8.8 C
Athens
Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑΗ κατάρριψη του πακιστανικού Breguet Atlantique από ινδικό MiG-21

Η κατάρριψη του πακιστανικού Breguet Atlantique από ινδικό MiG-21

- Advertisement -

Στις 10 Αυγούστου 1999, ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας Breguet Atlantique του πακιστανικού Ναυτικού καταρρίφθηκε από ένα μαχητικό αεροσκάφος MiG 21 της ινδικής Αεροπορίας στα σύνορα μεταξύ των δυο χωρών στην επαρχία Κουτς.

Και τα 16 μέλη του πληρώματος του πακιστανικού αεροσκάφους σκοτώθηκαν. Μόλις ένα μήνα πριν είχε προηγηθεί η πολεμική αναμέτρηση στο Καρτζίλ μεταξύ των δυο χωρών, συνεπώς οι μεταξύ τους σχέσεις ήταν ήδη εξαιρετικά τεταμένες.
Το γαλλικής κατασκευής αεροσκάφος απογειώθηκε στις 9:15 π.μ. τοπική ώρα κατευθυνόμενο προς τα ινδοπακιστανικά σύνορα. Εντοπίστηκε από επίγειο ινδικό σταθμό ραντάρ που έδωσε οδηγίες για απογείωση δυο μαχητικών αεροσκαφών επιφυλακής MiG-21 για την αναχαίτισή του.
Τελικά ένα από τα δυο MiG-21 εκτόξευσε πύραυλο αέρος-αέρος μικρής εμβέλειας τύπου R-60 (AA-8 Aphid κατά ΝΑΤΟ) που καθοδηγούμενος από το υπέρυθρο ίχνος του αεροσκάφους έπληξε τον αριστερό του κινητήρα με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να ξεκινήσει μία ανεξέλεγκτη πορεία προς το έδαφος όπου συνετρίβη.
Η συγκεκριμένη απώλεια αεροσκάφους ήταν η μοναδική από εχθρική ενέργεια από την εποχή του πολέμου του 1971 και ταυτόχρονα το πιο πολύνεκρο αεροπορικό συμβάν για το Πακιστάν από τότε.
Μετά την κατάρριψη ακολούθησε ένας προδιαγεγραμμένος πόλεμος πληροφοριών με τις δυο πλευρές να ανταλλάσσουν κατηγορίες κι ισχυρισμούς προκειμένου να κερδίσουν εντυπώσεις και διεθνή υποστήριξης, καθώς καμία από τις δυο χώρες δεν επιθυμούσε περαιτέρω κλιμάκωση.
Η Ινδική Αεροπορία ισχυρίστηκε ότι το αεροπλάνο δεν ανταποκρίθηκε στο διεθνές πρωτόκολλο ασφάλειας και ότι πραγματοποίησε εχθρικές ενέργειες. Το Πακιστάν ισχυρίστηκε ότι το αεροσκάφος κατέπεσε σε πακιστανικό έδαφος, γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν έκανε παραβίαση ινδικού εναέριου χώρου. Η ινδική πλευρά απάντησε ότι τα ρεύματα του αέρα θα μπορούσαν να είχαν σπρώξει τα συντρίμμια σε μεγάλη απόσταση.
Η Ινδία για να υποστηρίξει τον ισχυρισμό της παρουσίασε μέρος των συντριμμιών του πακιστανικού αεροσκάφους σε ενημέρωση Τύπου στο αεροδρόμιο του Νέου Δελχί την επόμενη μέρα, με το Πακιστάν να απαντάει ότι τα συντρίμμια είχαν περισυλλεγεί από το πακιστανικό έδαφος από ινδικά ελικόπτερα που διείσδυσαν για τον σκοπό αυτό (!).
Αρχικά μάλιστα ο υπουργός πληροφοριών του Πακιστάν είχε ισχυριστεί ότι το Atlantique πραγματοποιούσε αποστολή επιτήρησης, ο ισχυρισμός αυτό όμως αργότερα άλλαξε σε «συνήθη εκπαιδευτική αποστολή» με αποτέλεσμα η ινδική πλευρά να απαντήσει ότι δεν δικαιολογείται εκπαιδευτική αποστολή τόσο κοντά στα σύνορα.
Στη συνέχεια η Ινδία ισχυρίστηκε ότι το πακιστανικό αεροσκάφος παραβίασε μια διμερή συμφωνία που υπεγράφη από την Ινδία και το Πακιστάν το 1991, σύμφωνα με την οποία κανένα στρατιωτικό αεροσκάφος δεν έπρεπε να φτάσει σε απόσταση 10 χλμ, αλλά βέβαια το Πακιστάν είχε έτοιμη απάντηση ισχυριζόμενο ότι το Atlantique δεν ήταν στρατιωτικό αεροσκάφος επειδή δεν ήταν οπλισμένο.
Όπως αντιλαμβανόμαστε, σ’ αυτές τις περιπτώσεις το πρώτο θύμα είναι η αλήθεια. Καθώς το πλήρωμα του πακιστανικού αεροσκάφους είναι όλοι νεκροί, οι μόνοι μάρτυρες που έχουν απομείνει είναι κι οι δυο Ινδοί, οι πιλότοι των δυο μαχητικών αεροσκαφών.
Το ίδιο είδος πολέμου πληροφοριών, σε άλλο πλέον επίπεδο στα κοινωνικά δίκτυα, το παρακολουθήσαμε πρόσφατα λίγο μετά την σύντομη αεροπορική αψιμαχία στα σύνορα των δυο χωρών που είχε ως αποτέλεσμα την κατάρριψη ενός ινδικού MiG-21 και την σύλληψη του πιλότου του.

