Η Emirates εφαρμόζει το σχέδιο απόσυρσης των αεροσκαφών της Αirbus A380, το οποίο μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2020 θα φτάσει στο μέγιστο μέγεθος του στόλου λίγο πριν μειωθεί τελικά σε περίπου 90-100 αεροσκάφη .
Η αραβική αεροπορική εταιρεία, η οποία ήταν η πρώτη που παρέλαβε την πρώτη έκδοση του A380 το 2008, πρόκειται να μειώσει τις εκρεμμούσες παραγγελίες της για τον τύπο από 162 σε 123 αεροσκάφη μετά την πρόσφατη απόφαση της Airbus να τερματίσει το πρόγραμμα παραγωγής το 2020. Σύμφωνα με το flightglobal, ο σημερινός στόλος αεροσκαφών του τύπου της Emirates είναι 112 αεροσκάφη.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Tim Clark: «Θα αρχίσετε να βλέπετε τα A380 να φεύγουν από το στόλο μας για διάφορους λόγους και αυτό είναι κάτι που το λέγαμε πάντα. Οι αποχωρήσεις αυτές θα αντιμετωπίζονται η καθεμία ξεχωριστά, σε μηνιαία βάση σύμφωνα με ένα πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί ήδη.»
Η Emirates εκμεταλλεύεται το A380 υπό ένα καθεστώς συνδυασμού λειτουργικών και χρηματοδοτικών μισθώσεων, συνεπώς με την λήξη των μισθώσεων αυτών απλώς δεν θα ανανεώνονται και τα αεροσκάφη θα αποσύρονται.
Το Α380 για πρώτη φορά στην Αθήνα για τακτικά δρομολόγια όλο το καλοκαίρι!
Δύο A380 έχουν ήδη αποσυρθεί από το αεροδρόμιο Dubai World Central (DWC) και θα χρησιμοποιηθούν (σ.σ. καννιβαλιστούν) ως πηγή ανταλλακτικών για τον υπόλοιπο επιχειρησιακό στόλο, σύμφωνα με τον Clark: «Είμαστε στη διαδικασία [απόσυρσης των A380]. Δύο έχουν ήδη απενεργοποιηθεί. Ήταν προ μίας φάσης μείζονας συντήρησης κι ήταν καλύτερα να διώξουμε το παλιά αεροσκάφη πρώτα ώστε να πάρουμε κάποια πράγματα από αυτά. Χρειαζόμαστε κάποια συγκροτήματα σκελών προσγείωσης για ορισμένα αεροσκάφη μας, οπότε είναι καλύτερα να τα πάρουμε από αυτά αντί να αγοράσουμε ένα καινούριο για 25 εκατομμύρια δολάρια».
Ο Clark τονίζει ωστόσο ότι το A380 θα παραμείνει μέρος του στόλου των Εμιράτων για πολλά χρόνια, αν και αναμένει ότι ο στόλος θα αρχίσει να μειώνεται σταδιακά: «Το αεροσκάφος θα πετάξει ακόμα με την Emirates μέχρι το 2035. Ο στόλος θα σταθεροποιηθεί στα 115 περίπου κι έπειτα περίπου στα 90-100 από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Έτσι, το A380 θα παραμείνει ένα σημαντικό συστατικό στοιχείο του στόλου μας για τα επόμενα 15 χρόνια τουλάχιστον. […] Είναι σαφές ότι η ζήτηση στην αγορά μεταχειρισμένων δεν υπάρχει. Έτσι όταν αποσύρουμε τα αεροσκάφη μετά την διάρκεια που είχαμε αρχικά προγραμματίσει – μάλιστα την έχουμε επεκτείνει για κανα δυο χρόνια – δεν μας ενδιαφέρει το τι θα συμβεί με αυτά με την έννοια ότι δεν έχει απομείνει πλέον καμία αξία σε αυτά για την οποία να πρέπει να κάνουμε απόσβεση.»
Ο Clark διευκρινίζει ότι τα αεροσκάφη που ανήκουν στην Emirates μπορούν σαφώς να χρησιμοποιηθούν κι αυτά για τη συντήρηση κι υποστήριξη των υπόλοιπων λειτουργικών αεροσκαφών του στόλου της. Τα μισθρωμένα αεροσκάφη όμως είναι θέμα των εκμισθωτών το τι θα κάνουν με αυτά.