Η Ισπανία είναι και επίσημα το τέταρτο μέλος του προγράμματος «European Patrol Corvette», μετά την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ελλάδα.
Το ισπανικό αίτημα εισόδου κατατέθηκε στις 20 Μαρτίου και η επίσημη ένταξη έγινε στις 2 Απριλίου. Η ισπανική συμμετοχή, με κύριο εκπρόσωπο τη Navantia, συνέβη αφού το Ισπανικό Ναυτικό επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον του για την ευρωπαϊκή πρωτοβουλία, αλλά δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση πως αποτελεί δέσμευση για την παραγγελία του πλοίου.
Με βάση το «Infodefensa», μέχρι στιγμής υπάρχουν τρεις πιθανές διαμορφώσεις, που θα μπορούσαν να αποδώσουν μια κορβέτα βελτιστοποιημένη στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο, μια ελαφριά φρεγάτα με Α/Α και ανθυποβρυχιακές ικανότητες και ένα υπεράκτιο περιπολικό. Το πλοίο θα έχει εκτόπισμα 3.000t, βύθισμα μικρότερο των 5m και η σχεδίαση θα επιτρέπει προσαρμογές για κάλυψη διαφορετικών απαιτήσεων.
ΕΚΤΑΚΤΟ: H Ελλάδα μπήκε επίσημα στο πρόγραμμα της Ευρωκορβέτας!
Η Γαλλία και η Ιταλία παρουσίασαν το πρόγραμμα στο πλαίσιο της PESCO και η Naval Group και η Fincantieri θα είναι οι κύριοι κατασκευαστές. Χρέη συντονιστή θα έχει η Fincantieri. Οι δύο εταιρείες έχουν σχηματίσει την κοινοπραξία Naviris και ο στόχος είναι το συγκεκριμένο πρόγραμμα να είναι το πρώτο ουσιαστικό πρόγραμμα του γαλλοϊταλικού ομίλου. Με τη σειρά της, η Navantia θέλει να συμμετέχει επί ίσοις όροις και να επωφεληθεί από τις πιθανές κοινές εξαγωγές.
Το Γαλλικό Ναυτικό προτίθεται να αντικαταστήσει τις έξι φρεγάτες Floreal και το Ιταλικό Ναυτικό θέλει να αντικαταστήσει τα τέσσερα περιπολικά κλάσης Cassiopea και τα τέσσερα περιπολικά κλάσης Comandanti. Η Γαλλία θα μπορούσε να ναυπηγήσει συνολικά έως 11 μονάδες. Το πρώτο πλοίο θα μπορούσε να είναι ιταλικό, με έτος παράδοσης το 2027. Το πρώτο πλοίο για τη Γαλλία θα μπορούσε να είναι έτοιμο το 2030. Στην ελληνική περίπτωση το Πολεμικό Ναυτικό επιθυμεί ένα καλά εξοπλισμένο πλοίο, αφού το δυνητικό ναυπηγικό πρόγραμμα θα αντικαταστήσει κύριες μονάδες μάχης, όπως είναι οι φρεγάτες κλάσης S.