H Αίγυπτος, πιθανόν εν όψει της άφιξης των νέων σύγχρονων μαχητικών Rafale που προμηθεύθηκε πρόσφατα, φέρεται να έχει κάνει προσπάθειες να «ξεφορτωθεί» τα παλαιά αεροσκάφη κρούσης Mirage 5 που έχει ακόμα σε υπηρεσία.
Η Αίγυπτος είχε παραλάβει συνολικά 82 αεροσκάφη διαφόρων εκδόσεων μεταξύ των οποίων εξειδικευμένα φωτοαναγνωριστικά, αεροσκάφη κρούσης και μαχητικά. Τα αεροσκάφη αποδείχθηκαν αξιόπιστα και διατηρήθηκαν σε υπηρεσία μέχρι σήμερα.
Μάλιστα 24 από αυτά (δύο μοίρες) της έκδοσης Mirage-5SDE [η εξοπλισμένη με ραντάρ έκδοση μαχητικού – τοπική ονομασία Horus (Ώρος)] αναβαθμίστηκαν με νέα συστήματα στις εγκαταστάσεις της Sagem (όμιλος Safran) γύρω στο 2010.
Δεν είναι γνωστό σε τι κατάσταση βρίσκονται σήμερα ούτε τα εν λόγω εκσυγχρονισμένα ούτε τα υπόλοιπα σε αποθήκευση. Ωστόσο σίγουρα ένα εκ των εκσυγχρονισμένων έχει χαθεί σε ατύχημα.
Ο πιθανολογούμενος πελάτης δεν είναι βέβαια άλλος από το Πακιστάν που διαθέτει μεγάλο αριθμό αεροσκαφών ίδιου τύπου σε υπηρεσία έχοντας αναπτύξει μία αξιοπρόσεκτη εγχώρια βιομηχανική ικανότητα για τεχνική υποστήριξη.
Πως τα πακιστανικά Mirage IIIE/V εξακολουθούν να πετούν μετά από 50 χρόνια υπηρεσίας!
Σύμφωνα με μία αναφορά, οι διμερείς διαπραγματεύσεις μεταξύ της Αιγύπτου και του Πακιστάν διεξήχθησαν πριν από λίγους μήνες και αφορούσαν την πώληση τριάντα αεροσκαφών του τύπου, αριθμός που λογικά περιλαμβάνει και αεροσκάφη σε αποθήκευση.
Η Αίγυπτος φέρεται να μην έχει καταφέρει να ολοκληρώσει ακόμα την πώληση εν αναμονή έγκρισης εξαγωγής από το Παρίσι, που έχει και τον τελευταίο λόγο. Η Γαλλία βέβαια είναι γνωστό ότι έχει καταφέρει να πουλήσει Rafale στην Ινδία και προσπαθεί να πουλήσει ακόμα περισσότερα.
Ίσως η παράμετρος αυτή να μην καθιστά την έγκριση πώλησης στο Πακιστάν εφικτή, αν και πρακτικά δεν θα κόστιζε τίποτα στην Γαλλία και αφορά προηγούμενης γενιάς αεροσκάφη.