21.8 C
Athens
Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝCondor Boeing 757-300, το περιστατικό στην Κέρκυρα

Condor Boeing 757-300, το περιστατικό στην Κέρκυρα

- Advertisement -

Συνήθως μια φωτογραφία είναι «χίλιες λέξεις» ή τα… «λέει όλα», αλλά μπορεί και να εξαπατήσει.

Αυτό συνέβη και για όσους είδαν (ή έγραψαν) για «έκρηξη» και «φωτιά» σε κινητήρα με βάση τις φωτογραφίες/βίντεο από το περιστατικό με το Boeing 757-300 («D-ABOK») της Condor, που εκτελούσε το δρομολόγιο DE-3665 από την Κέρκυρα στο Ντίσελντορφ με 273 επιβάτες και 8μελές πλήρωμα.

Χωρίς φυσικά να προσπαθούμε  να κάνουμε διερεύνηση εξ’ αποστάσεως, το βίντεο που κυκλοφορεί από το περιστατικό δείχνει ότι κατά πάσα πιθανότητα αφορά σε απώλεια στήριξης του συμπιεστή (compressor stall) του δεξιού κινητήρα Rolls Royce RB211, που μάλλον εξελίχθηκε σε πάλμωση (compressor surge).

Η απώλεια στήριξης συμπιεστή αφορά στην κατάσταση στην οποία η ροή γύρω από τα πτερύγιά του γίνει ασταθής με αύξηση-ελάττωση (ή συνεχή αυξομείωση) της μάζας αέρα που μετακινεί/ωθεί μέσα στον κινητήρα (χωρίς αντίστοιχη μεταβολή του λόγου συμπίεσης). Η κατάσταση αυτή (με τη συμπεριφορά των πτερυγίων του συμπιεστή να είναι ανάλογη με αυτή μιας πτέρυγας σε απώλεια στήριξης) είναι δυσλειτουργία και εξελίσσεται ανάλογα με την συνέχιση (ή όχι) της αιτίας που την προκάλεσε.

Μια μερική απώλεια στήριξης «αυτοδιορθώνεται» και δεν απαιτείται συνήθως επέμβαση από τον πιλότο. Μια πλήρης απώλεια στήριξης όμως μπορεί να οδηγήσει σε πάλμωση, με ισχυρούς κρότους και βίαιες δονήσεις (ίσως και με εξάρσεις φλόγας στην ροή των καυσαερίων από συγκέντρωση καυσίμων που καίγονται) από το συμπιεστή, που οδηγεί στην ανάγκη διακοπής λειτουργίας του κινητήρα. Δεν είναι σπάνιες οι περιπτώσεις που πάλμωση μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ζημιές, ίσως και σοβαρές στον αεριοστρόβιλο.

Τα αίτια της παραπάνω κατάστασης μπορεί να είναι πολλά, όπως αστοχία  πτερυγίων του συμπιεστή (ίσως και από αναρρόφηση ξένου σώματος/FOD), απότομη αλλαγή της ροής του αέρα λόγω ελιγμού του αεροπλάνου, αυξομείωση της ροής του καυσίμου, υψηλή θερμοκρασία του αέρα εισαγωγής στον κινητήρα κ.ά.

Στην περίπτωση της Κέρκυρας ο πιλότος  σταμάτησε την άνοδο στα 8.000 πόδια με το δεξιό κινητήρα εκτός λειτουργίας και κατευθύνθηκε προς το Μπρίντιζι, στην άλλη πλευρά της Αδριατικής για ασφαλή προσγείωση στον διάδρομο 31, περίπου 30 λεπτά μετά την αναχώρηση από το «Ιωάννης Καποδίστριας». Η επιλογή να μην επιστρέψει στην Κέρκυρα ίσως βασίστηκε στην δυσκολότερη προσέγγιση (λόγω εμποδίων) στο αεροδρόμιο του νησιού, όπως στο ότι εκεί είναι μικρότερος σε μήκος ο διάδρομος.

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

18 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
18 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Κονδύλια SAFE για την ελληνική άμυνα, προτελευταίοι στην Ευρώπη και… πάλι καλά!

Στα 787,7 εκατομμύρια ευρώ (από 1,2 δις που είχαμε ζητήσει), καταλήγει η "απόδοση" της δανειακής χρηματοδότησης για την Ελλάδα από τον κανονισμό SAFE της...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Φρεγάτες FDI, όλες οι αλλαγές, με νέες ημερομηνίες, νέα πρότυπα,...

36
Σημαντικές εξελίξεις για το πρόγραμμα των ελληνικών φρεγατών FDI HN, φέρνει η κατάθεση στη Βουλή της επικαιροποιημένης σύμβασης αγοράς τους, που προβλέπει και την...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 6/18 Σεπτεμβρίου 1885: Η Βουλγαρία προσαρτά την Ανατολική...

3
Η ιστορία αρχίζει το 1878 με το τέλος ενός ακόμα Ρωσοτουρκικού πολέμου και την υπογραφή συνθήκης ειρήνης στο προάστιο του Αγίου Στεφάνου. Η συνθήκη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν στις 23 Σεπτεμβρίου, στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ

Για την Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου, στη Νέα Υόρκη, «κλείδωσε» η συνάντηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Τη Δευτέρα...

ΑΝΑΛΥΣΗ: Φρεγάτες FDI, όλες οι αλλαγές, με νέες ημερομηνίες, νέα πρότυπα, εξτρά κόστη, και πολλές εκκρεμότητες!

Σημαντικές εξελίξεις για το πρόγραμμα των ελληνικών φρεγατών FDI HN, φέρνει η κατάθεση στη Βουλή της επικαιροποιημένης σύμβασης αγοράς τους, που προβλέπει και την...

‘Εναρξη διαδικασίας για την οριοθέτηση της ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης

Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και...