Ελλείψεις ανταλλακτικών και γραφειοκρατεία, κρατούν ένα μεγάλο μέρους του στόλου των F-35 της USAF καθηλωμένα, σύμφωνα με το Aviation Week & Space Technology.
Περίπου το 22% του υπάρχοντος στόλου, περιμένει ανταλλακτικά για να καταστεί πάλι επιχειρησιακός. Χαρακτηριστική είναι μια ανεκδοτική αναφορά, σύμφωνα με την οποία, ένα πλαστικό κλιπ κράνος πιλότου έσπασε και ο επισμηναγός στον οποίο άνηκε, καθηλώθηκε για δυο εβδομάδες, αναμένοντας το ανταλλακτικό. Το θέμα έπρεπε να φτάσει στο Joint Program Office που είναι υπεύθυνο για τη συνολική λειτουργία του προγράμματος του F-35 για να λυθεί.
Το σύστημα υποστήριξης ανταλλακτικών του F-35, έχει σχεδιαστεί για να μειώσει το κόστος και το χρόνο απόκρισης, συγκεντρώνοντας ανταλλακτικά, από τα πιο απλά, έως τα πιο σύνθετα και μέσω ηλεκτρονικού προγράμματος να παρακολουθεί τις ελλείψεις και να αποκρίνεται άμεσα. Οι επισκευές λαμβάνουν χώρα σε συγκεκριμένα σημεία και πάλι με σκοπό να μειωθεί το κόστος.
Αν και θεωρητικά αυτό το σύστημα μοιάζει ιδανικό και θυμίζει το τρόπο που λειτουργούν εταιρίες όπως η Amazon και η UPS που στέλνουν εκατομμύρια αντικείμενα σε όλο το πλανήτη σε χρόνο ρεκόρ, στη περίπτωση του συστήματος υποστήριξης του F-35, η αποστολή ενός ανταλλακτικού, ακόμη και αν αυτό είναι ένα κλιπ κράνους, μπορεί να πάρει ακόμη και δυο εβδομάδες. Το πρόβλημα είναι γνωστό εδώ και καιρό και το είχαμε επισημάνει και παλιότερα.
Στην αεροπορική βάση Eglin, οι μηχανικοί παλεύουν με τη συνεχή έλλειψη ανταλλακτικών και σε παγκόσμιο επίπεδο, το 1/5 του στόλου είναι καθηλωμένο για αυτό το λόγο. Τα ανωτέρω έρχονται να προστεθούν σε μια σειρά άλλων αναφορών για την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα του F-35, που τη περιγράφουν με τα μελανότερα χρώματα.
Διαβάστε επίσης
Bloomberg: Μεγάλες ελλείψεις σε ανταλλακτικά και καθυστερήσεις σε επισκευές για το F-35