Οι χώρες της Ασίας και του Ειρηνικού Ωκεανού πρόκειται να κυριαρχήσουν στην παγκόσμια αγορά νέων Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ) την επόμενη δεκαετία, τονίζει αναφορά του «Shephard».
Το χρονικό διάστημα 2019-2029 η παγκόσμια δαπάνη για ΑΦΝΣ προβλέπεται να φθάσει τα $28 δις, εκ των οποίων σχεδόν τα 2/3 θα αφορούν χώρες της συγκεκριμένης περιοχής.
Το μεγαλύτερο πρόγραμμα, που αναμένεται να υλοποιηθεί, θα είναι η προμήθεια 60 P-1 από την Ιαπωνία, για την κάλυψη των αναγκών της Ιαπωνικής Ναυτικής Δύναμης Αυτοάμυνας (JMSDF). Το πρόγραμμα θα μπορούσε να επεκταθεί μεταγενέστερα σε αγορά επιπλέον P-1, με το συνολικό κόστος να υπερβαίνει τα $7 δις.
Πρωταγωνιστής στον τομέα παραμένει το αμερικανικό P-8A Poseidon, το flyaway cost του οποίου ανήλθε το 2019 σε $171 εκατομμύρια. Το P-8A έχει παραγγελθεί σε τουλάχιστον 100 μονάδες από τις ΗΠΑ και διεθνείς χρήστες.
Παρόλα αυτά, δεν είναι οικονομικά συμφέρουσα η χρήση ακριβών ΑΦΝΣ, σαν το P-8A, σε αποστολές μικρότερης έντασης, όπως η παράκτια περιπολία ή επιχειρήσεις Έρευνας & Διάσωσης. Σαν αποτέλεσμα, έχουν κάνει την εμφάνισή τους τροποποιημένα επιχειρηματικά αεροσκάφη, drones, ελικόπτερα και παράκτιοι αισθητήρες. Ιδιαίτερα τα drones θα δουν μια απότομη αύξηση στην χρήση τα επόμενα 10 χρόνια, είτε πρόκειται για πολύ ακριβά συστήματα σαν το MQ-4 Triton ή ναυτικές εκδόσεις τακτικών drones.
Τα παραπάνω στοιχεία έχουν αντίκτυπο στον τομέα. Βραχυπρόθεσμα θα υπάρχει ισχυρή αύξηση (από σημαντικές προμήθειες στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νέα Ζηλανδία, τη Νορβηγία και τον Καναδά) και μεσοπρόθεσμα θα γίνουν παραγγελίες για επιπλέον ΑΦΝΣ από Ινδία, Νότια Κορέα και Σαουδική Αραβία. Αλλά προς τα τέλη της δεκαετίας του 2020 θα υπάρχουν λιγότερα μεγάλα προγράμματα στον ορίζοντα και η παγκόσμια δαπάνη αναμένεται να υποχωρήσει από $4,5 δις το 2022 σε μόλις $0,9 δις το 2029.
Η μεγαλύτερη ζήτηση Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας παρατηρείται σε Ασία και Ειρηνικό
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 26 Νοεμβρίου 1812: Οι Γάλλοι περνούν τον ποταμό...
Τα υπολείμματα της άλλοτε πανίσχυρης γαλλικής Μεγάλης Στρατιάς του Ναπολέοντα επιχειρούν να διασχίσουν τον παγωμένο ρωσικό ποταμό Μπερεζινά, κάτω από τα πυρά και την...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023
Αγορά 7.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...