27.9 C
Athens
Κυριακή, 14 Σεπτεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΡΘΡΑΗ ΒΜΤ αποκαλύπτει το νέο ανεξάρτητο μη-επανδρωμένο σκάφος Pentamaran

Η ΒΜΤ αποκαλύπτει το νέο ανεξάρτητο μη-επανδρωμένο σκάφος Pentamaran

- Advertisement -

Σημαντικές λεπτομέρειες για ένα νέο πειραματικό σχέδιο ρομποτικού σκάφους με κύτος πενταπλής γάστρας (Pentamaran) αποκάλυψε ο βρετανικός σχεδιαστικός οίκος ΒΜΤ.

SeaRider, ένα ελληνικό Μη Επανδρωμένο Σκάφος Επιφανείας!


Η ανάπτυξη του αυτόνομου ναυτικού σκάφους επιφανείας έγινε με ιδιωτικούς πόρους της εταιρίας με το σχέδιο να καταλήγει σε ένα Μη-Επανδρωμένο Ναυτικό Σκάφος ( unmanned surface vessels – USV ) με πιθανές εφαρμογές στον ναυτικό πόλεμο, καλύπτοντας ρόλους όπως σκάφος εντοπισμού υποβρυχίων (ASW), συλλογής πληροφοριών (ISR) και ναυτικής επιτήρησης, περιπολίας και υδρογραφικές εφαρμογές.

Απεικόνιση του USV σχεδίασης pentamaran της ΒΜΤ. Το μη-επανδρωμένο σκάφος μπορεί να αναλάβει ποικιλία ρόλων που δεν απαιτούν τη φυσική παρουσία πληρωμάτων και την ανάληψη δράσης από μεγάλα οπλικά ή ναυτικά συστήματα μάχης (πηγή: ΒΜΤ)

Η ΒΜΤ υποστήριζει πως το σχέδιο καρίνας πενταπλής γάστρας προήλθε από παλιότερα σχέδια της εταιρίας και τη μελέτη της τεχνολογίας πολλαπλής γάστρας ως προς την βέλτιστη συμπεριφορά πλεύσης στην ανοιχτή θάλασσα. Έχοντας εξετάσει σχέδια μηνής, διπλής (catamaran) και τριπλής (trimaran) γάστρας, η ΒΜΤ κατέληξε πως η τελευταία παρουσίαζε τη μικρότερη υδροδυναμική αντίσταση αλλά είχε την τάση να ανατρέπεται σε υψηλούς κυματισμούς από τα πλευρά του σκάφους.

Οπλισμένο Μη-Επανδρωμένο σκάφος θαλάσσιας άρνησης παρουσίασε η Κίνα


Η σχεδίαση pentamaran αποτελεί εξέλιξη της τριπλής γάστρας σε μια προσπάθεια να αμβλύνει τα μειονεκτήματα της τελευταίας σε δύσκολη κατάσταση θαλάσσης. Διαθέτει ένα ισχυρό κεντρικό τμήμα και από δύο μικρότερα, υποστηρικτικά τμήματα σε κάθε πλευρά. Όταν το σκάφος επιχειρεί σε ήρεμα νερά τα πρόσθια, υποστηρικτικά τμήματα δεν έχουν επαφή με το νερό καθώς αυτά αποτρέπουν την ανατροπή του σκάφους μόνον σε τρικυμισμένη θάλασσα.
Σε σύγκριση με τη σχεδίαση trimaran, το σχέδιο pentamaran έχει λιγότερο μέρος του βυθισμένο και παρουσιάζει έτσι λιγότερη αντίσταση στο νερό. Επιπλέον, η ΒΜΤ υποστηρίζει πως οι πλευρικές πιέσεις που εξασκούνται στο κυρίως σκάφος είναι σημαντικά μικρότερες επηρεάζοντας λιγότερο την δομή της καρίνας και τις κεραίες και ηλεκτρονικά που βρίσκονται στους ιστούς του σκάφους.

Το σχέδιο της φρεγάτας pentamaran της BMT από το “μακρυνό” 2003 (πηγή: Thnk Defence)

Το 2003 η ΒΜΤ είχε παρουσιάσει ένα σχέδιο ταχυκίνητης φρεγάτας με σχεδίαση pentamaran. Ήταν μια εποχή που το Βασιλικό Ναυτικό πειραματιζόταν και πολλοί ναυπηγικοί οίκοι της Βρετανίας παρουσίαζαν σχέδια και προπλάσματα πλοίων κατηγορίας κορβέτας έως και αεροπλανοφόρου με πολλαπλές καρίνες. Τελικά, όπως γνωρίζουμε, κανένα σχέδιο δεν υλοποιήθηκε αλλά η τεχνογνωσία μεταφέρθηκε στο παρόν σχέδιο που παρουσιάζεται με τη μορφή και το μέγεθος ενός μη-επανδρωμένου σκάφους.

Μ80 Stiletto: To «Βat Βoat» των Αμερικανών SEALs


Οι ανάγκες παρουσίας σε πολλαπλά μέτωπα και η στενότητα σε πόρους, τόσο χρηματικούς όσο και ανθρώπινους, έχουν δώσει σημαντική ώθηση σε προγράμματα ανάπτυξης μη-επανδρωμένων ρομποτικών πλατοφορμών στον αέρα, την θάλασσα και την ξηρά και το σχέδιο της ΒΜΤ αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση για ένα ναυτικό που θα πρέπει να είναι “πανταχού παρόν” αλλά να χρησιμοποιεί την ισχύ του όπου πρέπει.
Πηγή

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Ενίσχυση στο Πολεμικό Ναυτικό τώρα, η “Ασπίδα του Αχιλλέα” μπορεί να περιμένει

Έχουμε φθάσει στο 2025 και η Ελλάδα, ως ναυτική δύναμη με ιστορική κληρονομιά και με ισχυρή απειλή απέναντι της στη θάλασσα, παραμένει με επείγουσα...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εξετάζουμε τα 3 υποψήφια EW για τα ελληνικά F-16V

34
Σε μια εποχή όπου οι αεροπορικές συγκρούσεις εξαρτώνται όλο και περισσότερο από την ικανότητα ηλεκτρονικού πολέμου, τα συστήματα EW αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για τα...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Σεπτεμβρίου 1943: H σφαγή της Βιάννου

13
Γερμανικά στρατεύματα κατοχής πραγματοποιούν τιμωρητική επιχείρηση στην επαρχία Βιάννου Κρήτης. Ως αντίδραση στην εκτέλεση των σκοπών ενός μικρού φυλακίου από ομάδα ανταρτών στην Κάτω...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Ισραήλ: Στενεύουν όλο και περισσότερο οι επιλογές του

του David Ignatius, αρθρογράφου της Washington PostΗ ισραηλινή επίθεση κατά της πολιτικής ηγεσίας της Χαμάς στην Ντόχα, με στόχο τον τερματισμό του πολέμου στη...

Ουκρανία: ο πόλεμος θα κρατήσει ακόμη πολύ

του David Ignatius, αρθρογράφου της Washington PostΗ ειρηνευτική πρωτοβουλία του Προέδρου Τραμπ για την Ουκρανία -με τις κενές απειλές της και τις ανώφελες προθεσμίες...

Ένας Αύγουστος που θύμιζε 2038…

του Lluis Bassets είναι αρθρογράφος της El PaisΟ Αύγουστος ήταν ευνοϊκός για τον Πούτιν και τον Τραμπ, ολέθριος για τους κατοίκους της Γάζας, καταστροφικός για...