Το αμερικανικό Ναυτικό έχει ένα πρόβλημα, σύμφωνα με το defensenews: Το πρόγραμμα ναυπήγησης των αντιτορπιλικών κλάσης Arleigh Burke είναι υπερβολικά πετυχημένο.
Μεταξύ του 1991, όταν το Ναυτικό απεκτησε το USS Arleigh Burke (DDG-51) και το 1998, όταν απέκτησε το USS Mahan, ο κλάδος «έχτιζε» την κλάση με ρυθμό τριών πλοίων ανά έτος. Τώρα, καθώς τα συγκεκριμένα πρώτα πλοία αντιμετωπίζουν τα προβλήματα που φέρνει η είσοδος στην αισίως τρίτη και τέταρτη δεκαετία της επιχειρησιακής τους ζωής, (από την αναμενόμενη διάρκεια ζωής 35 ετών), το Ναυτικό φιλοδοξεί να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο τον στόλο του, αλλά ο προϋπολογισμός του δεν του επιτρέπει να εκσυγχρονίσει αυτά τα πρώτα 21 πλοία στις τελευταίες διαμορφώσεις.
Έτσι, ενώ ο στόλος θα προσπαθήσει να τα κρατήσει σε υπηρεσία όσο το δυνατόν περισσότερο, θα πρέπει να γίνει δημιουργικός στην προσέγγιση επίλυσης προβλημάτων, σύμφωνα με δηλώσεις του αντιναύαρχου James Kilby επικεφαλής αξιωματικού προμηθειών του Ναυτικού στο ετήσιο συμπόσιο του Surface Navy Association: «Ναυπηγήσαμε αυτά τα αντιτορπιλικά γρηγορότερα από ό, τι μπορούμε να τα εκσυγχρονίσουμε δεδομένου του προϋπολογισμού μας σήμερα. Λοιπόν, πήραμε μια απόφαση πριν από μερικά χρόνια, να αφήσουμε 21 πλοία στην κατάστασή που βρίσκονται και να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε πάνω σε αυτά, αλλά δεν θα τα εκσυγχρονίσουμε στην [τελευταία Aegis] διαμόρφωση. Έχω αναθέσει [στον επικεφαλής της διεύθυνσης πόλεμου επιφάνειας υποναύαρχο Paul Schlise], να επικεντρωθεί σε πολλά πράγματα που θέλουμε να διατηρήσουμε σύγχρονα για όσο το δυνατόν περισσότερο διάστημα και νομίζω ότι θα είναι για σχετικά μεγάλο χρονικό διάστημα.»
Ο κλάδος διερευνά το ενδεχόμενο χρήσης των πρώτων 21 αντιτορπιλικών της διαμόρφωσης Flight I ως πλατφόρμα για ένα νέο είδος UAV, σύμφωνα με τον Kilby.
Αν και δεν ανέφερε λεπτομέρειες σχετικά με το νέο αυτό UAV, η προμήθεια αισθητήρων και η βελτίωση της ικανότητας συλλογής πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης του στόλου επιφάνειας των ΗΠΑ θα είναι προτεραιότητα τα επόμενα χρόνια καθώς θα αντιμετωπίζει έναν αυξανόμενο κινεζικό στόλο.
Στα πλαίσια της προσέγγισης αυτής, σύμφωνα με τον Kilby, το Ναυτικό θα κάνει ό,τι περισσότερο μπορεί για να διατηρήσει τα πλοία αυτά σε υπηρεσία και σύγχρονα, ακόμα κι αν δεν μπορεί να τα περάσει από πλήρες πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής (ΕΜΖ) που θα τα έφερνε στην πιο πρόσφατη διαμόρφωση.
«Πρέπει να διατηρήσουμε αυτά τα πλοία επειδή προσθέτουν σημαντική αξία στον στόλο μας, ακόμα κι αν δεν μπορούμε να τα εκσυγχρονίσουμε λόγω του ότι είναι είτε πολύ δαπανηρό είτε πολύ χρονοβόρο να τα περάσουμε από πλήρες πρόγραμμα ΕΜΖ. Τα χρειαζόμαστε να επιχειρούν με το στόλο μας.» κατέληξε ο Kilby.