Τα βελτιωμένα στροφεία με πτέρυγες από σύνθετα υλικά των CH-47F Block II είναι ό,τι πιο προηγμένο αλλά το Πεντάγωνο είναι μάλλον καχύποπτο. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση μείζονων οπλικών συστημάτων του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας, οι πτέρυγες ACRB (Advanced Chinook Rotor Blades) της τελευταίας έκδοσης του Chinook ενέχουν «δυνητικούς κινδύνους» για την ασφάλεια των πτήσεων.
Η νέα σχεδίαση των πτερύγων δημιουργεί εκτενείς κραδασμούς με το ελικόπτερο στο έδαφος, σε αιώρηση και σε πρόσθια πτήση, αναφέρει η έκθεση. Οι υπερβολικοί κραδασμοί μάλιστα φαίνεται ότι επηρεάζουν και τα πληρώματα αφού μετά από δοκιμαστική πτήση με τα επανασχεδιασμένα στροφεία υπήρξαν παράπονα για παρατεταμένη κόπωση και άλλες σωματικές επιπτώσεις.
Όπως επισημαίνει ο Διευθυντής Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολόγησης (DOT&E) του Πενταγώνου στην έκθεση του 2020, οι αρχικές πτέρυγες ACRB ήταν πιο σταθερές ωστόσο δεν παρείχαν τις βελτιώσεις στην ισχύ που προέβλεπαν τα υπολογιστικά μοντέλα. Τώρα το Γραφείο Προγραμμάτων εξετάζει το θέμα για να προσδιορίσει κατά πόσο αυτό θα επηρεάσει τις περιορισμένες δοκιμές χρήστη στο τρίτο τετράμηνο του οικ. έτους 2021.
Υπενθυμίζεται ότι το Chinook είναι το μοναδικό βαρύ μεταφορικό ελικόπτερο που διαθέτει σήμερα ο αμερικανικός Στρατός. Τα CH-47F Block II συνδυάζουν νέες τεχνολογίες όπως fully composite πτέρυγες στροφείων με κεκλιμένα ακροπτερύγια, επανασχεδιασμένες δεξαμενές καυσίμου, δομικώς ενισχυμένη άτρακτο και βελτιωμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης για μεγαλύτερη ανυψωτική ικανότητα.
Αλέξανδρος Θεολόγου