8.5 C
Athens
Δευτέρα, Ιανουάριος 13, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑBomber Gap: Η Κίνα μεγαλώνει (γρήγορα) τον στόλο των βομβαρδιστικών της

Bomber Gap: Η Κίνα μεγαλώνει (γρήγορα) τον στόλο των βομβαρδιστικών της

- Advertisement -

Η αμερικανική Αεροπορία μειώνει τον στόλο των βομβαρδιστικών της αλλά η Κίνα φαίνεται να τα παράγει με την ευκολία που χτίζει πλοία. Αντίθετα με τις ΗΠΑ και την Ρωσία οι οποίες αναβαθμίζουν ως επί το πλείστον τα στρατηγικά τους βομβαρδιστικά, η Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού παραλαμβάνει συνεχώς καινούργια. Και πολλά.

Σήμερα μόνο τρεις χώρες διαθέτουν μεγάλα βομβαρδιστικά. Η ρωσική Αεροπορία έχει 135 στρατηγικά βομβαρδιστικά Tu-95MS/MSM, Tu-22M3 Backfire-C και Tu-160M, η USAF επιχειρεί με 156 αεροσκάφη Β-52H, B-1B και B-2Α εν αναμονή των νέων Β-21 Raider όμως ο στόλος των κινεζικών βομβαρδιστικών φέρεται να αριθμεί 231 Xian H-6 διαφόρων εκδόσεων. Αριθμός που αλλάζει γρήγορα προς τα πάνω.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε διάστημα μόλις δύο ετών η κινεζική Αεροπορία (PLAAF) έχει εντάξει σε υπηρεσία 30 και πλέον αεροσκάφη της αναβαθμισμένης έκδοσης H-6K. Σύντομα την σκυτάλη θα πάρουν τα βελτιωμένα Η-6Ν, με δυνατότητα ανεφοδιασμού εν πτήσει και εξοπλισμένα με έναν νέο πολυηχητικό πύραυλο.

Βασισμένα στο σοβιετικό Tu-16 ‘Badger’ της δεκαετίας του ’50 τα H-6 είναι μικρότερα, λιγότερο εξελιγμένα σε σύγκριση με τα αμερικανικά βομβαρδιστικά –και σίγουρα δεν είναι stealth. Μάλιστα τα περισσότερα στερούνται δυνατότητας εναερίου ανεφοδιασμού, γεγονός που επηρεάζει την εμβέλειά τους. Μέχρι τώρα.

Η έλευση των Η-6Ν είναι η απόδειξη πως η Κίνα έχει πρόγραμμα και μέθοδο. Μπορεί τα κινεζικά βομβαρδιστικά να μην συγκρίνονται με τα αμερικανικά, όμως είναι πολλά. Η δε εξέλιξή τους ήταν κάτι σαν την «Μεγάλη Πορεία» για την Αεροπορία του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού.

Από αντίγραφα του Tu-16 η κινεζική αεροπορική βιομηχανία έχει φθάσει να παράγει ένα βελτιωμένο αεροσκάφος το οποίο προορίζεται να παίξει ρόλο στις στρατηγικές επιδιώξεις του Πεκίνου στην σκακιέρα της Νότιας Σινικής Θάλασσας και όχι μόνον. Σχεδιασμένα για αποστολές μεγάλης εμβέλειας και επιθέσεις από απόσταση, τα Η-6 είναι ουσιαστικά το «μακρύ χέρι» της Κίνας καθώς μπορούν να μεταφέρουν βόμβες βάρους 6.000 έως 18.000 λιβρών σε ακτίνα 1.100 μιλίων.

Τα Η-6Κ διαθέτουν εμβέλεια σχεδόν 2.200 μιλίων και χρησιμοποιούνται κυρίως ως φορείς πυραύλων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα αεροσκάφη του τύπου δύναται να εξοπλισθούν με έξι πυραύλους cruise CJ-10Κ ή υπερηχητικούς πυραύλους κατά πλοίων επιφανείας YJ-12 σε υποπτερυγικούς πυλώνες.

Σε υπηρεσία από τον Οκτώβριο του 2009, τα αεροσκάφη διαθέτουν ενισχυμένη δομή με χρήση συνθέτων υλικών, glass cockpit και νέο ραντάρ αέρος/εδάφους στο επανασχεδιασμένο ρύγχος μετά την κατάργηση του διαφανούς θόλου του ναυτίλου. Επίσης διαθέτει μεγαλύτερες εισαγωγές για τους ισχυρότερους τουρμποφάν WS-18 (αντίγραφα των Soloviev D-30ΚP-2) που αντικατέστησαν τους αρχικούς Xian WP-8 (επίσης αντίγραφα των τουρμποτζέτ Mikulin ΑΜ-3) και αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά.

