Σύμφωνα με συνέντευξη που έδωσε ο Ismail Demir, επικεφαλής της Διεύθυνσης Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκικής Προεδρίας (SSB) στην εφημερίδα Daily Sabah, τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, οπλισμένα και μη, είναι πλέον στην πρωτοκαθεδρία των εγχώριων αμυντικών προγραμμάτων της Τουρκίας, καθώς αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν στο πεδίο της μάχης.
Ο ίδιος δήλωσε πως το νέο οπλισμένο UAV (UCAV) Akinci, θα αρχίσει να παραδίδεται από φέτος στις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις, καθώς έχει ξεκινήσει η μαζική του παραγωγή. Αυτό το UCAV θα μπορεί να μεταφέρει έως 1,5 τόνο ωφέλιμο φορτίο, πετώντας έως 24 ώρες συνεχώς και φθάνοντας σε υψόμετρο 40.000 ποδιών. Το Akinci είναι εξοπλισμένο με ένα τουρκικής σχεδίασης ραντάρ τύπου AESA, ενώ φέρει αντιαεροπορικούς πυραύλους Gökdogan και Bozdogan και μπορεί να εκτοξεύσει ποικιλία πυρομαχικών αέρος-εδάφους. Μάλιστα, στόχος της Τουρκίας είναι τα UAV της να παράγονται 100% εγχώρια ώστε «να μην υπάρχει πολιτική εξάρτηση και πίεση από άλλες χώρες» και να ενσωματώσουν στο μέλλον δυνατότητες αυτόνομης βολής χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. O ίδιος είπε πως η παραγωγή τους δεν θα σταματήσει, εννοώντας κατά πάσα πιθανότητα, ότι δεν θίγεται από τις κυρώσεις που έχουν επιβληθεί στις τουρκικές αμυντικές προμήθειες.
Σε ότι αφορά το πρόγραμμα του νέου τουρκικού μαχητικού TF-X, o Demir είπε πως συνεχίζεται κανονικά η σχεδίαση του με πρόβλεψη την παραγωγή ενός πρωτοτύπου έως το 2023. Ο κινητήρας για το νέο μαχητικό είναι έτοιμος όπως είπε (σ.σ. εννοώντας μάλλον πως έχει εξασφαλισθεί από το εξωτερικό), ενώ προχωρά και το πλάνο για την εξέλιξη ενός τουρκικής κατασκευής κινητήρα, καθώς στις 14 Φεβρουαρίου οι εταιρείες ΤΑΙ και TRMOTOR υπέγραψαν πρωτόκολλο συνεργασίας για την παραγωγή του. Ήδη αντίστοιχη συμφωνία έχει γίνει για την παραγωγή της βοηθητικής μονάδας ισχύος και της μονάδας εκκίνησης.
Και πάλι μιλώντας για αεροπορικούς κινητήρες ο Demir δήλωσε πως αυτός που έχει σχεδιαστεί για το νέο τουρκικό ελικόπτερο γενικής χρήσης T625 Gökbey (ένα δικινητήριο σχέδιο της ΤΑΙ που έχει παρουσιαστεί διεθνώς), θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για το επιθετικό ελικόπτερο Τ-129 (ΑΤΑΚ), το οποίο έχει κερδίσει εξαγωγικές παραγγελίες (στο Πακιστάν).
Στο θέμα της αντιαεροπορικής άμυνας της χώρας, ο Demir περιέγραψε ένα σύστημα πολλών επιπέδων. Ήδη η Τουρκία παράγει τους πυραύλους Hisar-A, Hisar-A+, Hisar-O kai Hisar-O+, μικρού και μεσαίου βεληνεκούς, ως ενδιάμεσα βήματα για την ανάπτυξη του εθνικού συστήματος μεγάλου βεληνεκούς Siper. Το Siper θα διαθέτει κεφαλές ενεργής κατεύθυνσης με ραντάρ, όπως και υπερύθρων και αναμένεται να ενταχθεί στο τουρκικό οπλοστάσιο το 2023. Οι πύραυλοι αυτοί είναι κοινής ανάπτυξης από τις εταιρείες Aselsan και Roketsan και ήδη -όπως τόνισε- δοκιμάζονται με 100% επιτυχία (για τον Hisar-A+).
Τέλος, το ελικοπτεροφόρο TCG Anadolu αναμένεται να παραδοθεί στο Τουρκικό Ναυτικό εντός του 2021, ως η νέα ναυαρχίδα του.