MiG-21 Bison: Πώς ο «Βίσωνας» πάτησε την «Οχιά» (σύμφωνα με την εκδοχή της Ινδίας)

Αερομαχίες στο Κασμίρ, Δυο «νίκες» για το JF-17;

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΞΕΛΙΞΗ: Με τουρκοσυριακό σύμφωνο για ΑΟΖ απειλεί η Άγκυρα – ποιά μπορεί να είναι η ελληνοκυπριακή απάντηση;

Όπως δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, η χώρα του θέλει να συνάψει ένα σύμφωνο "θαλάσσιας οριοθέτησης" με την Συρία, όταν εκεί...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Χρόνια Πολλά – καλά Χριστούγεννα!

9
Η ομάδα της "ΠΤΗΣΗΣ" και οι συνεργάτες της σας εύχονται κάθε χαρά! Φωτογραφία: Απόλλων Λεονταρίτης
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Δεκεμβρίου 1941: Η πτώση του Χονγκ Κονγκ,...

1
Δύο εβδομάδες μετά την έναρξη της εισβολής των Ιαπώνων, η βρετανική αποικία του Χονγκ Κονγκ παραδίδεται. Οι Ιάπωνες εισέβαλαν στο συγκεκριμένο στρατηγικό σύμπλεγμα νήσων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Δεκεμβρίου 1941: Η πτώση του Χονγκ Κονγκ, ο κόκκινος ήλιος σαρώνει τους Βρετανούς

Δύο εβδομάδες μετά την έναρξη της εισβολής των Ιαπώνων, η βρετανική αποικία του Χονγκ Κονγκ παραδίδεται. Οι Ιάπωνες εισέβαλαν στο συγκεκριμένο στρατηγικό σύμπλεγμα νήσων...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Δεκεμβρίου 2016: Η τραγική απώλεια της χορωδίας του Κόκκινου Στρατού

Αεροσκάφος Tu-154 Β2 του Ρωσικού υπουργείου Αμύνης, πέφτει στη Μαύρη Θάλασσα, λίγο μετά την απογείωσή του από το διεθνή αερολιμένα του Σότσι, μόλις  1,5...

ΕΞΕΛΙΞΗ: Με τουρκοσυριακό σύμφωνο για ΑΟΖ απειλεί η Άγκυρα – ποιά μπορεί να είναι η ελληνοκυπριακή απάντηση;

Όπως δήλωσε σήμερα ο Τούρκος υπουργός Μεταφορών, Abdulkadir Uraloglu, η χώρα του θέλει να συνάψει ένα σύμφωνο "θαλάσσιας οριοθέτησης" με την Συρία, όταν εκεί...