33 C
Athens
Πέμπτη, 18 Ιουλίου, 2024
ΚΟΙΝΩΝΙΑCORONAVIRUSΠώς ο κορωνοϊός επηρέασε τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ευρώπη

Πώς ο κορωνοϊός επηρέασε τη ναυπηγική βιομηχανία στην Ευρώπη

- Advertisement -

Με το επίκεντρο της επιδημίας του Covid-19 να έχει μετακινηθεί από την Ασία στην Ευρώπη (σύμφωνα και με επίσημα στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας) μεγάλοι ναυπηγικοί οίκοι στην Παλαιά Ήπειρο δείχνουν να επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό για τα προγράμματα που “τρέχουν” αλλά και για ίδιο το μέλλον τους.

Fincantieri – αναστολή εργασιών για δύο εβδομάδες

Στις 13 Μαρτίου ο μεγάλος ναυπηγικός οίκος ανακοίνωσε πως εξαιτίας της καταστάσεως ανάγκης στην οποία εισήλθε η χώρα λόγω του κορωνοϊού αποφάσισε το κλείσιμο των εγκαταστάσεων παραγωγής για περίοδο δύο εβδομάδων, από τις 16 ως τις 29 Μαρτίου. Η απόφαση ελήφθη από τη διοίκηση μετά τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και ύστερα από έκκληση των εργατικών σωματείων για την προστασία των εργαζομένων. Οι 14 ημέρες που επιβάλλονται από την κυβέρνηση θεωρούνται το ελάχιστο δυνατό διάστημα για την προστασία των εργαζομένων και των συνεργαζόμενων βιομηχανιών από τη διάδοση του ιού και δεν αναμένεται να επηρρεάσει την ιδιαίτερα την παραγωγή επιτρέποντας στην εταιρία να τηρήσει τα χρονοδιαγράμματα παραδόσεων προς τους πελάτες της και να συνεχίσει το έργο της με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση.

Μετά τη Fincantieri ο κορωνοϊός χτυπά και τη Leonardo – αναστέλλονται παραδόσεις ελικοπτέρων

Ωστόσο, η ανακοίνωση έχει μάλλον έναν αέρα κίβδηλης αισιοδοξίας γιατί 14 ημέρες παραγωγής μπορεί να μην εκτροχιάζουν τα χρονοδιαγράμματα αλλά είναι αρκετές για να τα πάνε πίσω. Το τελευταίο πλοίο που καθελκύστηκε στα ναυπηγεία La Spezia στις 28 Φεβρουαρίου ήταν το ” Al Zubarah”, η πρώτη κορβέτα αντιαεροπορικού πολέμου για το ναυτικό του Κατάρ, ενώ το επόμενο θα ήταν το περιπολικό ανοιχτής θαλάσσης “Francesco Morosini” που επρόκειτο να παραδοθεί στα τέλη Μαρτίου. Οι οριστικές παραδόσεις αυτών των πλοίων και άλλων που βρίσκονται σε άλλο στάδιο κατασκευής θα αναβληθούν προς το παρόν.

Navantia – μείωση των δραστηριοτήτων στο ελάχιστο δυνατό

Τα ισπανικά ναυπηγεία έλαβαν “εξαιρετικά μέτρα” για την προστασία από τον ιό μειώνοντας την ένταση των εργασιών στο ελάχιστο δυνατό των δραστηριοτήτων εντός των εγακταστάσεων. Αν και οι εργασίες δεν έχουν σταματήσει εντελώς.

Συγκεκριμένα, για το διάστημα από τις 16 Μαρτίου και μέχρι νεωτέρας εκτελούνται οι εργασίες που θεωρούνται ως απολύτως απαραίτητες με το προσωπικό να έρχεται σε επαφή μόνον για όσο χρειάζεται και κάτω από αυστηρά μέτρα υγειονομικού ελέγχου, όπως καθορίστηκαν από την κυβέρνηση και τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Για όσο προσωπικό δεν απαιτείται η φυσική του παρουσία, θα εργάζεται από το σπίτι. Ειδικές επιτροπές θα εξετάζουν την απόδοση και τα προβλήματα των εργαζομένων σε κάθε τμήμα και μία ακόμα θα καταγράφει τις εξελίξεις και θα ενημερώνει το γενικό σύστημα υγιεινής ασφαλείας.

