25.7 C
Athens
Πέμπτη, 17 Απριλίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Υπό συζήτηση μεγάλη συμφωνία με Γερμανία: αναβάθμιση Leopard 2A4, με ΤΟΜΑ...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Υπό συζήτηση μεγάλη συμφωνία με Γερμανία: αναβάθμιση Leopard 2A4, με ΤΟΜΑ Lynx και Marder 1A3 στο τραπέζι

- Advertisement -

Ο επανεξοπλισμός των Ενόπλων Δυνάμεων, υποχρεωτικά θα ασχοληθεί το 2022 και με τον “ξεχασμένο” Στρατό Ξηράς. Φυσικά και υπάρχουν οι παραχωρήσεις υλικού μέσω EDA (M1117 για παράδειγμα, σε τεράστια ποσότητα), θα έρθουν κι άλλες (76 AAV-7A1 RAM/RS, αριθμός Μ109Α5, τροχαίο υλικό, κ.α.), αλλά οι ανάγκες παραμένουν. Και θα χρειαστεί η Ελλάδα να μη βασιστεί μόνο στα υλικά που θα πάρουμε δωρεάν και μεταχειρισμένα, αλλά και σε αγορές νέων.

Θα θυμίσουμε πως ο ΕΣ εξελίσσει σημειακές προμήθειες ειδικών συστημάτων, όπως για παράδειγμα οι SPIKE NLOS. Αλλά δεν είναι δυνατόν να έχουμε ένα τόσο ισχυρό Στρατό, με υλικά περασμένων δεκαετιών. Αναμένουμε πως η μεγαλύτερη και ακριβότερη προμήθεια για τον ΕΣ θα είναι η ενίσχυση της Αεροπορίας Στρατού, πρώτα με 9+9 ΑΗ-64Ε, και στην συνέχεια τα CH-47F. Επίσης, κάποια στιγμή θα δούμε αριθμό UH-60A+, που θα επιτρέψουν στα παλαίμαχα UH-1H να αποσυρθούν και να απολαύσουν τα σύνταξή τους.

Ένα από τα τεράστια προβλήματα του Ελληνικού Στρατού, είναι η ημιτελής μας επένδυση στα άρματα μάχης Leopard 2. Όταν παραγγέλθηκαν, ο ΕΣ είχε παραλάβει σαν αντισταθμιστικά και μεγάλο αριθμό αρμάτων Leopard 2A4. Εκεί λοιπόν είναι το μεγάλο πρόβλημα, καθώς τα Leo2A4, παρά την πρόθεση,  ποτέ δεν εκσυγχρονίστηκαν σε Leo2A6 και σήμερα υπάρχουν δυο τύποι Leo2, αυτοί που τα “κουτσοφέρνουν βόλτα” με ανταλλακτικά, και εκείνοι που αρχίζουν να τα βρίσκουν όλο και πιό δύσκολα με κίνδυνο απαξίωσης και μάλιστα γρήγορα (Leo2A4).

Οι αγορές και παραχωρήσεις αρμάτων πριν από δυο δεκαετίες έχουν καταστήσει την Ελλάδα τον μεγαλύτερο χρήστη Leopard 2 στον κόσμο, κατάσταση που δεν μπορεί να αλλάξει ούτε άμεσα, ούτε εύκολα, αφ’ ενός διότι η παραγωγή νέων αρμάτων του τύπου βρίσκεται σε αδιέξοδο και αφ’ ετέρου οι υποψήφιοι αγοραστές είναι λίγοι και χρειάζεται να κάνουν μια πολύ μεγάλη επένδυση για οποιαδήποτε τέτοιο πρόγραμμα, με το κόστος ανά μονάδα να είναι πλέον δυσθεόρατο!

Η κατάσταση αυτή δίνει στην Ελλάδα μια σειρά πλεονεκτημάτων αλλά και μια σειρά προκλήσεων προς επίλυση. Από την μια καθόμαστε πάνω σε ένα πραγματικό θησαυρό Leopard 2, που μας δίνει μόχλευση στη διεθνή αγορά και όχι μόνο. Από την άλλη, ο θησαυρός αυτός χρειάζεται (χρειαζόταν ήδη από την προηγούμενη δεκαετία) περαιτέρω επένδυση.

To Leopard 2A4, αν θέλουμε να συνεχίσουμε να το έχουμε στις τάξεις του ΕΣ ως επιχειρησιακό άρμα μάχης, κι όχι απλά στους όρχους, χρειάζεται εκσυγχρονισμό με σύγχρονα υποσυστήματα, που θα υποστηρίζονται για τα επόμενα 20 με 30 χρόνια και θα αποτρέψουν την απαξίωσή τους. Τα Leo2A4 έχουν συστήματα της δεκαετίας του ’80, έχουν δυνατότητες μεν, αλλά αρχίζουν και δεν υποστηρίζονται δε. Άρα χρειάζονται άμεσα παρεμβάσεις.

Εδώ θα τονίσουμε κάτι που διαφεύγει στους περισσότερους. Ποιο νομίζουν οι αναγνώστες μας ότι είναι το κόστος σήμερα, ενός Leopard 2A7; Όχι ενός Leo2A4, αλλά ενός Leo2A7; Πλησιάζει τα 17 εκ. ευρώ, ποσό λογικό αν σκεφτούμε πως ένα Altay, εκτιμάται κοντά στα 12 με 14 εκ ευρώ. Άρα, με μια αχετικά μικρή επένδυση  για την αναβάμιση των 2Α4 σε Leo2A6/7 έχουμε δυνητικά ένα αρματικό δυναμικό πολλαπλάσιας αξίας, περίπου 3 δις. Αυτός είναι κι ο λόγος που οι Αμερικανοί πουλάνε τα Μ1Α2 του Ψυχρού Πολέμου σαν ζεστά ψωμάκια (μετά από εκσυγχρονισμό πλέον).

Το άλλο σημείο που η επένδυση στα Leopard 2 έμεινε ημιτελής, είναι στο θέμα του σύγχρονου ΤΟΜΑ. Δυστυχώς, ο ΕΣ ποτέ δεν κατάφερε να αποκτήσει κάποιο νέο όχημα για να συνοδεύει τα Leo2HEL και τα Leo2A4 στις “σφήνες” που θα έκαναν στις εχθρικές γραμμές. Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία, να έχουμε το καλύτερο άρμα μάχης του κόσμου, το Leo2HEL κι αυτό να έχει σαν συνοδεία το ΤΟΜΠ Μ113Α2. Βέβαια μιλάμε για το κράτος που έχει Type 214HN AIP υποβρύχια με τορπίλες SUT Mod0, οπότε κάθε τι ανάλογο είναι λογικό…

Το θέμα είναι πως ο ΕΣ χρειάζεται ένα ΤΟΜΑ. Η “περιπέτεια” του ΒΜΡ-3 δεν απέδωσε οχήματα, ενώ ο ΕΣ απέρριψε και τα Marder 1A1 που κάποτε είχαν προταθεί. Την δεκαετία που μας πέρασε, υπήρχε μια διευρυμένη προσπάθεια εξεύρεσης μεταχειρισμένων TOMA M2 Bradley από τον Αμερικανικό Στρατό. Ο ΕΣ έφτασε αρκετά κοντά σε 367 Μ2Α0 Bradley, αλλά η όλη προσπάθεια δεν προχώρησε για άγνωστους σε μας λόγους. Πιθανολογούμε πως το κόστος μετατροπής σε Μ2Α3/4 ήταν μάλλον μεγάλο για τις μνημονιακές περιόδους.

