27.6 C
Athens
Σάββατο, 25 Μαΐου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΙΣΤΟΡΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗBestetti-Nardi BN.1: Ένα πρωτοποριακό ξύλινο αεροσκάφος που δεν είχε τύχη στην ιταλική...

Bestetti-Nardi BN.1: Ένα πρωτοποριακό ξύλινο αεροσκάφος που δεν είχε τύχη στην ιταλική αεροπορική βιομηχανία του Β’ Παγκοσμίου

- Advertisement -

Τον Ιούνιο του 1938, ο ιταλός μηχανικός Pietro Luigi Nardi, ένα από τα τρία αδέρφια της εταιρείας Fratelli Nardi, παρουσίασε τα αποτελέσματα μιας μελέτης του για τη βέλτιστη αεροδυναμική, με ένα σχέδιο αεροσκάφους διπλής ατράκτου. Για την επαλήθευση της θεωρίας του, πρότεινε την κατασκευή ενός ελαφρού τετραθεσίου το οποίο θεωρούσε πως θα μπορούσε να υπερισχύσει των γερμανικών σε ταχύτητα.

H ιδέα του καλλιεργήθηκε μετά τη διαπίστωση της εμφανούς υπεροχής και καθολικής ανωτερότητας των γερμανικών Siebel Fh.104 και Messerschmitt Bf.108 στον τρίτο διαγωνισμό «Avio Rally» που διεξήχθη στο Littorio της Σικελίας το 1938. Στις 5 Σεπτεμβρίου, η Διοίκηση Αεροπορίας (Amministrazione Aeronautica) υπέγραψε σύμβαση με την εταιρεία Bestetti Aeronautica για την κατασκευή ενός πειραματικού αεροπλάνου, του BN.1 (Bestetti-Nardi modello 1) που θα λάμβανε μέρος στο διαγωνισμό του επομένου έτους.

Το BN.1 ήταν ένα πειραματικό σπορ υψηλοπτέρυγο δικινητήριο τεσσάρων θέσεων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του ήταν η διπλή άτρακτος και το υλικό κατασκευής του: ξύλο οξιάς, λεύκας και ελάτου. Επ’ αυτού ακολουθείτο μια καινοτόμος επεξεργασία που καθιστούσε το πολυστρωματικό ξύλο ειδικής επικολλήσεως, ανθεκτικότατο στην καύση. Όλη η άτρακτος ήταν ξύλινη με επένδυση καμβά εκτός από τις λαμαρίνες στο τμήμα των κινητήρων. Οι πτέρυγες, τραπεζοειδούς κατόψεως με ξύλινες νευρώσεις, ήταν τοποθετημένες στο κέντρο, συνδέοντας και τις δύο ατράκτους. Στηρίζονταν σε μονή δοκό και ήταν επικαλυμμένες με κόντρα πλακέ και καμβά, όπως η άτρακτος. Οι άτρακτοι είχαν στην κατάληξή τους κοινό οριζόντιο πηδάλιο και δύο κάθετα σταθερά, ενώ για όλο το ουραίο τμήμα υπήρχε σύστημα αεροδυναμικής αντισταθμίσεως.

Τα διπλά πιλοτήρια διέθεταν τα απολύτως απαραίτητα όργανα πτήσεως και οι καλύπτρες άνοιγαν από το πλάι. Το σύστημα προσγειώσεως ήταν μερικώς αναδιπλούμενο προς τα εμπρός, μέσα στις άκρες των κινητήρων οι οποίοι περιέστρεφαν δίφυλλες μεταλλικές έλικες μεταβλητού βήματος. Οι δεξαμενές καυσίμων, συνολικής χωρητικότητας 420 λίτρων, ήταν τοποθετημένες στις ατράκτους μεταξύ κινητήρων και πιλοτηρίων. Το μήκος του αεροσκάφους ήταν 8,15 μέτρα, με ύψος 2,10 μέτρα, ενώ η έκταση πτερύγων έφτανε τα 11,45 μέτρα (εμβαδόν 17,36 τετ. μέτρα).

Ο Nardi που ανέλαβε το σχεδιασμό, σκεφτόταν αρχικώς την εγκατάσταση κινητήρων Hirth και κατόπιν των Alfa Romeo 116 (αυτοί ήταν οι Alfa Romeo 115 εφοδιασμένοι με συμπιεστή). Η έλλειψη όμως των Alfa Romeo 116 οδήγησε στην αναγκαστική εναλλακτική των 115. Ως εκ τούτου, τροποποιήθηκαν και τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του BN.1: το κενό βάρος αυξήθηκε από 1.200 σε 1.250 κιλά, η μεγίστη ταχύτητα έπεσε από 360 σε 350 χλμ/ώρα και η εμβέλεια από 1.500 σε 1.100 χλμ.

Η συνέχεια στο Military History

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΕΛΒΟ: ψάχνει ξανά μνηστήρα όταν όλη η Ευρώπη παραγγέλνει τα Leopard 2 που έφτιαχνε…

Του Αντιστρατήγου ε.α. Δημητρίου Κυριάκου, επίτιμου Διευθυντή ΔΙΤ/ΓΕΣΕΛΒΟΠωλείται εκ νέου η Ελληνική Βιομηχανια Οχημάτων; Δημοσιεύματα αυτό αναφέρουν.H πολύπαθη εταιρεία ιδιωτικοποιήθηκε μόλις το Φεβρουάριο του...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η 4η φρεγάτα FDI πιο “κοντά” στο Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό

43
Η επερχόμενη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στη Γαλλία, στο ναυπηγείο του Λοριάν, στις 6 Ιουνίου (ενώ θα παραστεί στις εκδηλώσεις για την επέτειο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 12/24 Μαΐου 1821: Μάχη του Βαλτετσίου, η πρώτη...

0
Με την έναρξη της επανάστασης πολλές πόλεις του Μωριά τέθηκαν υπό πολιορκία από τους Έλληνες. Οι πολιορκημένοι Τούρκοι περίμεναν ενίσχυση από τον Χουρσίτ πασά,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η ένδοξη δράση του μεταγωγικού Noratlas με τα χρώματα του Ισραήλ

Το γαλλικό - ελαφρό με τα σημερινά μέτρα, μέσο με τα μέτρα της εποχής του - μεταγωγικό Noratlas της κρατικής αεροπορικής βιομηχανίας Société nationale...

1966-1976: Οι ελληνικοί εξοπλισμοί σε μια κρίσιμη δεκαετία – από τα Noratlas στην εισβολή της Κύπρου, μέρος Β’

Στο πρώτο μέρος του άρθρου εξετάσθηκαν οι περιστάσεις που οδήγησαν στην απόκτηση του Noratlas από την ΕΒΑ, ιδίως η ματαίωση της προμήθειας των 4...

Βίντεο: Το ιστορικό Boeing 747 “Olympic Eagle” γίνεται έκθεμα στο Ελληνικό

Ένα από τα εμβληματικά αεροσκάφη της Ολυμπιακής Αεροπορίας, το Boeing 747Β SX-OAB "Olympic Eagle", μετακινήθηκε και τοποθετήθηκε δίπλα στο κτήριο Saarinen (το κεντρικό του...