Στις 31 Μαρτίου ήρθε η τελική πρόταση της Babcock, η οποία θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι η πρόταση της Μεγάλης Βρετανίας. Η πρόταση,ήρθε μέσω της βρετανικής πρεσβείας, και την παρέδωσε ιδιοχείρως η Πρέσβης του Ηνωμένου Βασιλείου στη χώρα μας, στο Νίκο Παναγιωτόπουλο. Η παράδοση της προσφοράς εκ μέρους της βρετανικής κυβέρνησης, δείχνει πολύ ξεκάθαρα πως πλέον οι Βρετανοί έρχονται με διακρατική συμφωνία, κι όχι με εμπορική, μεταξύ Babcock και ΠΝ. Αντίθετα, έτσι όπως δείχνει η κατάσταση, το ΠΝ, σε περίπτωση που επιλέξει τους Βρετανούς, θα κάνει σύμβαση με το Royal Navy. Είναι μια ξεκάθαρη κατάσταση, που φανερώνει το ότι οι Αμερικανοί δεν “παίζουν” μόνοι τους στο θέμα της G2G συμφωνίας.
“Αλουμινότρατες”, “υπερπλοία” και λάσπη. Ποια φρεγάτα είναι τελικά η καλύτερη για το ΠΝ;
Πριν συνεχίσουμε, ας εξηγήσουμε γιατί το ΠΝ επιθυμεί Διακρατική Συμφωνία. Πολλοί θεωρούν πως η Διακρατική Συμφωνία “φωτογραφίζει” τους Αμερικανούς, κάτι το οποίο δεν ισχύει. Για παράδειγμα, το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, είτε ο ανάδοχος ήταν η CAE, είτε η ELBIT, και στις δυο περιπτώσεις θα είχαμε διακρατική συμφωνία. Εμπλέκονται εδώ τα FMS και η χρηματοδότηση; Εμπλέκονται ζητήματα νομιμότητας; όχι και στις δυο περιπτώσεις; ποιος είναι ο λόγος;
Το ΠΝ έχει “πονέσει” πάρα πολύ με τις όποιες εμπορικές συμβάσεις σε μεγάλα του προγράμματα. Τα υποβρύχια αλλά και οι ΤΠΚ ήταν εμπορικές συμφωνίες, κατόπιν πάλι διαδικασιών επιλογής (πόσοι θυμούνται πως αντί των γερμανικών υποβρυχίων, μας πρότειναν κάποια άλλα, που ποτέ δεν δούλεψαν…). Έτσι, το ΠΝ δεν θέλει απλά να καταλήγει στα δικαστήρια, και να σταματά τις πληρωμές, ή να ξαναγίνει όμηρος επιχειρηματικών σφαλμάτων. Θέλει πλοία, και θα είναι υπεύθυνα τα πολεμικά ναυτικά και οι κυβερνήσεις των χωρών να τα παραδώσουν. Θα επιστρέψουμε στο θέμα με νεότερο και αναλυτικότερο άρθρο.
Άλλωστε, νεότερες πληροφορίες αναφέρουν πως και οι Γάλλοι προσφέρουν τελικά διακρατική συμφωνία για τις προτεινόμενες Belh@rra. Αν και πρόσφατα οι Γάλλοι ξαναήρθαν στην ΓΔΑΕΕ, δεν γνωρίζουμε τι τελικά προσφέρουν και τι αλλαγές έχουμε. Είναι προφανές πως οι Γάλλοι δεν έχουν πει την τελευταία τους λέξη, και έχουν επικεντρωθεί στο πως θα μπορούσαν να προσφέρουν ένα πλοίο που θα καλύπτει τις ελάχιστες απαιτήσεις επιβιωσιμότητας του ΠΝ, με CIWS και ECM.
ΕΞΕΛΙΞΗ: Η Naval Group δεν έχει πει την τελευταία της λέξη για τις ελληνικές Belh@rra!
To σίγουρο είναι πως οι Γάλλοι έχουν συμπιέσει δραματικά τις οικονομικές τους απαιτήσεις, ειδικά στο θέμα της ενσωμάτωσης νέων όπλων στο κλειστής αρχιτεκτονικής CMS της FDI, SETIS. Όπως αποδεικνύεται, το SETIS είναι πολύ δύσκολο να δεχτεί νέα όπλα, ειδικά αμερικανικής κατασκευής ή προέλευσης. Αντίθετα, το μεγάλου ατού του πλοίου συνεχίζει να είναι ο πύραυλος ASTER 30 σε συνδυασμό με το εξαιρετικό SeaFire, που θα δώσει στο ΠΝ προηγμένες αντιαεροπορικές ικανότητες περιοχής. Πάντως οι Γάλλοι εξακολουθούν να είναι στην κορυφή των πλέον ακριβών λύσεων, παρά τις -ομολογουμένως φιλότιμες- προσπάθειες συμπίεσης του κόστους.
Αποκάλυψη τώρα: Φρεγάτα SIGMA 11515 Hellenic Navy, η ολλανδική πρόταση στο ΠΝ!
Οι Ολλανδοί έχουν φέρει μια εξαιρετική πρόταση, κομμένη και ραμμένα στα μέτρα του ΠΝ. Όχι μόνο τα επιχειρησιακά χαρακτηριστικά, αλλά και τα οικονομικά. Γνωρίζοντας πως το “ταβάνι” του ΠΝ είναι τα 5 με 5,5 δις ευρώ, οι Ολλανδοί έχουν χωρέσει τα πάντα μέσα στον προϋπολογισμό, ακόμη και την εγχώρια κατασκευή. Το “πρόβλημα” με τους Ολλανδούς, είναι…
H συνέχεια στο Navaldefence.gr, εδώ