Σήμερα υπάρχουν 3 διαφορετικοί προμηθευτές για “πακέτα” αρμάτων μάχης, ΤΟΜΑ και αυτοκινούμενων πυροβόλων. Η Γερμανία, οι ΗΠΑ και η Νότιος Κορέα. Καθώς στο άρμα μάχης έχουμε “συμπλεύσει” με τη Γερμανία, το λογικό θα ήταν να απευθυνθούμε σε αυτή για εκσυγχρονισμό και για ΤΟΜΑ. Υπάρχει όμως ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα με την KMW, οι εκκρεμείς οικονομικές διαφορές με το ελληνικό Δημόσιο, ενώ με την προηγούμενη κυβέρνηση είχε γίνει και αγωγή. Αγωγή δυστυχώς αβάσιμη, που το μόνο που κατάφερε ήταν να διαλύσει κάθε δίαυλο επικοινωνίας, ενώ απέτρεψε και την εταιρεία να έρθει να “χτυπήσει” την ΕΛΒΟ.

Η νυν ηγεσία του ΥΠΕΘΑ έχει σαν σκοπό να κλείσει όλες τις παλιές υποθέσεις, που βασανίζουν τα Επιτελεία, και είναι ατελέσφορες. Όσοι θυμούνται, θα ξέρουν πως έκλεισε ένα κομμάτι των οφειλών της TKMS προς το Πολεμικό Ναυτικό, με παράδοση απαρτίων και ανταλλακτικών για τα υποβρύχια, το 2019. Την Παρασκευή 11/2 πέρασε από τη Βουλή μια συμπληρωματική τακτοποιητική σύμβαση πάλι με την TKMS.

Αυτή τη φορά, σειρά έχουν οι διαφορές με την KMW. H εταιρεία έχει ενδιαφερθεί πλείστες φορές να κάνει μεγάλες επενδύσεις στην Ελλάδα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως από κάθε πώληση Leopard 2 από τη Γερμανία, ωφελούνται ελληνικές εταιρείες που είναι μάλιστα sole source suppliers της KMW. EODH, Μυτιληναίος κι άλλες, έχουν σημαντική συμμετοχή στο άρμα. Έτσι, το λογικότερο για την KMW θα ήταν να κάνει μια επένδυση στην Ελλάδα, προκειμένου να καλύψει τις παραγγελίες που έχει σε οχήματα ανά τον κόσμο.

Φυσικά αυτά “σκοντάφτουν” στις απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου από την εταιρεία, αλλά και αντιστρόφα, στις δικές της απαιτήσεις της από το Ελληνικό Δημόσιο. Οι πληροφορίες μας από αξιόπιστες ελληνικές πηγές αναφέρουν πως αν προχωρήσουν στα δικαστήρια, η Ελληνική πλευρά ρισκάρει να πρέπει να πληρώσει τα εκατοντάδες εκατομμύρια που οφείλει, συνεπώς, το καλύτερο από όλα θα ήταν ένα τίμιος συμβιβασμός.

Σε μια πραγματικά καινούργια σελίδα του όλου θέματος, η KMW, σε συνεργασία με την Rheinmetall προτείνουν στη χώρας μας μια δέσμη συμφωνιών που εδράζεται σε ένα κοινό σημείο ενδιαφέροντος, που μπορεί να φτάσει έως και τη συγκρότηση γραμμής συναρμολόγησης/παραγωγής Leopard 2 στην Ελλάδα, αξιοποιώντας τις υποδομές που υπάρχουν εγχώρια, αφού τέτοια δεν υφίσταται πλέον στη Γερμανία και ούτε μπορεί να υπάρξει στο άμεσο μέλλον (η πρόσφατη απώλεια του πολωνικού συμβολαίου αρμάτων που κατέληξε στις ΗΠΑ οφείλεται στο γεγονός ότι οι πρώτες παραδόσεις δεν μπορούσαν να γίνουν πριν το 2026-2027, κάτι αδιανόητο για τη Βαρσοβία που βλέπει τη ρωσική αρκούδα προ των πυλών). Η γραμμή αυτή θα εξυπηρετήσει όμως και την ανακατασκευή των ελληνικών Leo 2A4 σε ανώτερο επίπεδο, έως και το Leo 2A7, εάν αυτό κριθεί τελικά οικονομικά εφικτό.

Υπάρχει όμως ένα πολύ  σημαντικό στοιχείο σε αυτή την πρόταση των δυο εταιριών -KMW και  Rheinmetall-, οι οποίες στη Γερμανία “τρώγονται” μεταξύ τους αλλά στην Ελλάδα, προ του κοινού συμφέροντος (και αναφερόμαστε όχι μόνο στο ελληνικό δυνητικό πρόγραμμα αλλά και στην παραγωγή Leo 2 στην Ελλάδα) συνασπίστηκαν στενά. Αυτό δεν είναι άλλο από την εξαιρετικά χαμηλή τιμή που προτείνουν για την αναβάθμιση των Leo 2A4 σε A7/+.

Οι αναγνώστες του περιοδικού θυμούνται ασφαλώς την αντίστοιχη προσπάθεια που είχε γίνει μέσω  του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας EDA (European Defence Agency), πολύ πρόσφατα (είχαμε γράψει στην “Πτήση” μια σειρά άρθρων, που όσοι τα πρόσεξαν ασφαλώς τώρα καταλαβαίνουν πολύ περισσότερα). Εκείνη η προσπάθεια ναυάγησε ή μάλλον δεν προχώρησε καθώς οι χώρες που συμμετείχαν δεν βρήκαν τελικά κοινό έδαφος συμφωνίας. Οι τιμές όμως που είχαν συζητηθεί τότε έμειναν και ήταν πολύ καλές. Οι πληροφορίες μας -και είναι ασφαλείς!- λένε ότι η γερμανική πρόταση στο τραπέζι αναφέρεται σε τιμές στο 50% των τιμών του προγράμματος EDA!  Εξυπακούεται (και υπογραμμίζεται) ότι η γερμανική προσέγγιση δεν είναι τυχαία αφού οι δυο γερμανικές εταιρίες πιστεύουν ότι με την Ελλάδα ως εταίρο δημιουργείται για όλα τα μέρη μια win-win-win κατάσταση!