Τα ναυπηγικά προγράμματα της Navantia αναμένεται να επηρεαστούν. Αυτή τη στιγμή, σε εξέλιξη βρίσκεται η ναυπήγηση τεσσάρων υποβρυχίων τύπου S-80 (η ναυπήγηση των οποίων ξεκίνησε το 2007), το ΠΓΥ “Stalwart” για το ναυτικό της Αυστραλίας που κανονικά θα ολοκληρωθεί τον επόμενο μήνα, η πρώτη φρεγάτα κλάσης F-110 και η πρώτη κορβέτα κλάσης Avante 2200 για το Σαουδαραβικό ναυτικό.

Naval Group – προτεραιότητα τα πυρηνικά υποβρύχια
Από τις 16 Μαρτίου η γαλλική εταιρία εφάρμοσε έκτακτα μέτρα για την προστασία της υγείας των εργαζομένων και όσων συνεργάζονται με αυτούς. Παρόλα αυτά, μέχρι στιγμής η εργασία συνεχίζεται κανονικά. Ωστόσο, από την επομένη κι όλας μετά την ανακοίνωση πιο δραστικών μέτρων από τον Γάλλο πρόεδρο, η εταιρία αναθεώρησε τις κινήσεις της μειώνοντας τις δραστηριότητές της στο ελάχιστο και δηλώνοντας πως θα εξυπηρετούσε στο εξής κατά προτεραιότητα τα προγράμματα πυρηνικής αποτροπής της Γαλλίας. Τα τελευταία αφορούν στα πυρηνικά υποβρύχια κλάσης “Le Triomphant” και “Rubis” και στο αεροπλανοφόρο “Charles de Gaulle”.

Ο κορωνοϊός πλήττει το πρόγραμμα των φρεγατών FREMM, αναστέλλει τις εργασίες η Fincantieri

Η τελευταία οδηγία θέτει εν αμφιβόλω το πρόγραμμα ναυπηγήσεων και δοκιμών άλλων πλοίων. Μεταξύ τους η φρεγάτα “Alsace”, το τελευταίο μεγάλο πλοίο που καθελκύστηκε από τα ναυπηγεία του Λοριάν και πρώτο της κλάσης FREMM DA (αντιαεροπορική έκδοση της κλάσης) για το γαλλικό ναυτικό. Αυτό έγινε ένα χρόνο περίπου πριν, τον Απρίλιο του 2019. Το αδελφό πλοίο, “Loraine ” επρόκειτο να καθελκυστεί στους επόμενους μήνες. Σε δύσκολη κατάσταση λόγω των εξελίξεων θα βρεθεί και το πρόγραμμα FDI, το μέταλλο για την πρώτη φρεγάτα του τύπου Belh@ra, “Amiral Ronarc’h”, κόπηκε τον Οκτώβριο. Στο μεταξύ, στις εγκαταστάσεις στο Χερβούργο, το πρώτο υποβρύχιο κλάσης “Suffren” πρόκειται σύντομα να ξεκινήσει δοκιμές, ενώ το δεύτερο θα ακολουθούσε καθελκυζόμενο το 2021.

Η κατάσταση είναι ρευστή και τα δεδομένα αλλάζουν μέρα με τη μέρα. Ο εκπρόσωπος της εταιρίας παραδέχτηκε πως θα υπάρχει κάποιο αντίκτυπο αλλά απέφυγε να γίνει συγκεκριμένος καθώς κανείς δεν γνωρίζει πόσο ακόμα θα διαρκέσει ο αποκλεισμός.

Damen – κανονικά συνεχίζεται η παραγωγή

Εκπρόσωπος των ολλανδικών ναυπηγείων απάντησε πως η εργασίες στα διάφορα προγράμματα συνεχίζονται κανονικά αφού η εταιρία έλαβε όλα τα ενδεδειγμένα από την κυβέρνηση και το βασιλικό ολλανδικό ινστιτούτο υγείας και ασφάλειας που εφαρμόζονται πανεθνικά. Η ολλανδική εταιρία έχει πολλά τρέχοντα προγράμματα αυτό το διάστημα με διεθνείς κυρίως πελάτες και συνεχίζει τηρώντας με προσοχή τις οδηγίες ασφαλείας ενώ είναι έτοιμη να αναθεωρήσει τα μέτρα της ανά πάσα στιγμή.

