Τέσσερις φρεγάτες κλάσης F-22P (Ζulfiquar) παρέλαβε το πακιστανικό Ναυτικό μεταξύ 2006 και 2009 αλλά έκτοτε έχει ρίξει «μαύρο δάκρυ» στο να προσπαθεί να τις συνεφέρει. Οι φρεγάτες είναι κινεζικής σχεδίασης, εξέλιξη της εκεί κλάσης Type 053. Από τα 4 σκάφη τα 3 χτίστηκαν στην Κίνα (τα PNS Zulfiquar, Shamsheer, Saif), ενώ το 4ο, το PNS Aslat, κατασκευάστηκε στο Πακιστάν, στα ναυπηγεία KS&EW με μεταφορά τεχνογνωσίας.
Τα σκάφη είναι 2.500 τόνων, με πρόωση CODAD, και οπλισμό ένα πυροβόλο 76 χιλιοστών, 8 αντιπλοικούς πυραύλους C-802 και 8 αντιαεροπορικούς FM-90N, ενώ για εγγύς προστασία υπάρχουν δύο πολύκαννα πυροβόλα Τype 730B.
Τα προβλήματα όμως που αντιμετώπισαν οι Πακιστανοί στα πλοία -που αποτελούν και τον πυρήνα ανανέωσης του Ναυτικού τους- ήταν πάρα πολλά. Όπως αναφέρει το geopolitica.info το κύριο ραντάρ SR-60 παρουσίασε πολλές αστοχίες, ειδικά σε εκπομπή υψηλής ισχύος, ενώ το σύστημα υπέρυθρης παρατήρησης IR17 αποδείχθηκε άχρηστο και αποσύρθηκε.
Οι 4 μηχανές ντίζελ σε κάθε σκάφος επίσης παρουσίασαν προβλήματα μην μπορώντας να λειτουργήσουν σε πλήρη ισχύ λόγω υπερθέρμανσης των εξαγωγών των υπερσυμπιεστών τους, ενώ μη αναμενόμενες φθορές εμφανίστηκαν στην κεφαλή των κυλίνδρων. Κάθε σκάφος ακόμη είχε τα δικά του “ζόρια”, π.χ. στο PNS Ζulfiquar το σόναρ εμφάνιζε πολλούς ψευδοστόχους, ενώ στο PNS Aslat το ραντάρ έρευνας SR47 υπολειτουργούσε.
Τα παραπάνω ζητήματα όμως δεν διέρρηξαν τις κινεζοπακιστανικές σχέσεις, σε ότι αφορά την παραγωγή πολεμικών πλοίων. Έτσι το 2018 το Πακιστάν παρήγγειλε και 4 φρεγάτες κλάσης Tughril, αυτές ως μετεξέλιξη των κινεζικών 054Α, έχοντας παραλάβει ήδη τις δύο. Γενικότερα το Πακιστανικό Ναυτικό έχει κάνει στροφή…
Η συνέχεια στο Naval Defence