Η ομογενοποίηση του στόλου των ελληνικών Leopard 2  Leo 2A7, επιτρέπει στην Ελλάδα να εξελιχθεί στον κύριο χρήστη Leopard 2Α7 παγκοσμίως (!), ενώ θεωρείται πως θα αποκτήσει εσαεί την αρματική υπεροπλία. Ακόμη κι αν οι Τούρκοι καταφέρουν να κάνουν το Altay να κινηθεί (αν βρουν ικανό κινητήρα και κιβώτιο μετάδοσης).

Το ενδιαφέρον είναι, πως αυτά τα προγράμματα θα ξεκλειδώσουν τα εξής πλεονεκτήματα:

  1. Τον διακανομισμό όλων των εκκρεμοτήτων ανάμεσα στις πλευρές, που σήμερα χρονίζουν και έχουν αποδειχθεί τροχοπέδη για εξελίξεις.
  2. Την δυνητική δημιουργία στην Ελλάδα μιας γραμμής παραγωγής για Leopard 2A7, κάτι που δεν έχει ξανασυμβεί
  3. Τη δημιουργία στη χώρα μας γραμμής αναβάθμισης και εργοστασιακής συντήρησης Leopard 2.

Πέραν όμως του κύριου προγράμματος αναβάθμισης των Leopard 2A4, η γερμανική πλευρά φέρεται να προτείνει τη συμμετοχή της Ελλάδας στο πρόγραμμα  ΤΟΜΑ Lynx, ενώ στο τραπέζι βρίσκεται και η απόκτηση μεγάλου αριθμού μεταχειρισμένων τεθωρακισμένων διαφόρων τύπων, που τώρα υπάρχουν σε αποθήκευση στη Γερμανία, μεταξύ αυτών και σημαντικών ποσοτήτων Marder 1A3. Η  απόκτηση αυτή θα γίνει μέσω των γερμανικών εταιριών, που έχουν αυτή τη δυνατότητα, αλλά όχι ως μεσάζοντες, όπως έχει γίνει στο παρελθόν για άλλες χώρες, αλλά ενταγμένη στο συνολικό πλαίσιο συνεργασίας.

H αγορά του απαιτούμενου αριθμού ΤΟΜΑ θα εξόντωνε οικονομικά την Ελλάδα, καθώς αυτά έχουν κόστος σχεδόν όσο ένα σύγχρονο άρμα μάχης. Έτσι, η μόνη βιώσιμη λύση είναι η  απόκτηση μεταχειρισμένων ΤΟΜΑ, μάλλον με μικρότερες επιδόσεις από τα σύγχρονα άρματα μάχης. Μιλάμε εδώ για το Marder, που όμως ήταν το κύριο ΤΟΜΑ του Γερμανικού Στρατού τις εποχές του Leo1A4 και του Leo2A4. Και, ναι, υπάρχει δυνητική πρόταση για παραχώρηση αριθμού Marder 1A3 που μάλιστα βρίσκονται άμεσα διαθέσιμα και σε καλή κατάσταση.

Οι πληροφορίες μας αναφέρουν πως ακόμη και αύριο, 75 Marder 1A3 θα μπορούσαν να έρθουν στην Ελλάδα, αρκεί να εκκινηθεί η όλη διαδικασία. Αλλά οι Γερμανοί δεν έχουν καμία αντίρρηση να μας παραχωρήσουν εν τέλει, όλα τα Marder που έχει σε υπηρεσία ο στρατός τους, που είναι εκσυγχρονισμένα και σε καλή κατάσταση. Οι Γερμανοί τονίζουν πως η φιλοσοφία κατασκευής τους είναι πολύ κοντά στα Leopard 1A5 του ΕΣ, και οι τεχνικοί μας δεν θα δυσκολευτούν καθόλου να τα εντάξουν στις Μονάδες, ενώ η όποια εκπαίδευση θα είναι απλή και σε μικρό χρονικό διάστημα.

Πόσο προχωρημένο είναι το θέμα; 

Για το θέμα του εκσυγχρονισμού των Leo 2A4, πάρα πολύ(!) και τα υπόλοιπα έπονται. Αρκεί να σας αναφέρουμε ότι η πρόταση της αναβάθμισης των Leo 2A4 περνά άμεσα από ΑΣΣ (Ανώτατο Στρατιωτικό Συμβούλιο), το πρώτο αλλά ουσιαστικό βήμα για την υλοποίησή της. Θα ακολουθήσει ταχύτατα η εισαγωγή της στο ΣΑΓΕ (Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων) και από εκεί πλέον προωθείται στην πολιτική ηγεσία. Η διατήρηση του ικανότατου αντιστράτηγου Λαλούση στη θέση του Α/ΓΕΣ, γνώστη του θέματος, βοηθά πολύ στην ομαλή εξέλιξη της διαδικασίας. Στο ΑΣΣ εισάγεται επίσης και πρόταση για την αναβάθμιση των 500 περίπου Leo 1A5, κυρίως σε ότι αφορά το θερμικό περισκόπιο, ο εκσυγχρονισμός του οποίου μαζί με ορισμένες άλλες παρεμβάσεις θα τους δώσει σε αυτό το κρίσιμο αρματικό δυναμικό σημαντική παράταση επιχειρησιακής ζωής.

Να σημειώσουμε ότι ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας θα βρίσκονται την επόμενη εβδομάδα στο Μόναχο για τη Σύνοδο για την Ασφάλεια που θα πραγματοποιηθεί εκεί. Στο περιθώριό της αναμένονται και ουσιαστικές επαφές με την νέα γερμανική κυβέρνηση και οι πληροφορίες λένε ότι στη δέσμη συνεργασιών που θα συζητηθεί περιλαμβάνεται και η πρόταση που προαναφέρθηκε.

Αυτό που ξεχωρίζει τη γερμανική πρόταση, είναι ότι θα δημιουργήσει χιλιάδες καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας, ενώ θα καταστήσει τη χώρα μας, από υποκατασκευστή πολεμικού υλικού, σε κύριο κατασκευαστή. Στην τελική συμφωνία υπάρχει και εμπλοκή εξειδικευμένων εταιρειών του χώρου όπως η EODH, η HDVS κι άλλες. Μην ξεχνάμε πως η EODH έχει δώσει εδώ και χρόνια τις απαραίτητες εξετάσεις στις υψηλές γερμανικές απαιτήσεις, και όχι απλά τις πέρασε, αλλά έχει γίνει βασικός υποκατασκευαστής της KMW.

