12.4 C
Athens
Κυριακή, 26 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑΑΝΑΛΥΣΗ: Έτσι μπορούν να εκσυγχρονιστούν τα EMB-145H της ΠΑ

ΑΝΑΛΥΣΗ: Έτσι μπορούν να εκσυγχρονιστούν τα EMB-145H της ΠΑ

- Advertisement -

Στις 16 Αυγούστου έγινε η πρώτη πτήση του αρχικού ΑΣΕΠΕ E-99M της Βραζιλίας, μετά το πέρας των εργασιών εκσυγχρονισμού. Το γεγονός θα αποτελούσε μια είδηση ρουτίνας, αν δεν παρουσιαζόταν σε ισπανικά και τοπικά δημοσιεύματα μια μικρή, πλην σημαντική λεπτομέρεια: η πληροφορία ότι οι επιδόσεις εντοπισμού του ραντάρ PS-890 Erieye βελτιώθηκαν μέχρι και 70%.

Η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) επιχειρεί 4 EMB-145H τα οποία εισήλθαν επίσημα σε υπηρεσία το 2009. Η επιλογή τους έγινε στις 15 Δεκεμβρίου 1998, μετά από αξιολόγηση των EMB-145H, E-2C Hawkeye 2000 και C-130J AEW&C, και η σύμβαση αγοράς ύψους $550 εκατ. υπογράφθηκε την 1η Ιουλίου 1999. Το πρόγραμμα συνάντησε σημαντικές δυσκολίες, αλλά απέδωσε μια πλατφόρμα που εισήγαγε πραγματικά την έννοια «ΑΣΕΠΕ» στο περιβάλλον του Αιγαίου.
Δεν θα ήταν άδικο να πούμε ότι το EMB-145H άλλαξε κατακόρυφα την φιλοσοφία των αεροπορικών αποστολών στην περιοχή μέχρι την εμφάνιση του E-7T, αναβαθμίζοντας τις εθνικές ικανότητες έγκαιρης προειδοποίησης και οδηγώντας στην ανάπτυξη αποτελεσματικότερων αεροπορικών τακτικών προς όφελος της ΠΑ. Η αποτελεσματικότητα του EMB-145H φάνηκε άλλωστε και σε διεθνές επίπεδο, όταν συμμετείχε το 2011 στις νατοϊκές αεροπορικές επιχειρήσεις στη Λιβύη.

«Καρδιά» του EMB-145H είναι το PS-890 Erieye, το μοναδικό ραντάρ τεχνολογίας AESA που πήρε μέρος στον ελληνικό διαγωνισμό. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το Erieye μπορεί να εντοπίσει «συμβατικό» μαχητικό αεροσκάφος από απόσταση 350km και όπλα μακρού πλήγματος από 150km.
Επειδή το ραντάρ αναπτύχθηκε για την κάλυψη των σουηδικών αναγκών, ταιριάζει ικανοποιητικά στο ελληνικό παράκτιο περιβάλλον. Το ίδιο συνοδεύεται επίσης από αξιοσημείωτη αξιοπιστία και εμφανίζει μεγάλη αντοχή στις παρεμβολές. Το κύριο μειονέκτημά του, η αδυναμία πλήρους κάλυψης, αποζημιώνεται από άλλα συστήματα που φέρει το EMB-145, ένα στιβαρό αεροσκάφος με μικρό κόστος χρήσης, αλλά δυστυχώς μικρών διαστάσεων και έως τώρα δίχως ικανότητα λήψης καυσίμου κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Ξεκίνησε ο εκσυγχρονισμός του δεύτερου EMB-145 AEW&C της Βραζιλίας


Για να επιστρέψουμε όμως στους Βραζιλιάνους, πριν το EMB-145H υπήρξε το E-99. Η Βραζιλία απέκτησε 5 E-99 για να επιτηρεί την αχανή επικράτειά της, τόσο για αμυντικούς σκοπούς όσο και την καταπολέμηση του εμπορίου ναρκωτικών. Το πρώτο από τα 5 συστήματα εισήλθε σε υπηρεσία το 2002 και η Βραζιλία έκρινε πως πρέπει να βελτιώσει τις επιδόσεις αυτού του στρατηγικού «asset» μόλις 11 χρόνια μετά, αναθέτοντας το 2013 στην Embraer σύμβαση ύψους $215 εκατ. για τον εκσυγχρονισμό τους. Με τη σειρά της η Embraer έδωσε το ίδιο έτος στη Saab συμβόλαιο ύψους 380 εκατ. σουηδικών κορώνων για τη βελτίωση του Erieye. Σύμφωνα με την τρέχουσα ισοτιμία, οι 380 εκατ. σουηδικές κορώνες αντιστοιχούν σε $39,6 εκατομμύρια.

