11.5 C
Athens
Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΕνέργεια και Επενδύσεις: Αλεξανδρούπολη και Ελλάδα «αλλάζουν πίστα»

Ενέργεια και Επενδύσεις: Αλεξανδρούπολη και Ελλάδα «αλλάζουν πίστα»

- Advertisement -

Τη δυνατότητα να «αλλάξει πίστα» δίνουν στην Αλεξανδρούπολη και την Ελλάδα τα μεγάλα ενεργειακά έργα που γίνονται στον Έβρο, όπως το FSRU, όπως επισήμανε σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, ‘Αδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος προανήγγειλε περισσότερες επενδύσεις μεγάλων επενδυτικών ομίλων στην περιοχή, κυρίως στον χώρο των logistics. «Θεωρώ το FSRU ως το “νούμερο ένα” έργο στην Ελλάδα σήμερα, γιατί όταν αλλάζεις πίστα στην ενέργεια, όλοι σε βλέπουν διαφορετικά» είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός, μιλώντας διαδικτυακά στο 1st East Macedonia & Thrace Forum, το οποίο διοργανώνεται από το Ολυμπία Φόρουμ, σε συνεργασία με τον Δήμο Αλεξανδρούπολης, το Energizing Greece και την Hellas Journal.

«Η Αλεξανδρούπολη μπαίνει σε τελείως νέα τροχιά και θα είναι διαφορετική πόλη στα επόμενα χρόνια» εκτίμησε και πρόσθεσε ότι κατά τη διάρκεια συνάντησης άνω των δύο ωρών, που είχε στο γραφείο του με την ομάδα του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών, ‘Αντονι Μπλίνκεν, η Αλεξανδρούπολη ήταν ένα από τα πιο βασικά θέματα που συζητήθηκαν. Κατά τον κ.Γεωργιάδη, η Αλεξανδρούπολη και γενικά η Θράκη είναι ίσως η περιοχή για την οποία η κυβέρνηση και ο ίδιος προσωπικά έχουν δείξει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον τα τελευταία χρόνια, με στόχο να αποτελέσει στο μέλλον τη θετική έκπληξη για την ελληνική οικονομία.

Σε ερώτημα για την ακριβή ημερομηνία διενέργειας των εθνικών εκλογών και αν αυτή θα είναι η 9η Απριλίου, ο υπουργός Ανάπτυξης παρέπεμψε στις επίσημες -αρμοδίως- ανακοινώσεις, αλλά επισήμανε ότι σε πρόσφατο δείπνο με επενδυτές, αυτοί εξέφρασαν την πεποίθηση ότι αν ο Κυριάκος Μητσοτάκης επανεκλεγεί πρωθυπουργός αυτοδύναμα στις προσεχείς εκλογές, τότε η επενδυτική βαθμίδα για την Ελλάδα δεν θα αργήσει πάνω από τρεις μήνες. Αυτό σημαίνει, πρόσθεσε, ότι θα απελευθερωθούν σημαντικά πρόσθετα επενδυτικά κεφάλαια, τα οποία σήμερα τελούν εν αναμονή, καθώς δεν μπορούν να τοποθετηθούν σε χώρες χωρίς επενδυτική βαθμίδα.

Οι θέσεις εργασίας και το δημογραφικό στον Έβρο

«Όλοι μιλούν για έκρηξη ανάπτυξης στην Αλεξανδρούπολη, αλλά το θέμα είναι να αξιοποιήσουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ευρύτερης περιοχής» είπε ο αντιπεριφερειάρχης Εβρου, Δημήτρης Πέτροβιτς, ο οποίος χαρακτήρισε το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανασυγκρότησης ως ένα πολύ σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο για τον Έβρο, «που κάποτε θεωρείτο η άκρη της Ελλάδας και όχι η αρχή της όπως σήμερα». Πρόσθεσε ότι η περιοχή χρειάζεται περισσότερες επενδύσεις και εμπιστοσύνη για να αναπτυχθεί πραγματικά, καθώς σήμερα αυτό που λείπει είναι οι θέσεις εργασίας, γεγονός που με τη σειρά του επιτείνει το δημογραφικό πρόβλημα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, πέρυσι στην περιφέρεια υπήρχε το αρνητικότατο ισοζύγιο των 2200 θανάτων έναντι 890 γεννήσεων. Κατά τον κ.Πέτροβιτς, με έργα όπως το FSRU και οι υποδομές συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που επιτρέπουν στην πόλη να εξελιχθεί σε παράκαμψη των Στενών των Δαρδανελλίων, η Αλεξανδρούπολη αποκτά άλλη διάσταση, γεγονός από το οποίο δεν ωφελείται μόνο η πόλη, καθώς αυτή λειτουργεί σαν ατομηχανή για την ευρύτερη περιοχή.