Μείνετε συντονισμένοι! Ξέρουμε πως τα Rafale και οι FDI είναι πολύ πιο “πιασάρικα” σαν θέματα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε τον ΕΣ. Μπορεί λοιπόν να μπορεί οι κινήσεις του ΓΕΣ να περνούν κάτω από ραντάρ, αλλά στην πραγματικότητα, θα δούμε σοβαρές αλλαγές και στον Ελληνικό Στρατό.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

216 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
216 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Agouraki

για σας ήρθα για το σχόλιο του κουλις.

Simos183

Μπράβο επιτέλους κάνουμε κάτι για την ξηρά! Και να δούμε κιόλας για μεταχειρισμένα leo2a5 η Abrams! Το πιο σημαντικό είναι να αναβαθμιστούν όλα τα άρματα μας με next gen θερμικές κάμερες και αυτόματα Περιβόλα δηλαδή να είναι σχεδόν όπως τα M1117!!!!! Φυσικά χρειάζεται και αυτοπροστασία εναντίον anti tank missile’s κτλπ! Εγώ πιστεύω όμως τα m1 είναι πιο καλύτερα από τα leo1 και τα 2a4 γιατί έχουν προστασία εναντίον ammo cooking κτλπ!!!!

Nikiforos12

Όλα ωραία αλλά μην προσπαθείτε να εξιλέωσουμε τις πρακτικές των Γερμανών (ούτε των πολιτικών – στρατιωτικων) δεν είναι αθώοι

Pyriflegethwn

Ό, τι πιο αισιόδοξο μπορούσαμε να ακούσουμε. Ευχαριστώ Πτήση για την είδηση! Αν προχωρήσει μέχρι τέλους (Lynx), αλλάζουμε επίπεδο..

St.

Έχω μείνει κάγκελο. Αν προχωρήσει κάτι τέτοιο θα είναι εξωπραγματική κίνηση, άλλου επιπέδου.

Poirot

Τι λέτε τώρα; Αν συμβεί αυτό, θα μιλάμε για μία πρωτοφανή αναβάθμιση του ΕΣ αλλά και την απαρχή για την ανάσταση της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας. Δυσκολεύομαι να το πιστέψω. Ακούγεται πολύ ωραίο για να είναι αληθινό. Πραγματικά τώρα, πόσο ρεαλιστικό είναι αυτό το σενάριο; Και σε τι συνίσταται η αναβάθμιση σε A7;

Johnny

Όνειρό ζω μην με ξυπνάτε!! 🇬🇷🇬🇷🇬🇷🇬🇷

Eragon12

Προς ΠΤΗΣΗ: καμία ενημέρωση για το σύστημα Trophy?
Πιστεύω στο σημερινό πεδίο είναι απαραίτητο.

billy

Τελικά φαίνεται οτι είμαστε διατεθειμένοι να βάλουμε το χέρι στην τσέπη πολύ περισσότερο απο ότι περίμενα και ήλπιζα.
Γιατί αν αθροιστούν τα προγράμματα και τα συμβασιοποιημένα και αυτά που βρίσκονται ήδη σε κάποιο στάδιο της διαδικασίας και αυτά που έχουν ακουστεί αλλά κυρίως και τα υπόλοιπα που ακολουθούν σε πιάνει ίλιγγος !!!
Εκτός του ύψους των πιστώσεων φαίνεται ότι υπάρχει και ολοκληρωμένο σχέδιο βάση προτεραιοτήτων.
Μπράβο και μακάρι .

Aroundthebox

Αν καταφέρουμε τέτοια συνεργασία/κατασκευαστικό έργο και μπορέσουμε και σκουπίσουμε και μερικά μεταχειρισμένα Leo2 ακόμη (και τα κάνουμε όλα Α7, έστω σε βάθος χρόνου και προγραμματισμένα) καθώς και Pzh2000, τότε πρέπει να στήσουμε αδριάντα στον Παναγιωτόπουλο! (…εκτός από το εικόνισμα/φυλακτό που έχει η Παρλύ ;-))

Nektarios

Πιθανα προγραμματα Greece – Germany ειναι :
: Συμμετοχη Leopard 3 ( EURO-MBT ) με 130 αρχικα .
: option απο παλια 50 Leopard 2HEL ( εκδοση Α7 πιο κοντα ) .
: κραταμε ολα τα Leo-2 και κανουμαι τα updates οπως κανει .
: Pzh-2000 second .
Στο update το Genaircon+Wisp το εδειξε η IDE στην DEFEA 2021 ειναι πληρως ελληνικο
υστερα εχουμαι και για ανταλλακτικα ,συντηρηση και τι προτεινεται .
Εδω η σχεδιαση ειναι κραταμε ολα τα Leo-2 και αυξανουμαι τους αριθμους .

Tdmrider

Α Μ Η Ν. Με την αυτοπροστασία, τι ;

Johnny

Πτήση αυτό ακυρώνει την λύση Bradley η υπάρχει περίπτωση να συνυπάρχουν γερμανικά και αμερικανικά ΤΟΜΑ;

Galaxhar

τη κυριακη μετά τη μπάλα μπαίνουμε να διαβάσουμε ενα μεγάλο άρθρο εδώ ,καλό σεφτέ και για το στρατό ξηράς. ερώτηση, συζητάμε και για αυτοπροστασία των αρμάτων ;;;

komninos79

Πολύ ενθαρρυντικά νέα. Αν προχωρήσει η αναβάθμιση με τα 2A4, μπορεί τελικά να εξελιχθεί σε μια κατάσταση που θα δώσει στον ΕΣ υπεροχή για δεκαετίες έναντι των Τούρκων. Με τον ΕΣ να κατέχει 350+ Leo2A7, ας φτιάξουν όσα Altay θέλουν οι Τούρκοι…

Dakota

<iframe src=”https://giphy.com/embed/WxJqzEt4wDDVtC0NXt” width=”480″ height=”336″ frameBorder=”0″ class=”giphy-embed” allowFullScreen></iframe><p><a href=”https://giphy.com/gifs/WxJqzEt4wDDVtC0NXt”>via GIPHY</a></p>

massey-ferguson-65

Να και άλλο ένα υπε-φαναταστικο νέο…
ΕΠΙΤΈΛΟΥΣ ΤΑ leopard 2a4 ΘΑ ΓΊΝΟΥΝ ΑΝΏΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ a6!!!!
ΝΑΙ ΣΕ ΌΛΑ !!ΝΑ ΚΛΕΊΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΑΚΈΤΟ 2,5-3 ΔΙΑ ΜΈΣΑ ΜΕ ΤΟΜΠ, leopard 2a4,2a6,1,a5 !!!!!!!!!

kyrNG

Πολύ θετικές ειδήσεις, και μακάρι να ευδοκιμήσουν οι διαβουλεύσεις.

