τότε εξελισσόταν το πρόγραμμα ναυπήγησης:

H συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

91 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
91 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ο εκσυχρονισμός Μ113 του ΕΣ σε “TOMA”, αλήθειες και ψέματα

Πρώτη δημοσίευση στην "Πτήση", 61 Ιούλιος 2025 Στην πρόσφατη έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA 2025 παρουσιάστηκαν δύο προτάσεις εκσυγχρονισμού Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού Μ113 και μετατροπής...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Οι Χούθι και το “τέλος” της ηγεσίας τους από ισραηλινά...

3
Οι Χούθι, γνωστοί και ως Ανσάρ Αλλάχ, αποτελούν μια ισλαμιστική οργάνωση με σιιτικό προσανατολισμό, συγκεκριμένα Ζαϊντί, η οποία λειτουργεί ως ένοπλη πολιτοφυλακή και πολιτική...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 1 Σεπτεμβρίου 1870: Μάχη του Σεντάν, η συντριβή...

3
Σε μια από τις λίγες φορές στη σύγχρονη ιστορία, που ένας στρατός κατορθώνει να εκμηδενίσει τον αντίπαλό του με μία μάχη, αιχμαλωτίζοντας μάλιστα και...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Κομισιόν επιβεβαίωσε τις ρωσικές παρεμβολές στο αεροπλάνο της φον ντερ Λάιεν

«Μπορούμε πράγματι να επιβεβαιώσουμε ότι υπήρξε παρεμβολή σήματος GPS, αλλά το αεροπλάνο προσγειώθηκε με ασφάλεια στη Βουλγαρία. Οι βουλγαρικές αρχές μας ενημέρωσαν ότι υποψιάζονται...

Αμερικανοί πιλότοι θα εκπαιδεύονται στην Ιταλία

Πιλότοι της Αμερικανικής Αεροπορίας, αρχικά 10, θα πάρουν μέρος στο πρόγραμμα του ιταλικού Διεθνούς Σχολείου Πτητικής Εκπαίδευσης IFTS (International Flight Training School), μετά την...

Το F/A-XX στο στόχαστρο της Boeing… μέσω F-47

Τον περασμένο Ιούνιο ήταν έντονες οι φημολογίες ότι θα ανακοινώνονταν ο ανάδοχος στο πρόγραμμα F/A-XX, δηλαδή το μαχητικό έκτης γενιάς του Αμερικανικού Ναυτικού, αλλά...