Η χρυσή ευκαιρία και το αγκάθι της έλλειψης μακροπρόθεσμου σχεδιασμού

Ενώπιον μιας χρυσής ευκαιρίας για να προωθήσει τις θέσεις της και τα πλεονεκτήματά της, αλλά και για να ανατάξει την οικονομία της βρίσκεται η Ελλάδα, σε μια περίοδο που συντελείται παγκοσμίως κοσμογονία ως προς το μοντέλο ανάπτυξης, με near-shoring και τάση επαναφοράς της μεταποίησης στη Δύση. Την εκτίμηση αυτή διατύπωσε η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών (ΣΒΕ), επιχειρηματίας Λουκία Σαράντη, η οποία επισήμανε όμως ότι για να μπορέσει η χώρα να αξιοποιήσει αυτή τη χρυσή ευκαιρία και να αναπτυχθεί βιομηχανικά, χρειάζεται να αποφασίσει τι είδους βιομηχανία θέλει. Όπως είπε, αναπτύχθηκε το σπουδαίο – όπως το χαρακτήρισε – Εθνικό Συμβούλιο για τη Βιομηχανία, το οποίο βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση, αλλά δεν έχει ακόμα δώσει δείγματα γραφής, ενώ κατά την επιδίωξη του στόχου η βιομηχανία να αποτελεί το 15% του ΑΕΠ ώς το 2030 πρέπει να σκεφτούμε πως «δεν είναι τυχαίο το πώς και γιατί δεν φτάσαμε επί τόσα χρόνια εκεί». Η μεταποίηση, πρόσθεσε, είναι δύσκολο πράγμα και θέλει μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, κάτι στο οποίο δυστυχώς η Ελλάδα διαχρονικά πάσχει.

Τόνισε ότι μαζί με τα πολύ σημαντικά έργα και παρεμβάσεις που προωθούνται, χρειάζεται να γίνουν τομές στην ταχύτητα απονομής δικαιοσύνης και στη σύνδεση της αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση. «Δεν μπορούμε να μιλάμε για επενδύσεις όταν για μια εκκαθάριση εμπορικής διαφοράς χρειαζόμαστε 10 χρόνια και για μια διοικητική υπόθεση 20. Ούτε όταν έχουμε ανεργία 15% -που ποσοστό 30% αυτής αφορά στους νέους- και όλες οι επιχειρήσεις πάσχουν από έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού» σημείωσε.

Το αναπτυξιακό σχέδιο για την ΑΜΘ καθοδόν προς το 2030

Στον αναπτυξιακό νόμο και τις ειδικές προβλέψεις του για τον ακριτικό Έβρο, στο αναπτυξιακό σχέδιο για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη καθοδόν προς το 2030, στα οφέλη του μεταφορικού ισοδύναμου, αλλά και στις μεγάλες επενδύσεις, όπως η Μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη, αναφέρθηκε ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Χρήστος Δερμεντζόπουλος. Οσον αφορά το αναπτυξιακό σχέδιο, υπενθύμισε ότι αυτό περιλαμβάνει περισσότερα από 360 έργα, προϋπολογισμού 6,8 δισ. ευρώ, ενώ για τη Μονάδα Ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη είπε ότι η επένδυση, ύψους 400 εκατ. ευρώ, θα δημιουργήσει στο στάδιο της κατασκευής της 800 θέσεις εργασίας και κατά τη λειτουργία της 100 μόνιμες.

Το νέο επενδυτικό τοπίο στη Θράκη και το by-pass του Βοσπόρου

Νέο ελκυστικό επενδυτικό τοπίο έχει διαμορφωθεί στη Θράκη, η οποία προβάλλει ως παράγοντας σταθερότητας και ασφάλειας, σε μια περίοδο που τα θεμέλια της παγκόσμιας οικονομίας έχουν κλονιστεί και οι επενδυτές αναζητούν ηρεμία για να τοποθετήσουν τα κεφάλαιά τους. Την πεποίθηση αυτή εξέφρασε ο Ιωάννης Κιρκινέζης, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης της Hill International. Ο ίδιος υπενθύμισε ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης διαθέτει πέντε βιομηχανικές περιοχές, δύο βιομηχανικά πάρκα, επτά συνοριακές εισόδους (δύο προς ανατολάς και πέντε προς τα Βαλκάνια), εύρωστη πανεπιστημιακή κοινότητα, τρία λιμάνια και δύο αεροδρόμια, ενεργειακή αυτάρκεια, FSRU (προσεχώς δύο), άμεση ή κοντινή πρόσβαση σε πρώτες ύλες για τη βιομηχανία, ασφάλεια, φορολογικά κίνητρα και δυνατότητες συνδυασμένων μεταφορών, που επιτρέπουν την παράκαμψη του Βοσπόρου.

«Δυνητικά η Θράκη μπορεί να εξελιχθεί σε by- pass του Βοσπόρου, με τα όποια τεράστια οικονομικά και γεωστρατηγικά οφέλη προκύπτουν από αυτό, για τη Θράκη και ολόκληρη χώρα» σημείωσε και συμπλήρωσε πως και το μοναδικό μοντέλο πολυπολιτισμικότητας και αρμονικής συνύπαρξης πληθυσμών με διαφορετικά χαρακτηριστικά στην περιοχή μπορεί να αποτελέσει από μόνο του αναπτυξιακό δυναμικό και γέφυρα με γειτονικές αγορές και χώρες.

