Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έδωσε σήμερα μία ομιλία στην Άγκυρα στα πλαίσια μίας εκδήλωσης με την ονομασία «Συνάντηση Νεολαίας και Τεχνολογίας». Στα πλαίσια της ομιλίας αυτής, απάντησε σε ερωτήσεις των νέων για την αμυντική βιομηχανία και τεχνολογία της χώρας και το μέλλον και προοπτικές αυτής.
Σχετικό βίντεο αναρτήθηκε στο YouTube και από την περιγραφή του και την ομιλία εξήχθησαν αρκετές ενδιαφέρουσες εξελίξεις, τόσο όσον αφορά την πολιτική βιομηχανία και τεχνολογία όσο και την αμυντική.
Όσον αφορά την δεύτερη, αναμφίβολα κυρίαρχο συμβάν ήταν αυτό της αποκάλυψης στο κοινό, πιθανόν για πρώτη φορά, προπλάσματος σε πραγματικό μέγεθος του νέου υπό ανάπτυξη εκπαιδευτικού αεροσκάφους προκεχωρημένης εκπαίδευσης (LIFT) Hürjet της τοπικής ΤΑΙ.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος προορίζεται σε πρώτη φάση να αγοραστεί από την τουρκική Αεροπορία, κι ενδεχομένως και από ξένους πελάτες. Είναι άγνωστο σε ποιο ακριβώς στάδιο της ανάπτυξης του βρίσκεται. Η τουρκική Αεροπορία αυτή τη στιγμή χρησιμοποιεί περί τα 70 αεροσκάφη Τ-38 σε ρόλο εκπαίδευσης.
Επίσης υποτίθεται ότι θα έχει πλήρεις μαχητικές ικανότητες, με μεταφερόμενο φορτίο τριών τόνων, μέγιστη ταχύτητα 1,2 Mach και μέγιστο υψόμετρο πτήσης 45.000 πόδια, συμπληρώνοντας έτσι το F-16 σε αποστολές κρούσης, σύμφωνα τουλάχιστον με τα στοιχεία της εταιρείας.
Εν τω μεταξύ, ο Ερντογάν μιλώντας για το μέλλον της χώρας στο διάστημα εξήρε τον μεγάλο αριθμό δορυφόρων που έχει τοποθετηθεί σε τροχιά επί των ημερών του, τονίζοντας ότι πριν το 2003 η Τουρκία είχε στείλει στο διάστημα μόλις δυο δορυφόρους, ενώ τα τελευταία 16 χρόνια έχει στείλει δέκα ακόμα.
Επίσης αποκάλυψε ότι μετά απο συνάντησή του με τον Αμερικανό μεγιστάνα Έλον Μασκ, συμφωνήθηκε οι επικείμενες τοποθετήσεις των δορυφόρων Turksat 5Α και 5Β να πραγματοποιηθούν με πυραύλους Falcon της εταιρείας του Μασκ το 2020 και το 2021.
Στην συνέχεια μετά την ομιλία, ο Ερντογάν συναντήθηκε με τον Γενικό Διευθυντή της TAI Τεμέλ Κοτίλ και τον υφυπουργό Αμυντικής Βιομηχανίας Ισμαήλ Ντεμίρ και περπάτησε στις εγκαταστάσεις της ΤΑΙ.
Μεταξύ άλλων περιηγήθηκε στην γραμμή παραγωγής των επιθετικών ελικοπτέρων ΑΤΑΚ όπου τόνισε μεταξύ άλλων πόση σημασία δίνεται στην ολοκλήρωση της ανάπτυξης εγχώριου κινητήρα για το εν λόγω ελικόπτερο, ώστε να μην υπάρχει εξωτερική εξάρτηση.