9.7 C
Athens
Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου, 2025
sliderΒολή Kara Atmaca στα 400 χιλιόμετρα - τουρκική πρόθεση για αποκλεισμό Aιγαίου...

Βολή Kara Atmaca στα 400 χιλιόμετρα – τουρκική πρόθεση για αποκλεισμό Aιγαίου και Ανατολικής Μεσογείου

- Advertisement -

Ο Kara Atmaca, είναι η έκδοση του γνωστού τουρκικού αντιπλοϊκού πυραύλου Atmaca (που σταδιακά θα ενσωματωθεί σε όλα τα μεγάλα πολεμικά πλοία του τουρκικού Ναυτικού), για εξαπόλυση από εκτοξευτή ξηράς. Το όπλο δοκιμάζεται εδώ και καιρό, οπότε χθες είχαμε την ανακοίνωση για επιτυχημένη βολή σε απόσταση 400 χιλιομέτρων, κάτι που ξεπερνά τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις για εμβέλεια κάπου 280+ χιλιόμετρα.

Η έκδοση αυτή φέρει τον βελτιωμένο κινητήρα turbojet, KTJ-3700, τουρκικής παραγωγής, της εταιρείας Kale Arge, που έχει πλέον μετονομαστεί σε Kale Jet Engines. Ο νέος κινητήρας έχει ώση 3.700 Nm (από 3.200, του KTJ 3200, που φέρει η ελαφρύτερη ναυτική έκδοση του πυραύλου), ενώ έχει μήκος 63 πόντους, διάμετρο 33, βάρος 50 κιλών και απόδοση ηλεκτρικής ισχύος τα 3 kVA.

Ως πύραυλος εδάφους-επιφανείας ο Kara Atmaca κατασκευής της Roketsan, είναι βάρους 890 κιλών, φέρει πολεμική κεφαλή 250 κιλών, πετά υποηχητικά (κάπου στα 0,9 Mach), ενώ κατευθύνεται στο στόχο με συνδυασμό αδρανειακής πλοήγησης με υποβοήθηση GPS – με δυνατότητα ελιγμών- και στην τερματική φάση ενεργοποιεί υπέρυθρο αισθητήρα για αναζήτηση του στόχου. Το όπλο διαθέτει και αμφίδρομη σύνδεση δεδομένων, οπότε μπορεί κατά τη διάρκεια της πτήσης να λάβει νέα στοιχεία στόχου, αλλαγή προφίλ προσέγγισης, εντολή ακύρωσης ή επανάληψης της επίθεσης εφόσον δεν βρει στόχο κ.ο.κ.

Ο φορέας του με τετραπλό εκτοξευτή, είναι το φορτηγό Derman 8Χ8 της τουρκικής εταιρείας Koluman, με κινητήρα 520 ίππων, αυτόματο κιβώτιο, με μεγίστη ταχύτητα 110 χιλιομέτρων την ώρα, ενώ η καμπίνα μεταφέρει έως 4 άτομα.

Η ανάπτυξη του Kara Atmaca με τέτοια εμβέλεια είναι ικανή και για παράκτια άμυνα, αλλά και για εις βάθος έλεγχο ναυτικών ζωνών. Ο παρακάτω χάρτης απεικονίζει την κάλυψη που μπορεί να πετύχει σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, από δύο ενδεικτικά σημεία εξαπόλυσης, το ένα στη Σμύρνη και το άλλο στην Αττάλλεια. Ακόμη και να θεωρήσουμε πως τα 400 χιλιόμετρα είναι οριακά και μια πιο πρακτική εμβέλεια θα βρίσκεται κάπου στα 320-350 χιλιόμετρα, και πάλι μπορεί να “κλείσει” σε μεγάλο βαθμό σημαντική θαλάσσια έκταση. Κάτι που αυξάνει την απαίτηση τόσο ενεργητικής απάντησης σε μια πιθανή σύγκρουση, δηλαδή εντοπισμού και καταστροφής των εκτοξευτών, όσο και παθητικής, δηλαδή με ενισχυμένη αντιαεροπορική άμυνα, τόσο με βλήματα, όσο και με δολώματα και παρεμβολείς.

Έτσι η Τουρκία και σε αυτό τον τομέα δείχνει να προηγείται της ελληνικής πρόθεσης για “πυραυλικά αδιαπέραστο Αιγαίο”, παράγοντας η ίδια τα βλήματα, τους κινητήρες και το λογισμικό ελέγχου τους, έχοντας και την τεχνογνωσία και την τοπική αμυντική βιομηχανία να τα εξελίσσει συνεχώς.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

8 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
8 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Το προηγμένο Victa θα κατασκευάζεται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, υπεγράψε Μνημόνιο Συνεργασίας

Την Τρίτη 14 Ιανουαρίου, τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπέγραψαν με τη βρετανική εταιρεία προηγμένης θαλάσσιας τεχνολογίας SubSea Craft (SSC), Μνημόνιο Κατανόησης, για την εγχώρια κατασκευή...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Συμφωνία κατασκευής του Victa στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μια μικρή ακτίνα...

1
To περασμένο καλοκαίρι η σελίδα μας είχε προσεγγίσει για πρώτη φορά το θέμα των υβριδικών υποβρυχίων. Δηλαδή σκάφη που φθάνουν στην περιοχή των παράκτιων...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 15 Ιανουαρίου 1950: Το δημοψήφισμα στην Κύπρο για...

3
Με πρωτοβουλία της Κυπριακής Εθναρχίας πραγματοποιήθηκε στις 15 Ιανουαρίου του 1950 δημοψήφισμα στην Κύπρο, με αίτημα την ένωση της νήσου με την Ελλάδα. Η...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Συμφωνία κατασκευής του Victa στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, μια μικρή ακτίνα αισιοδοξίας

To περασμένο καλοκαίρι η σελίδα μας είχε προσεγγίσει για πρώτη φορά το θέμα των υβριδικών υποβρυχίων. Δηλαδή σκάφη που φθάνουν στην περιοχή των παράκτιων...

Υπουργείο Εθνικής Άμυνας: ανανέωση συνεργασίας με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης

Ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης υπέγραψε σήμερα, Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025, την ανανέωση του Μνημονίου Συνεργασίας ανάμεσα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και...

Ζάμπια: ελικόπτερα με 80% χρηματοδότηση από το πρόγραμμα FMF

Το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ έχει εγκρίνει την πιθανή πώληση ενός μη κατανομαζόμενου αριθμού ελικοπτέρων γενικής χρήσης Bell 412 στη Ζάμπια, με ανώτατο εκτιμώμενο...