Βέβαια, η “δυνητική δημιουργία στην Ελλάδα μιας γραμμής παραγωγής για Leopard 2A7” είναι μάλλον κάτι παρατραβηγμένο και ίσως πλέον να μην έχει και κανένα νόημα.

Ας θυμηθούμε ότι Γερμανία και Γαλλία συνεργάζονται (με πολλά εμπόδια φυσικά) στο Main Ground Combat System (MGCS), το άρμα που θα αντικαταστήσει τα Leopard 2 και Leclerc.

Άρα, αν πραγματικά θέλουν οι δύο αυτοί σύμμαχοί μας να έχουν μελλοντικά ένα δυνητικά σημαντικό χρήστη των MGCS, μήπως είναι καλύτερα για ΟΛΟΥΣ, να επιδιώξουμε την συμμετοχή ελληνικών εταιρειών στο τόσο σημαντικό μελλοντικό αυτό ευρωπαϊκό πρόγραμμα;

Στο μεσοδιάστημα, ναι, να επενδύσουμε στην αναβάθμιση των Leopard 2A4 σε επίπεδο αντίστοιχο του Α7, αλλά χωρίς όμως να ξοδέψουμε υπερπολύτιμους πόρους σε δημιουργία γραμμής παραγωγής για ένα άρμα (όσο εξαιρετικό και να είναι) του οποίου ήδη σχεδιάζεται ο αντικαταστάτης του.

denmeenimerosan

Όλο τα βριζουμε τα γκεστάπια και πιξιοι και διξιοι αλλά εκεί τριγυρνάμε.Κάτι γερμαναράδες που βουτάνε τα κατσαβίδια και φτιάχνουν αγγέλους πού έλεγε ο θανάσης στο θα σε κάνω βασίλησσα

My_name_is_Nobody

Πόσο απέχει η Αλεξανδρούπολη από την Κωνσταντινούπολη;

Panagiotis

Ενδιαφέροντα νέα.

NikolasT

Είναι το λιγότερο θετικό ότι επιτέλους καταλαβαίνουμε ότι δεν γίνεται να υπερισχύσουμε στο πεδίο της μάχης μονάχα με ισχυρή ΠΑ και ΠΝ. Στον Έβρο και σε δεύτερο επίπεδο στα νησιά τι θα γίνει . Θα επιτρέψουμε στους απέναντι να φθάσουν μέχρι τις Σέρρες ;;; Σκεφθείτε την επιχειρησιακή αλλά και ψυχολογική αξία της κατάληψης του προγεφυρώματος του Καραγατς από τις δυνάμεις του ΕΣ . Οι Τούρκοι λίγο πολύ αποδέχονται την υπέροχη της ΠΑ και την ιστορία του ΠΝ αλλά θεωρούν ότι στην στεριά είναι ανίκητοι . Η κατάληψη της εν λόγω περιοχής θα είναι ένα μεγάλο χτύπημα στην ψυχολογία του στρατεύματος αλλά και στην τουρκική ηγεσία που έχει χτίσει ολακαιρο αφήγημα περί του πόσο αήττητες και ανίκητες είναι οι σιδηρόφρακτες τουρκικές ταξιαρχίες . Επιχειρησιακά … απλά η μάχη του Έβρου θα γύρει σε τεράστιο βαθμό υπέρ μας .
Α) Οι Τούρκοι χάνουν το ευκολότερο σημείο διάσπασης της ελληνικής άμυνας
Β)Τουρκικές δυνάμεις στον Βορρά ίσως αναγκαστούν να υποχωρήσουν υπό τον φόβο υπερκέρασης με τις πύλες τις Αδριανούπολης ανοιχτές ( αν και δεν πρέπει να πέσουμε στην παγίδα μάχης αστικού πεδίου θα μακελευτούμε για τα καλά )
Γ) Πιθανά προγεφυρώματα στο Νότο θα πλαγιολοπηθουν
Δ) Δημιουργείται μια εξαιρετική θέση απόκρουσης πιθανής αντεπίθεσης
Τώρα με 350 Leo2A7 και Marder σκεφθείτε ποσο αυξάνονται οι πιθανότητες να συμβεί αυτό !!!!

Koulis

Συγχαρητήρια στην Πτήση για το αποκλειστικό (ευτυχώς δεν σας το “έκλεψε ο Μιτς”).
Θυμάμαι κάποιοι να έγραφαν για εξοπλιστικό των 5,5-6 δις.
Εγώ σας τα έλεγα, μα δεν πιστεύατε.
Υπάρχει σχέδιο το οποίο υλοποιείται.
Τα καλύτερα είναι εδώ. Τα ακόμα καλύτερα έρχονται.

SAGNOSCOSTAS

Α ρε ζωή πως εκδικείσαι…Μερικά χρόνια πριν, Α/ΓΕΕΘΑ (όνομα και μη χωριό…)είχε πεί το εξής αμίμητο: “εγώ θα πάρω όλα τα σαπάκια των Γερμανών;” Ηταν η εποχή που η Γερμανία προσέφερε σε εντελώς εξευτελιστική τιμή το ΣΥΝΟΛΟ των Marders “πακέτο” με το ΣΥΝΟΛΟ των ανταλλακτικών και των πυρομαχικών τους.Σήμερα,γονυπετείς,θα παρακαλέσουμε για την ανάκτηση οχημάτων που είναι αποθηκευμένα εν υπαίθρω τουλάχιστον επί 10ετία και το καθένα έχει στην πλάτη του (ως πήγμα-κινητήρας) μια 35ετία εκ της κατασκευής του. Κοντολογίς, στερνή μου γνώση να σ’είχα πρώτη…Παρόλα αυτά,ναι,αποτελεί μια λογική και ικανοποιητική επιλογή μιας που υπάρχει έτοιμη η υποδομή (τεχνογνωσία-εργαλειομηχανές-εμπειρία χρήσης) από την αξιοποίηση των αρμάτων Leo1.Πλέον τούτου, η ομοιογένεια του υλικού (hardware και φιλοσοφία χρήσης) μόνο σε όφελος του χρήστη αποβαίνει.Επισυνάπτω φωτό από Ινδονησιακό Marder (τύπου “σαπάκι”) τοπικά βελτιωμένου.Οψόμεθα…

Ινδονησιακό  Marder.jpg
Antikeimenikos paratiritis

Ερώτηση, γνωρίζετε αν το ΤΟΜΑ Lynx που μας προσφέρουν θα φέρει αντιαρματικούς πυραύλους; Επιπλέον, γίνεται τα Leo να γίνουν φορείς αντιαρματικών μετά των εκσυχρονισμό τους;
Τέλος, κάτι τελείως άσχετο, θα μπορούσαμε αν δούμε το Lynx σε Ελληνική υπηρεσία να αντικαταστήσει τα Μ113 (καθώς αν θυμάμαι καλά το Lynx είναι οικογένεια τεθωρακισμένων οχημάτων);
Ευχαριστώ προκαταβολικά!