Saab Kockums – κανονικά συνεχίζεται το πρόγραμμα υποβρυχίων

Η σουηδική εταιρία Saab Kockums αναφέρθηκε στο πρόγραμμα ναυπήγησης νέων υποβρυχίων Α-26 λέγοντας πως έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα και πως οι εργασίες εκτελούνται κανονικά στο ναυπηγείο στην Karlskrona. Η διοίκηση παρακολουθεί τις εξελίξεις με προσοχή και τηρεί τις οδηγίες από την κυβέρνηση.

“Αν συμφωνούμε ότι βρισκόμαστε σε πόλεμο εναντίον του κορωνοιού, χρειαζόμαστε πολεμική προπαρασκευή και πολεμική οικονομία”

TKMS – “ουδέν νεώτερον εκ του μετώπου”

Καμία πληροφορία δεν υφίσταται για την κατάσταση στα γερμανικά ναυπηγεία ThyssenKrupp σχετικά με μέτρα κατά του κορωνοϊού. Τα ναυπηγεία, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αμυντική βιομηχανία της Γερμανίας μετά την Rheinmetall, έχουν πολλά προγράμματα κυρίως σε διεθνές επίπεδο εν εξελίξει.

Πόσο θα επηρεάσει τα εξοπλιστικά προγράμματα της Ελλάδος ο κορωνοϊός; Τι θα απογίνει με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, τις τορπίλες, τα MH-60R, τις Belh@rra;

Πηγή

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ολλανδός διοικήτης της επιχείρησης Aspides: Ύμνοι για τη δράση της ΨΑΡΑ στην κατάρριψη drones

Το έγκυρο site για θέματα ναυτικού και άμυνας, Μarineschepen.nl έχει δηλώσεις του Ολλανδού Αρχιπλοιάρχου George Pastoor, ο οποίος έχει αυτή την περίοδο την διοίκηση...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΕΙΣ: Ο εκσυγχρονισμός φρεγατών «S» του ΠΝ – του Υποστρατήγου ε.α....

118
Του Κωνσταντίνου Φράγκου, Υποστρατήγου ε.α. - αναλυτή αμυντικών θεμάτων-συγγραφέα - DEA Σορβόννης στην Πολιτική ΆμυναςΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην Π&Δ Τεύχος 385, του Ιουνίου...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 17 Ιουλίου 1203: Οι σταυροφόροι χτυπούν τις πύλες...

6
Οι σταυροφορίες ήταν πολυεθνικές εκστρατείες που οργανώνονταν από τα τέλη του 11ου αιώνα, με κεφαλή την εκκλησία της Ρώμης, ορμώμενες από το πανχριστιανικό κίνητρο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΠΟΨΕΙΣ: Ο εκσυγχρονισμός φρεγατών «S» του ΠΝ – του Υποστρατήγου ε.α. Κ. Φράγκου

Του Κωνσταντίνου Φράγκου, Υποστρατήγου ε.α. - αναλυτή αμυντικών θεμάτων-συγγραφέα - DEA Σορβόννης στην Πολιτική ΆμυναςΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το άρθρο δημοσιεύτηκε στην Π&Δ Τεύχος 385, του Ιουνίου...

Δέκα χρόνια από τη κατάρριψη της πτήσης MH17 στην Ουκρανία

Μια δεκαετία μετά τη συντριβή του αεροσκάφους της πτήσης MH17, το οποίο καταρρίφθηκε από ρωσικό αντιαεροπορικό πύραυλο, πάνω από την Ουκρανία, ο Ολλανδός πρωθυπουργός...

Ρωσία: Βορειοκορεάτης αξιωματούχος βρέθηκε πνιγμένος σε λίμνη

Ένας Βορειοκορεάτης αξιωματούχος που βρισκόταν σε επίσημη επίσκεψη στη Ρωσία, πνίγηκε ενώ κολυμπούσε σε μια λίμνη έξω από τη Μόσχα, μετέδωσαν ρωσικά μέσα ενημέρωσης.Το...