Τον εσωτερικό χώρο οπλισμού καταλαμβάνουν δεξαμενές καυσίμου και ηλεκτρονικός εξοπλισμός ενώ η θέση του ουραίου πυροβολητή με τα δίδυμα ΝR-23 των 23 χιλ. αφαιρέθηκε, ομοίως και ο ραχιαίος όπως και ο κοιλιακός πυργίσκος πυροβόλων για την τοποθέτηση ραντάρ ναυτιλίας/βομβαρδισμού. Διαθέτουν πυρηνική δυνατότητα ως φορείς πυραύλων cruise CJ-20A αλλά μπορούν να μεταφέρουν διάφορους τύπους πυρομαχικών ακριβείας και βεβαίως λιγότερο προηγμένα όπλα, όπως έναν εντυπωσιακό αριθμό 36 «απλών» βομβών.

Τα Η-6 όλων των εκδόσεων αποτελούν την δεύτερη ή τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική δύναμη μακράς εμβέλειας στον κόσμο. Την ίδια ώρα η USAF σχεδιάζει την προμήθεια τουλάχιστον 100 βομβαρδιστικών νέας γενιάς Β-21 τα οποία θα επιχειρούν μαζί με 74 αναβαθμισμένα Β-52 (με νέους κινητήρες) έως την δεκαετία του 2050.

Όμως ο στόλος των αμερικανικών βομβαρδιστικών θα συρρικνωθεί κι άλλο πριν αρχίσει να ανανεώνεται. Ήδη η Αεροπορία έχει ζητήσει από το Κογκρέσο την απόσυρση δεκαεπτά εκ των πλέον καταπονημένων Β-1Β το 2021 και το ενδεχόμενο αύξησης του αριθμού των Β-21 που θα αποκτηθούν συζητείται πλέον σοβαρά στους κόλπους της USAF.

Εν τω μεταξύ τα βομβαρδιστικά συνεχίζουν να βγαίνουν από την γραμμή παραγωγής ενισχύοντας τα Αεροπορικά Συντάγματα της PLAAF. Όπως φαίνεται η Κίνα δεν έχει πρόβλημα να συνδυάζει στρατηγική και πόρους για την υποστήριξή της. Αντιθέτως, στις ΗΠΑ η μάχη για την ποιοτική αντιστάθμιση του νέου «Χάσματος των Βομβαρδιστικών» (Bomber Gap) θα δοθεί πρώτα στο Κογκρέσο.

Αλέξανδρος Θεολόγου

 

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

4 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
4 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Πως οι εκσυγχρονισμένες MEKO200HN γίνονται αντιαεροπορικές πλατφόρμες με χαμηλό κόστος

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, κλάσης "Ύδρα", παραμένουν και σήμερα θεμέλιο του στόλου μας. Και ο μη εκσυγχρονισμός των εξαιρετικών αυτών πλοίων, έχει αναμφίβολα μειώσει την...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;

46
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12 Ιανουαρίου 1945: Επίθεση του Βιστούλα – Όντερ,...

1
Το 1ο Λευκορωσικό Μέτωπο του Στρατάρχη Ζούκωφ και το 1ο Ουκρανικό Μέτωπο του Στρατάρχη Κόνιεφ, μια δύναμη 2.203.600 ανδρών (163 Μεραρχίες), με 4.529 άρματα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Τηλεφωνική επικοινωνία του ΥΠΕΞ Γ. Γεραπετρίτη με τον Ουκρανό ομόλογο του

Τηλεφωνική επικοινωνία είχε το Σάββατο 11 Ιανουαρίου ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης με τον Ουκρανό ομόλογό του Andrii Sybiha. Σε ανάρτηση του υπουργείου...

Η Ρωσία κατηγορεί την Ουκρανία ότι επιτέθηκε σε υποδομές του αγωγού TurkStream

Η Ρωσία κατηγόρησε σήμερα την Ουκρανία ότι επιτέθηκε με μη επανδρωμένα αεροσκάφη σε ένα σταθμό διανομής αερίου του αγωγού TurkStream, της μόνης οδού διοχέτευσης...

Το Κατάρ παρέδωσε στο Ισραήλ και τη Χαμάς ένα «τελικό» προσχέδιο συμφωνίας εκεχειρίας

Το Κατάρ παρέδωσε στο Ισραήλ και τη Χαμάς ένα "τελικό" προσχέδιο συμφωνίας για την επίτευξη εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και την απελευθέρωση των...