Προοπτική για ένα ισχυρό αναπτυξιακό σοκ

Σημαντική δουλειά για την ανάπτυξη της Θράκης γίνεται τα τελευταία χρόνια και ιδίως μετά το 2019, με επίλυση χρόνιων προβλημάτων και προώθηση σημαντικών έργων υποδομής, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επαγγελματικού & Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης, Αντώνη Γραβάνη, ο οποίος εξέφρασε την πεποίθηση ότι το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανασυγκρότησης, σε συνδυασμό με τον διαρκώς αναβαθμιζόμενο γεωπολιτικό ρόλο της περιοχής, αποτελούν «ιστορική ευκαιρία για την περιοχή, για να δημιουργηθεί πραγματικό ισχυρό αναπτυξιακό σοκ στην Περιφέρεια».

Ο κ. Γραβάνης χαρακτήρισε ως πολύ σημαντική πολιτική απόφαση το μεταφορικό ισοδύναμο, που έρχεται -όπως είπε- να καλύψει αδικίες δεκαετιών ως προς το κόστος μεταφορών για τις επιχειρήσεις της περιοχής, ενώ ζήτησε να ενισχυθεί το υπάρχον δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ, καθώς στις Βιομηχανικές Περιοχές σήμερα υπάρχουν μικρές και μεσαίες μεταποιητικές επιχειρήσεις, που θέλουν, αλλά δεν μπορούν να επενδύσουν για να αξιοποιήσουν τις ΑΠΕ, καθώς η συνδεσιμότητα με το δίκτυο χωλαίνει. Πρόσθεσε ότι ο νέος αναπτυξιακός νόμος είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο, που έρχεται να διορθώσει αστοχίες και παθογένειες ετών (ο προηγούμενος νόμος, του 2016, αποδείχτηκε εκ του αποτελέσματος τραγικός, όπως είπε, καθώς από τις 300 επιχειρήσεις ολοκλήρωσαν επενδύσεις μόνο έξι), ενώ ζήτησε επαναφορά του μέτρου για 12% επιδότηση μισθολογικού κόστους. Είπε τέλος, ότι η ανάπτυξη πρέπει να αφορά όλη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς και άλλες περιοχές, όπως η Κομοτηνή (που διαθέτει τη μεγαλύτερη ΒΙΠΕ της Βόρειας Ελλάδας, την έδρα του ΔΠΘ και άμεση πρόσβαση στη βουλγαρική ενδοχώρα και από εκεί στην Ευρώπη)._
Αλεξάνδρα Γούτα

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

2 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
2 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ποιο είναι το “σχέδιο Τραμπ” για την Ουκρανία; Υπάρχει καν σχέδιο;

Μια από τις πιο επαναλαμβανόμενες ατάκες-υποσχέσεις στην προεκλογική εκστρατεία του Ντοναλντ Τραμπ το 2024, ήταν εκείνη για το ότι θα "έληγε τον πόλεμο στην...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

MGCS: Προσκήνιο και παρασκήνιο του Μελλοντικού Ευρωπαϊκού Άρματος Μάχης

6
Του Αντιστρατήγου ε.α. Δημητρίου Κυριάκου, επίτιμου Διευθυντή ΔΙΤ/ΓΕΣΟι Τελευταίες Εξελίξεις στο πρόγραμμα MGCS (Main Ground Combat System): Στις 23 Ιανουαρίου 2025, υπογράφηκε στο Παρίσι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Φεβρουαρίου 1804: Καταδρομή στη Μπαρμπαριά, η πρώτη...

6
Ο Αμερικανός πλοίαρχος Στήβεν Ντεκατούρ κάνει μια νυχτερινή επιχείρηση ανακατάληψης της φρεγάτας USS 'Philadelphia', που είχε προσαράξει και καταληφθεί από Αλγερίνους πειρατές της Μπαρμπαριάς.Το...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τι μπορεί να δει η Ελλάδα από το σουηδικό παράδειγμα αναβάθμισης των υποβρυχίων κλάσης Gotland;

To σουηδικό Ναυτικό διαθέτει σήμερα 3 συμβατικά υποβρύχια κλάσης Gotland (Α19), ιδιαίτερα εξελιγμένα, κατασκευής του εγχώριου ομίλου Saab-Kockums, τα οποία υπηρετούν από το 1996....

Νετανιάχου: Το Ισραήλ θα κάνει “ό,τι πρέπει” για να τηρηθεί η εκεχειρία στον Λίβανο

Το Ισραήλ θα κάνει "αυτό που πρέπει να κάνει" προκειμένου να τηρηθεί η κατάπαυση του πυρός στον Λίβανο, δήλωσε ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου...

Ο Μακρόν κάλεσε σε συνάντηση αύριο ηγέτες ευρωπαϊκών χωρών για να συζητήσουν την ασφάλεια της Ευρώπης

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν συγκαλεί αύριο, Δευτέρα, στο Παρίσι "τις κυριότερες ευρωπαϊκές χώρες" για συζητήσεις σχετικά με "την ευρωπαϊκή ασφάλεια", επιβεβαίωσε σήμερα ο...