Διαθέτοντας ήδη δύο αεροπλανοφόρα και προετοιμάζοντας την απόκτηση (τουλάχιστον) ενός τρίτου (Τype 002) το Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού της Κίνας εντείνει την εκπαίδευση των χειριστών που θα επανδρώσουν τα μαχητικά J-15 Flying Shark, διεξάγοντας χειμερινές αεροναυτικές επιχειρήσεις με το αεροπλανοφόρο Liaoning στην Θάλασσα Πόχάι –ανοικτά των βόρειο-βορειοανατολικών ακτών της χώρας και απέναντι από την Κορέα.
Αντί να στρατολογήσει χειριστές από την Αεροπορία, το κινεζικό Ναυτικό επέλεξε να εκπαιδεύσει αυτό τους χειριστές του στην Αεροναυτική Ακαδημία που ίδρυσε πέρυσι στο Γιέντάι της επαρχίας Σιαντόν, συγχωνεύοντας την Αεροπορική Ακαδημία του Ναυτικού με το Πανεπιστήμιο Αεροναυτικής και Αστροναυτικής. Σύμφωνα με την εφημερίδα του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού, οι υποψήφιοι αεροπόροι πετούν «με τα πλέον σύγχρονα εκπαιδευτικά» εκεί, όπως και σε τρία ακόμη κέντρα εκπαίδευσης στις επαρχίες Λιάονίν, Χούπέι και Σάνσί.
Οι πρώτοι 450 υποψήφιοι εισήλθαν στην Αεροναυτική Ακαδημία τον περασμένο Μάιο και κατά πάσα πιθανότητα πετούν με το υπερηχητικό lead-in trainer L-15B Falcon που ανέπτυξε η Hongdu Aviation Industry στο Νάντσάν. Κινεζικοί ιστότοποι ανέφεραν ότι ο συγκεκριμένος τύπος εκπαιδευτικού/ελαφρού επιθετικού, τον οποίο χρησιμοποιεί και η Αεροπορία για προκεχωρημένη εκπαίδευση, θα τροποποιείτο για χρήση σε αεροπλανοφόρα.
Οι εκπαιδευόμενοι έχουν ήδη πετάξει πάνω από την Ανατολική Σινική Θάλασσα και σε περιοχές της ενδοχώρας, εκτελώντας απο-προσγειώσεις, ταξίδια ναυτιλίας αλλά και απο-προσνηώσεις σε εξομοιωτή. Φυσικά το Ναυτικό δεν έχει δώσει λεπτομέρειες για τον αριθμό των χειριστών που θα χρειασθεί για την δύναμη των αεροπλανοφόρων του η οποία στο μέλλον αναμένεται να φθάσει τα τέσσερα σκάφη, ωστόσο στρατιωτικοί αναλυτές επισημαίνουν πως η εντατικοποίηση της πτητικής εκπαίδευσης αποπνέει μια αίσθηση… επείγοντος.
Προς το παρόν, η Κίνα διαθέτει επιχειρησιακό μόνο ένα αεροπλανοφόρο, το Liaoning, ένα πρώην σοβιετικό σκάφος κλάσης «Κούζνιτσοφ». Εντός του έτους όμως αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το δεύτερο κινεζικό αεροπλανοφόρο –το πρώτο εγχώριας ναυπήγησης– χαρακτηρισθέν ως Τύπος 001A το οποίο βασίσθηκε στην εμπειρία του «εκπαιδευτικού» Liaoning, ενσωματώνοντας πιθανότατα μια σειρά κινεζικών συστημάτων και βελτιώσεων.
Το Liaoning επέτρεψε στο Ναυτικό την επέκταση του στόλου των αεροπλανοφόρων του, επισημαίνει ο στρατιωτικός αναλυτής Λι Τζι. Τώρα προτεραιότητα έχει η εκπαίδευση νέων χειριστών και επιπλέον προσωπικού υποστήριξης.
Ακριβώς λόγω της ιδιαιτερότητος των επιχειρήσεων από… την μέση του ωκεανού, προτιμήθηκε η προσέγγιση της εκπαίδευσης από το μηδέν παρά η χρησιμοποίηση ήδη έμπειρων πιλότων με αποκρυσταλλωμένη νοοτροπία. Η ελίτ των χειριστών που επιχειρεί από το Liaoning ήταν η εξαίρεση. Η έλλειψη γνώσης γύρω από τις απαιτητικές επιχειρήσεις αεροπλανοφόρων οδήγησε στην «ασφαλή επιλογή» της στρατολόγησης έμπειρων πιλότων της Αεροπορίας με τουλάχιστον 600 ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους για να πετάξουν το J-15 Flying Shark.
Το δικινητήριο μαχητικό της Shenyang Aircraft Corporation αποτελεί παραλλαγή του ρωσικού 4ης γενεάς Su-33 Flanker-D, με ηλεκτρονικά πιθανώς ίδια με αυτά του J-11B (κινεζικό αντίγραφο του Su-27) και δυνατότητα οπλισμού με δύο βλήματα αέρος-επιφανείας YJ-83K, τέσσερεις βόμβες των 500 κιλών και δύο πυραύλους αέρος-αέρος PL-8 για αυτοπροστασία –αν και με οπλικό φορτίο βάρους άνω των 12 τόννων το αεροσκάφος φέρεται να μην μπορεί να απονηωθεί από κατάστρωμα με ανυψωμένο άκρο (ski-jump ramp) εμποδίζοντας ενδεχομένως να συμπεριληφθούν στον οπλισμό του βαρύτερα βλήματα αέρος-αέρος όπως τα μέσης εμβέλειας PL-12.
Σήμερα, οι χειριστές των μαχητικών του τύπου θεωρούνται από τους καλύτερους της χώρας και η συσσωρευμένη πείρα τους θα γράψει τα εγχειρίδια των μελλοντικών επιχειρήσεων των αεροπλανοφόρων του κινεζικού Ναυτικού. Η δημιουργία μιας ικανής δύναμης αεροπλανοφόρων που θα λειτουργεί ως προβολή ισχύος (projection of power) στην περιοχή θα σημάνει και την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης των στρατηγικών σχεδίων του Πεκίνου για την απόλυτη κυριαρχία του στην πλούσια σε υδρογονάνθρακες Νότια Σινική Θάλασσα.
Αλέξανδρος Θεολόγου
Η Κίνα εντατικοποιεί την εκπαίδευση χειριστών μαχητικών του Ναυτικού
- Advertisement -
Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω
κανάλια επικοινωνίας στα social media:
Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.
- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Login
Please login to comment
0 Comments
Oldest
Ακούστε μας
- Advertisement -
- Advertisement -
Κύριο Άρθρο
H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
Σαν σήμερα
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Ιανουαρίου 1915: Ναυμαχία του Dogger Bank, σύγκρουση...
Έχοντας υποκλέψει τα ραδιομηνύματα του γερμανικού στόλου, ισχυρή βρετανική μοίρα καταδρομικών αιφνιδιάζει αργοκίνητη μοίρα καταδρομικών του γερμανικού Στόλου Ανοιχτών Θαλασσών στο αβαθές πεδίο του...
- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024
Αγορά 3.99€- Advertisement -
ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024
Αγορά 3.99€Πολιτική διαχείρισης σχολίων
Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...