Vassilis13

ΝΑΙ ΝΑΙ ΝΑΙ!!!
ΤΑ ΛΥΝΞ είναι σκέτη τρέλα κ βέβαια αναβάθμιση όλων των λεοπαρντ σε Α7.

Εξαιρετική πρόταση που πρέπει να την υπογράψουμε αύριο κ να προχωρήσουμε δυναμικά.

Viper 137

Εξαιρετικά νέα! Μακάρι να προχωρήσει.
Αυτό που θέλω ωστόσο να τονίσω είναι η στρατηγικής σημασίας κίνηση που πρέπει να κάνουμε με τις KMW και Rheinmetall τις οποίες πρέπει να έχουμε αγκαζε (για να μην πω να τις “παντρευτούμε”), κυρίως τώρα που βλέπουμε ότι το k2 και το m1 εισβάλλουν σε αγορές που θεωρούνταν δεδομένες για τους Γερμανούς. Η εξωτερική πολιτική του γερμανικού κράτους σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να μας αποτρέψει.

MPAMPIS

Μακαρι!!

zop

Παλι γερμανοι στη μεση; ωχ ………

AnastasG

Αγαπητή Πτήση, μας φτιάξατε το βράδυ πάλι!
Δύο ερωτήσεις μόνο:
1. Πόσα Leo2A4 διαθέτουμε;
2. Από συστήματα αυτοπροστασίας σε τι φάση βρισκόμαστε γενικά σε όλα μας τα άρματα;

Πιστεύω ότι αν κάνουμε κάτι άμεσα και στο επίπεδο αντιμετώπισης των drones τότε θα έχουμε καλύψει τεράστιο μέρος της 10ετους απουσίας μας από τα εξοπλιστικά προγράμματα που δεν έτρεξαν.
Αναμένουμε τα ακόμη καλύτερα.

PANAGIS

Αντε να παίρνει μπροστά η διπλωματία των εξοπλισμων……

ikaros

Πολύ ενδιαφέρουσα εξέλιξη. Ο ΕΣ μας αρέσει δεν μας αρέσει εδώ και 10ετίες (από το 1980) έχει επιλέξει να “μιλά” γερμανικά. Όσα λέγονταν για Abrams,BMP-3, Bradley κτλ. ήταν απλά χάσιμο χρόνου και τίποτε περισσότερο. Από εκεί και πέρα ο ΕΣ πρέπει επιτέλους να αποκτήσει μια δομή σύγχρονη και όχι να συνυπάρχουν οπλικά συστήματα από Βιετναμ, Πόλεμος Περσικού 1991, Πόλεμος Περσικού 2003. Lynx, Marder και Stryker είναι καιρός να στείλουν τα παλαίμαχα Μ-113 στο μουσείο. Και για ειδικούς ρόλους πέρα από τα Μ1117, κάποιες εκδόσεις MRAP. Τα Λεωνίδας επειδή είναι νεότερα να παραμείνουν στην ΑΣΔΕΝ.

Alcibiades

Σοβαρότατο upgrade που υπόσχεται μια ροπή στην ανάπτυξη εφόσον υλοποιηθούν όλες οι πτυχές του σεναρίου.

Η τυχόν ομαλοποίηση των σχέσεων που βρίσκονται αυτή την στιγμή στα άκρα θα είναι πρόσθετο bonus καθως στο σύνολο της η πρόταση όπως την παρουσιάζετε υπόσχεται μια όντως win – win περίπτωση.

Αυτά είναι τα καλά.

Γιατί κλείνει μια άδικη ψαλίδα.

Γιατί θα ενυψωσει ακόμα περισσότερο το ηθικό.

Και ας μην έχουν φτερά ή φουγαρα.

Θα μας δώσουν όμως ακόμα πιο ικανές πλάτες που θα προμηνυουν εξασφαλισμενο πόνο σε οποιονδήποτε επιβολεα.

Βασικά Κουλή με ακούς;

Αυτά είναι τα καλύτερα.

Digenis

ΤΟΜΑ Lynx , the best of the best

Viper 137

Θα διαφωνήσω με το “πιο πιασαρικα” του επιλόγου.

