Το 2020, η σελίδα μας είχε δημοσιεύσει ένα άρθρο σχετικά με δύο πρώην C-130H Hercules της Νορβηγικής Αεροπορίας. Τα αεροσκάφη αυτά επρόκειτο τότε να αφήσουν τις εγκαταστάσεις μακράς αποθήκευσης της AMARG στην Αριζόνα, προκειμένου να μετατραπούν σε εναέριες πλατφόρμες πυρόσβεσης για λογαριασμό της ιδιωτικής εταιρείας Coulson Aviation. Βέβαια τα αεροσκάφη ήταν εκεί αποθηκευμένα σε κατάσταση “μη πτήσιμη”.
Η εταιρεία εκσυγχρόνισε τα αεροσκάφη με νέα «γυάλινα» πιλοτήρια και ειδικό εξοπλισμό αεροπυρόσβεσης. Και τα δύο αεροσκάφη μεταφέρθηκαν οδικώς στο αεροδρόμιο Pima Air & Space Museum στο Τάκσον της Αριζόνα, όπου και προετοιμάστηκαν προκειμένου να μπορούν να απογειωθούν για τον προορισμό τους, κάτι που έγινε, με μία εβδομάδα διαφορά το ένα από το άλλο. Προορισμός τους ήταν η έδρα της εταιρείας στο αεροδρόμιο McClellan Airfield στο Σακραμέντο της Καλιφόρνια, όπου και έγινε η μετατροπή τους σε πυροσβεστικά.
Πριν από αυτό είχε γίνει συντήρηση στους κινητήρες των αεροσκαφών, είχε πραγματοποιηθεί έλεγχος του υδραυλικού συστήματος, λίπανση όπου είναι απαραίτητο και είχε ελεγχθεί η αξιοπιστία όλων των κρίσιμων απαρτίων καθώς και αντικατάσταση των ελαστικών των αεροσκαφών. Μετά από αυτό, τα ήταν έτοιμα για απογείωση και την μικρή σχετικά πτήση..
Η εταιρεία Coulson Aviation ανέφερε ότι δεν τους επιτρέπεται να πετάξουν αεροσκάφος με τα εθνόσημα μιας άλλης κυβέρνησης. Για το λόγο αυτό, είχε αφαιρέσει την επιγραφή ROYAL NORWEGIAN AIR FORCE και είχε εγκαταστήσει την ετικέτα COULSON AIR FORCE (!) τουλάχιστον για τις δοκιμαστικές πτήσεις.
Η αεροπυρόσβεση, είναι από τις πλεόν απαιτητικές αποστολές για ένα αεροσκάφος. Αν μια ιδιωτική εταιρεία στις ΗΠΑ, πήρε δυο αεροσκάφη σε κατάσταση “χρεπίου” και τα έκανε επιχειρησιακά, γιατί να μην μπορεί να το κάνει και η ΠΑ, με τα δυο C-130H που μας “χαρίζουν” οι ΗΠΑ; Δεν μπορούμε, ή δεν θέλουμε;
1η δημοσίευση 20 Μαρτίου 2020