Υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα από τους αρχηγούς της Ιταλικής και Ολλανδικής Αεροπορίας συμφωνία για την εκπαίδευση Ολλανδών πιλότων στις εγκαταστάσεις και υποδομές της Ιταλικής Αεροπορίας.
Ποιο συγκεκριμένα η συμφωνία αφορά στην αποστολή ιπταμένων στην 61η Πτέρυγα στην βάση Galatina για εκπαίδευση Σταδίου ΙΙ και ΙΙΙ, ενώ στη συνέχεια η διαδικασία θα περιλαμβάνει την μετάβασή τους στην βάση του Decimomannu, στη Σαρδηνία. Εκεί βρίσκεται το Διεθνές Σχολείο Πτητικής Εκπαίδευσης (IFTS) που διατηρεί η Ιταλική Αεροπορία σε συνεργασία με την Leonardo και χρησιμοποιεί αεροσκάφη M346A Master για το προκεχωρημένο/αρχικό προεπιχειρησιακό Στάδιο IV.
Η συμφωνία, είναι δεκαετής και αφορά σε 100 ιπταμένους που θα παρακολουθήσουν την παραπάνω διαδικασία και σε 10 εκπαιδευτές, κάποιοι εκ των οποίων θα ενσωματωθούν στο πρόγραμμα.
Να θυμίσουμε ότι, όπως έχουμε γράψει σε επανειλημμένα ρεπορτάζ μας στην «Πτήση», το IFTS έχει προσελκύσει τέτοια προγράμματα από Αυστρία, Καναδά, Γερμανία, Ιαπωνία, Κατάρ, Σιγκαπούρη, Ηνωμένο Βασίλειο, Σαουδική Αραβία, Κουβέιτ και Σουηδία.
Επιμένουμε ότι η αγορά για εκπαίδευση σε fast jet όχι μόνο υπάρχει, αλλά αναπτύσσεται ραγδαία και η Ιταλία, που ήταν έτοιμη εδώ και καιρό, με τη βοήθεια βέβαια της Leonardo, παίρνει ήδη τη μερίδα του λέοντος.
Και αυτό θα συνεχίζει να είναι έτσι, όσο εμείς απλώς κοιτάμε από την Καλαμάτα και το εκεί «Διεθνές» Κέντρο Εκπαίδευσης Αέρος, για να… θριαμβολογούμε κάθε φορά που έρχεται ένα ακόμη M346Β Και απλά να συνεχίζουμε να «μπουκώνουμε» από όλες τις πλευρές την ιταλική εταιρία (που «προτείνει» μάλιστα και επιπλέον M346A) με παραγγελίες και συμβόλαια.