ViperLover19

Πιστεύω πως η ορθότερη λύση είναι ο εκσυγχρονισμός των Leo 2A4/HEL σε Leo 2A7 με Thropy και ως ενδιάμεση λύση να έρθουν 37 (τουλάχιστον) Leo 2A5 τα οποία να αναβαθμιστούν στο επίπεδο 2Α7 και όλα τα PzH (48 θα αποσύρουν από ανοιχτές πηγές) που δεν θα κρατήσουν και να αναβαθμιστούν μαζί με τα υπάρχοντα 24 PzH2000GR από την IDE με σύγχρονες επικοινωνίες, τα Marder τα απορυψαμε από το 2000 μαζί με τον Κένταυρο δεν άλλαξε τίποτα σε επιχειρησιακό επίπεδο γιατί να τα δεχτούμε; Ταυτόχρονα με διπλωματικές κινήσεις να αποκτήσουμε τα 18 Leo 2A4No (αποσυρομενα) της Νορβηγίας με προοπτική απόκτησης του συνόλου του στόλου της (52 άρματα) μέχρι το 2025 (η ΝΚ πήρε το συμβόλαιο με Black Panther) και να τα αναβάθμισουμε σε Leo 2A7 αλλά και να κλείσουμε τα μη ενεργά PzH 2000 της Ολλανδίας (31 πυροβόλα) με προοπτική απόκτησης και των υπολοίπων 26 αποσύροντας πλήρως τα Μ-110. Συντελώντας πλέον ένα στόλο 418(+36) Leo 2A7 και 103(+26) PzH2000GR. Εν τέλει θα έπρεπε να ενδιαφερθουμε για ένα πακέτο από το Ισραήλ το οποίο θα περιλαμβάνει 300 Ελαφρων Άρματων Μάχης Sabrah με πυροβόλο των 120mm (Οι Φιλιππίνες πήραν με 105mm) της Ιταλικής Oto Melara ο οποίο ήδη υπάρχει και θα εξοπλίζει τα Centauro 2 χωρίς αυτόματο γέμισμα για αντικατάσταση των MOLF στα νησιά με και ως ενδιάμεση λύση να έρθουν 300 Merkava IV (220 βρίσκονται ήδη σε κατάσταση αποθήκευσης), με τα οποία θα αντικαταστήσουμε τα Leo 1A5. Επίσης να αγοράσουμε οσα M-109(A5) αποσύρουν μαζί με μεγάλο αριθμό πυρομαχικών για απόσυρση των Μ-109Α1 και Α3GEA1 τα οποία έχουν “λιώσει” στις βολές. Αναγενωντας τον στόλο των τεθωρακισμένων και του πυροβολικού και διαμορφώνοντας τον στόλο μας για τα επόμενα 30 χρόνια με 418(+36) Leo 2A7, 300 Merkava IV και 300 Sabrah ένα σύνολο 1.054 Άρματων των 120 χιλιοστών με τεράστια ισχύ πυρός! Και ταυτόχρονα ένα στόλο 129 PzH2000, 220 M-109A3GEA2 (Τα οποία να αναβαθμιστούν από την Rh με το πυροβόλο των Pzh) και ένα μεγάλο αριθμό M-109A5 από το Ισραήλ το οποίο έχει 600 και σκοπεύει να τα αντικαταστήσει με ATMOS. Για IFV δύσκολα τα πράγματα… είναι πανάκριβα χωρίς να προσφέρουν κάτι το ουσιαστικό μια αναβάθμιση πολλών Μ-113 με RWS με SPIKE LR και πυροβόλο των 20mm των αποσυρθεντων Rh (Βλέπε Typhoon RWS από το Ισραήλ) και αναβάθμιση εμπρόσθιας θωράκισης είναι ότι πρέπει για να καλύψουμε τις ανάγκες μας με κόστος κάτω των 2εκκ € ανά μονάδα. Όλο αυτό δεν θα κοστίσει αμύθητα πόσα καθώς τα 300 Ελαφρά Άρματα Μάχης Sabrah θα κοστίσουν κάτω των 2.4 δις € (8εκκ ανά όχημα), τα Merkava IV θα έρθουν πάλι με χαμηλή τιμή (ίσως και 2εκκ € ανά όχημα καθώς είναι μτχ) άρα άλλα 600εκκ € , τα PzH2000 λιγότερο από 150εκκ € (5εκκ ανά πυροβόλο), τα 18 Νορβηγικά Leo 2 δεν θα κοστίσουν παραπάνω από 40εκκ € (2εκκ € ανά όχημα) άρα μέχρι στιγμής κάτω από 3,2δις € και η αναβάθμιση που λέτε δεν θα είναι ιδιαίτερα ακριβή έτσι ώστε το συνολικό πρόγραμμα να ξεπεράσει τα 4 δις €.

Nikiforos12

Λεφτά υπάρχουν?

jim40

Πολύ καλό σενάριο για να βγεί αληθινό. Εγώ πιστεύω θα γίνει μια αναβάθμιση των Α6 και με τα κομμάτια που θα βγάλουμε θα αναβαθμίσουμε τα Α4 και άντε μαι αναβάθμιση στα Λεωνίδας. Επίσης δεν ακούω τίποτα για αγορά πυρομαχικών.

F-117

Μιας και γράφετε περνά κάτω από τα ραντάρ, με εκείνο το ξεχασμένο υπερ-ρανταρ που ήταν να μπει στην Κρήτη, θα γίνει ποτέ κάτι;

photographix

“Ξέρουμε πως τα Rafale και οι FDI είναι πολύ πιο “πιασάρικα” σαν θέματα”

Δεν ισχύει όσον αφορά το παραδοσιακό κοινό της “Π” 🙂

Faethon

Οι Γερμανοί θεωρώ ότι δεν έχουν “μπέσα”. Ότι καπάκι και να σηκώσεις από σκάνδαλα παγκοσμίως, θα βρεις από κάτω Γερμανούς που κάνουν τους ανήξερους όταν τους πιάνεις με την κατσίκα στην πλάτη.Βέβαια στο θέμα του χρήματος όλα ξεχνούνται μετά από χρόνια και κάνουν επίθεση φιλίας.Επίσης είναι άκρως επικίνδυνοι και θεωρώ ότι πάντα ήθελαν και θέλουν να αποσταθεροποιήσουν τη χώρα μας αν τους δοθεί ευκαιρία με “μεγάλες Αλβανίες”, Σκοπιανά και Ελληνοτουρκικά. Τσπ αν είναι, μακάρι να προχωρήσει ότι είναι και ο Θεός βοηθός.

Zeppelin

Τεράστια αναβάθμιση της μαχητικής μας ικανότητας αν υλοποιηθούν!

Peiratis

Μετά τα προγράμματα σε ΠΑ και ΠΝ, από ότι φαίνεται πλησιάζει η ώρα και του φτωχού συγγενή!

Η πολιτική βούληση σε συνδυασμό με τα κατάλληλα πρόσωπα σε επιτελικές θέσεις φαίνεται να αποδίδει καρπούς.

Το μεγάλο ερωτηματικό βεβαια παραμένει η χρηματοδότηση ολων αυτών των προγραμμάτων.

Ίδωμεν…!

kchris

Μακάρι τιποτα αλλο.

George

Οπως ήρθαν τα πράγματα άγιο είχαμε που δεν πήραμε τα BMP-3 μια και τώρα θα ήσαν ακινητοποιημένα.
Λιγο άσχετο με το άρθρο αλλά επίκαιρο: Αν η Ρωσία εισβάλλει στην Ουκρανία προφανώς τα σπάμε εντελώς με τη Ρωσία μαζί με όλη την Δύση για τουλάχιστον δεκαετία. Και όταν τα βρούμε κάποτε θα είναι με μια άλλη Ρωσία που θα θυμίζει τη σημερινή όσο ο Γιέλτσιν θύμιζε τον Μπρέζνιεφ.
Και αφού θα μιλάμε για μια εχθρική χώρα που θα απειλεί να τινάξει με πυρηνικά τον Παρθενώνα όπως μας έλεγε παλιά ίσως θα μπορούσαμε να δώσουμε στην Ουκρανία Ρώσικο όπλισμό που τον ξέρουν με αντάλλαγμα αντίστοιχα συστήματα από ΗΠΑ. S-300/Βuk για Partiot πχ. Κάτι τέτοιο θα βολευε όλους. Εμάς, Ουκρανούς και Αμερικάνους.
Αντίστοιχα η Κύπρος με επιπρόσθετο αντάλλαγμα την άρση του εμπάργκο

dxpoulos

Αν γίνουν κι αυτά θα κοιμάμαι ήσυχος για όσα χρόνια έχω ακόμα. Θα ξέρω ότι δεν έμειναν τα παιδιά μου απέναντι στην Τουρκία με δύο μόνο επιλογές: πρόβατα ή γιουσουφακια.