Η Βραζιλία θα αποκτήσει το πρώτο εκσυγχρονισμένο EMB-145 AEW&C το 2020


Στα πλαίσια του προγράμματος εκσυγχρονισμού, ο οποίος έχει ήδη ολοκληρωθεί σε δύο E-99, προβλέπεται η εγκατάσταση νέων συστημάτων επικοινωνιών, νέου συστήματος IFF και βελτιώσεις στην ικανότητα Link BR2. Στα E-99M τοποθετείται ακόμη νέο σύστημα ESM/ELINT, σύστημα αυτοπροστασίας και αυξάνεται ο αριθμός των σταθμών εργασίας από 3 σε 5. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά παλαιότερη ανακοίνωση της Βραζιλιάνικης Αεροπορίας, τα αεροσκάφη απογυμνώνονται τελείως από τον εξοπλισμό και αποκτούν τη νέα διαμόρφωση.


Σύμφωνα με τις φωτογραφίες που η Βραζιλία αποδέσμευσε, στα πλαϊνά του EMB-145 υπάρχουν μεταβολές στην εξωτερική εμφάνιση, στα πρότυπα των ινδικών συστημάτων DRDO AEW&CS. Να θυμίσουμε, τα ινδικά ΑΣΕΠΕ έχουν, δε, ικανότητα λήψης καυσίμου από αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, αυξάνοντας δραματικά τον χρόνο της περιπολίας τους. Το πρώτο E-99M αναμένεται να επανέλθει σε υπηρεσία το α’ μισό του 2020 και το τελευταίο το 2022.
Τα ινδικά EMB-145 μπορούν να λάβουν καύσιμο κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Είναι ωστόσο το σημείο του ραντάρ που προκαλεί το κύριο ενδιαφέρον, αφού στα E-99M φαίνεται το ραντάρ Erieye να έχει αναβαθμιστεί σε μια παραπλήσια έκδοση με το κορυφαίο Erieye ER. Το τελευταίο αποτελεί το βασικό στοιχείο του υπερσύγχρονου GlobalEye, υπόσχεται τον εντοπισμό εναέριων στόχων με πολύ μικρό RCS και, όπως υποστηρίζεται, έχει μια αύξηση της εμβέλειας κατά 70% σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα.
https://twitter.com/fregus11/status/1162763377887916035
Το ίδιο ποσοστό αναφέρουν και οι Βραζιλιάνοι για το E-99M! Λένε, μάλιστα, πως το εκσυγχρονισμένο ραντάρ του E-99M πετυχαίνει μέγιστη εμβέλεια 723km!

Globaleye, μια λύση ενάντια στα F-35; Μήπως αξίζει να δούμε το τι έχουν σκεφτεί τα ΗΑΕ για την αεράμυνά τους


Απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή στις 18 Δεκεμβρίου 2018 ο τότε υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος είχε υπογραμμίσει πως η ΠΑ προγραμματίζει τη βελτίωση των επιδόσεων των EMB-145H, αλλά δεν προχώρησε σε λεπτομέρειες. Τα ελληνικά EMB-145H αποτελούν πρότυπο σε αρκετούς τομείς για το πρόγραμμα των E-99M. Μήπως αξίζει με τη σειρά μας να δούμε αν όντως οι Βραζιλιάνοι πέτυχαν την εντυπωσιακή αύξηση στο Erieye που υποστηρίζουν;

To τεύχος Αυγούστου 2019, Νο399 διαθέσιμο ηλεκτρονικά μέσω Joomag

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Τουρκία αναβαθμίζει δραματικά το 2ο Ναύσταθμο της στο Ακσάζ, εμείς;

Απέναντι από τη Ρόδο στην περιοχή της Μαρμαρίδας, η Τουρκία έχει δημιουργήσει από τη δεκαετία του '90 το δεύτερο βασικό Ναύσταθμο για το Πολεμικό...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...

84
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Ιανουαρίου 1996: Ίμια, ο “πόλεμος των σημαιών”...

14
Θορυβημένος από τις δηλώσεις του τουρκικού ΥΠΕΞ μετά την χριστουγεννιάτικη προσάραξη τουρκικού πλοίου στις βραχονησίδες Ίμια, ο δήμαρχος Καλύμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, συνοδευόμενος από τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ο Ίλον Μασκ παρενέβη σε προεκλογική συγκέντρωση της AfD

Ο δισεκατομμυριούχος Ίλον Μασκ εξέφρασε και πάλι σήμερα την υποστήριξή του στο ακροδεξιό κόμμα «Εναλλακτική για τη Γερμανία» (AfD), παρεμβαίνοντας μέσω βιντεοκλήσης σε μια...

Πολωνία: ενδιαφέρον για μεταγωγικά A400M;

Ο Γερμανός υπουργός Άμυνας Μπόρις Πιστόριους δήλωσε στις 24 Ιανουαρίου πως η Πολωνία δείχνει ενδιαφέρον για το μεταγωγικό A400M, στο περιθώριο επίσκεψής του σε...

FOAS, όταν η Βρετανία είδε το μέλλον της Αεροπορίας της, αλλά το εγκατέλειψε

Το FOAS (Future Offensive Air System) ήταν μια πρωτοβουλία της Βρετανικής κυβέρνησης, με στόχο την συνολική αντικατάσταση των δυνατοτήτων των αεροσκαφών Tornado GR4, όχι...