Μια ενδιαφέρουσα πληροφορία μας έρχεται από την άλλη μεριά του Ατλαντικού, μετά από την εμπειρία της USAF που αναβαθμίζει συνεχώς αεροσκάφη F-16C/D Block 40 σε F-16V Block 70 (δεν γνωρίζουμε την τελική διαμόρφωση των αμερικανικών αεροσκαφών, πάντως σίγουρα αποκτούν το ραντάρ AESA).
Τα αεροσκάφη λοιπόν που έχουν λάβει το ραντάρ APG-83 SABR AESA, είναι ελαφρύτερα από τα αρχικά αεροσκάφη, καθώς έχουν αντικατασταθεί η παλαιάς τεχνολογίας LRU του ραντάρ AN/APG-68v. Έτσι, τα αμερικανικά F-16V έχουν κάποιο πρόβλημα ευστάθειας, που υποχρεωτικά πρέπει να αντισταθμιστεί με κάποιο τρόπο.
Γιατί το AESA στα εκσυγχρονισμένα ελληνικά F-16V είναι εκ των ων ουκ άνευ;
Έτσι, η USAF κάνει ένα διαγωνισμό για … “αντίβαρο” από τουνγκστένιο (βολφράμιο) που θα τοποθετηθεί σε ειδικά σημεία του ρύγχους. Δεν έχει γίνει γνωστό αν η τοποθέτηση βολφραμίου στα σημεία αυτά, βελτιώσει άλλα χαρακτηριστικά του αεροσκάφους, όπως για παράδειγμα την παθητική προστασία.