Inandoutandon

Τα ωραία τομα ωραίους πύργους χρειάζονται για να δέσει το γλυκό μια συνεργασία με Ισραήλ να δώσουμε δουλειά και εκεί για συμπαραγωγή με δικαίωμα ανεξάρτητης πώλησης Πύργο για τομα με όλα τα καλούδια για χρησιμοποίηση σε μαρντερ αλλά και σε άλλες πλατφόρμες που έχουμε με ένα σοβαρό 40-50 mm κεντρικό πυροβόλο με δυνατότητα χρήσης ahead πυρομαχικών θα μας έκανε και απόσβεση της επένδυσης με τυχών αναβάθμιση άλλων οχημάτων συμμαχικών κρατών και μη
πχ συνεργασία και με ΙΝΔΙΑ και ΗΑΕ σε συνδυασμό με Ισραήλ για μια τέτοια πλατφόρμα θα ήτανε θεμιτή .
Ποιος δεν θα ήθελε έναν Πύργο με trophy με δυνατότητα εναντίον ντροουν με αντιαρματικό πύραυλο Σπάικ και made in Greece -India – Israel κλπ κλπ

Θωράκιση Πύργου από EODH επικοινωνίες Ιντρακόμ , πρώτες ύλες θωρακισμένες χάλυβας Γερμανία , πυροβόλο Αμερική – Σουηδία κλπ κλπ
Ηλεκτρονικά αντίμετρα και αυτοπροστασία Ισραήλ
Σκοπευτικά Γερμανία – Αμερική κλπ κλπ
Πυρομαχικά μετά από άδεια Πυρκαλ
Θέλεις λεο Α4 και Α6 σε Α7 ζητάς αντισταθμιστικά εξέλιξη Πύργου τομα για το καινούργιο μελλοντικό και για αναβάθμιση παλιών οχημάτων .

Θέλεις το πυροβόλο να παράγετε και για ναυτικές εκδόσεις κοινώς θέλεις να κανείς ότι κάνουν οι γείτονες με τους Ιταλούς στα ναυτικά πυροβόλα των 76mm

Α και μην το ξεχάσουμε εφόσον η καλή Γερμανοί θέλουν κομμάτι από την πίτα ας ξηλωθούν κάνα αυτοκινούμενο των 155 mm και κάτι scorpion οχήματα αναπτυξης ναρκοπεδίων που δεν ήρθαν ποτέ

Και εμείς σαν καλά παιδιά τους δίνουμε και MLRS upgrade εάν προχωρήσει η καλή συνεργασία και φτηνό φυσικό αέριο από east med μελλοντικά.

Επίσης το Αιγαίο εχει αποκτά υψηλότερα αιολικά δυναμικά αμα φτιάξουν εργοστάσιο για ανεμογεννήτριες εδώ γιατί όχι να τους προτιμήσουμε παράδειγμα Πορτογαλία οποία εταιρία ήθελε να βάλει ανεμογεννήτριες εκεί έπρεπε να φταίξει και εργοστάσιο αλλιώς δεν είχε συνεργασία .

Να πάρουν και την λάρκο νικέλιο βγάζουμε να δούμε τι μπορούμε να φτιάξουμε εδώ εκτός της πρώτης ύλης , οι γείτονες Σέρβοι έχουν λίθιο όλα γίνονται . Να αναφέρουμε και το αλουμίνιο μιας και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγο μπαταριών είναι βαρια και όλο και πιο πολύ κατασκευαστές θα το προτιμήσουν σας υλικό κατασκευής κλπ κλπ

Έχουμε ανάγκη και για υποβρύχια καινούργια και αναβάθμιση των 214 στο επίπεδο των καινούργιων πακέτο, μας δίνουν τα 212 που έχουν με εκσυχρονισμό στην Ελλάδα .

Τόσα πολλά μπορούν να γίνουν ….

Yanis83

Ρήτρα να μη πουλήσουν τίποτα οι Γερμανοί στους Τούρκους…μη τη ξαναπατήσουμε όπως στα U214 και τα Leopard HEL για να τα πέρνουν οι Ούνοι…α και Trophy ή κάτι

reCaptcha Error: grecaptcha is not defined

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Diehl Defence μας προτείνει 10 πυροβολαρχίες IRIS-T SLM με €1,9 δις– Συμπαραγωγή και στρατηγική σύνδεση με την πρωτοβουλία ESSI

Η ελληνική αεράμυνα βρίσκεται στο κατώφλι μιας κρίσιμης αναβάθμισης, καθώς η γερμανική Diehl Defence κατέθεσε μια εξαιρετικά ανταγωνιστική πρόταση για την προμήθεια 10 πυροβολαρχιών...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

1920px-Nave_Bergamini_2.jpg

ΕΚΤΑΚΤΟ: 2 Bergamini επίσημα για το Πολεμικό Ναυτικό

46
Στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) που έχει καταρτιστεί περιλαμβάνεται πρόγραμμα προμήθειας δύο φρεγατών FREMM (Bergamini) για το Πολεμικό Ναυτικό, όπως σημειώνουν πηγές του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 4/17 Απριλίου 1913: Εμμανουήλ Αργυρόπουλος, η πρώτη απώλεια...

0
Kαταγράφονται οι πρώτες απώλειες στη νεοσύστατη τότε Ελληνική Αεροπορία, κατά τον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο. Ο αεροπόρος (ανθυπολοχαγός Μηχανικού) Εμμανουήλ Αργυρόπουλος, 24 ετών, πρωτοπόρος της...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Δανία κοιτά προς τα σουηδικά ιπτάμενα ραντάρ Global Eye

Η σουηδική κυβέρνηση επιχειρεί να αποκτήσει τον δεύτερο εξαγωγικό πελάτη για τα ιπτάμενα ραντάρ GlobalEye, καθώς η Δανία αναφέρεται ως πιθανός αγοραστής έως 4...

XQ-58A Valkyrie: Νέα έκδοση με σκέλη για μεγαλύτερη επιχειρησιακή ευελιξία

Η Kratos Defense and Security Solutions παρουσίασε μια νέα έκδοση του XQ-58A Valkyrie, η οποία διαθέτει για πρώτη φορά σύστημα προσγείωσης και προορίζεται ως...

Ο Τραμπ σκοπεύει να μειώσει τον προϋπολογισμό του υπ. Υγείας κατά 40 δισ. δολάρια

Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ σχεδιάζει μείωση κατά 40 δισεκατομμύρια δολάρια του προϋπολογισμού του υπουργείο Υγείας, στο οποίο έχει προχωρήσει σε βαθιές περικοπές, αποκάλυψε...