26.7 C
Athens
Σάββατο, 13 Απριλίου, 2024
ΑΠΟΨΕΙΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝO Berserker γράφει: "Ο Nikolaos, τα F-104 και τα ταυροκαθάψια"

O Berserker γράφει: “Ο Nikolaos, τα F-104 και τα ταυροκαθάψια”

- Advertisement -

Επίμετρο στην ανάρτηση του εκλεκτού αναγνώστη

Από τον  Berserker, κατά κόσμον Νικόλα Κυρίτζη.

Τι σχέση μπορεί να έχουν τα ταυροκαθάψια των Αρχαίων Κρητών – αλλά και Τιρυνθίων και Πυλίων και συγχρόνων Γασκόνων και Ισπανών recortadores – με τις αεροπορικές προτιμήσεις ενός ρέκτη της σύγχρονης τεχνολογίας; Γιατί η Alfa Romeo παρουσίασε εμφατικά την Giulia Quadrifoglio των 510 ίππων και όχι μία 2,2 Diesel (που θα πουλήσει πολύ περισσότερο)  όταν έκανε την ιστορική  κίνηση της αναβίωσης της πίσω κίνησης; Γιατί όταν οι γνωστοί σου, όταν μαθαίνουν ότι υπηρέτησες στις Καταδρομές, σε ρωτούν αν «έπεφτες με αλεξίπτωτο» και όχι αν έκανες ορεινό αγώνα ή θαλασσία; Γιατί το παράξενο αισθητικά, τεράστιο και πανίσχυρο F-4 είναι «το Φάντομ» ανάμεσα σε τόσα μαχητικά; Γιατί η τρομερά επικίνδυνη Formula 1 των πρώτων δεκαετιών και ιδίως των δολοφονικών Golden Years των 60’s και 70’s μας γοητεύει πολύ περισσότερο από τη σημερινή εποχή των «κινητήρων πλυντηρίου»; Γιατί τα νέα αγόρια γοητεύονται από τις – στατιστικά αποδεδειγμένα  – επικίνδυνες μοτοσυκλέτες (ποιός μιλάει…); Γιατί στα 61 μου οδηγώ μία Agusta 140 ίππων μέσα στην Αθήνα ενώ θα μου έφθαναν και περίσσευαν 40; Και τέλος πάντων γιατί μιά Ferrari είναι πιο σέξυ από ένα Prius;

Ένας αναγνώστης μας γράφει για το F-104G

Είναι πολύ απλό και ψυχολογικά εξηγήσιμο: το κοινό στοιχείο σε όλα τα παραπάνω είναι το παιχνίδι με τον κίνδυνο του θανάτου. Το F-104 ήταν ένα επικίνδυνο μαχητικό και γι’ αυτό περισσότερο γοητευτικό από οποιοδήποτε άλλο: ήμουν παιδί όταν διάβαζα για τα ιπτάμενα φέρετρα  Starfighter της Luftwaffe στη Βραδυνή και Τα Νέα του πατέρα μου και θυμάμαι πολύ καλά να ξεχειλίζει η επιθυμία μέσα μου να δω το τέρας και «όταν μεγαλώσω» να το εξημερώσω. Δεν καταλάβαινα γιατί η πανέξυπνη Lotus 49 κέρδιζε την πανέμορφή και δυνατότερη Ferrari 312Β, ούτε γιατί η τρικύλινδρη MV Agusta ήταν καλύτερη από την θηριώδη, ασταθή Honda RC181 που είχε επιστρατεύσει τον κορυφαίο όλων των εποχών Mike “the Bike” Hailwood για να την τιθασεύσει. Ακριβώς σε αυτό το «τιθασεύσει» παιζόταν όλο το παιχνίδι: ο Homo sapiens  και δη ο αρσενικός είναι ένας control freak που έχει εξελιχθεί επί δεκάδες χιλιάδες χρόνια μέσα σε ένα τρομερά επικίνδυνο και ανταγωνιστικό περιβάλλον και έχει μάθει να αντιμετωπίζει τον Θάνατο με τον Έλεγχο.

Επιζητούμε τον κίνδυνο και είμαστε φτιαγμένοι να νοιώθουμε επιτυχημένοι όταν τον ελέγχουμε. Έχομε μάλιστα μοιράσει τους ρόλους με τα θήλεα του είδους μας: εκείνες μας επισημαίνουν τον κίνδυνο ταχύτερα ενώ εμείς κάνουμε τις κυβιστήσεις με τον ταύρο ενώπιον τους και ενίοτε διεκδικώντας τις με την επίδειξη των ελεγκτικών δυνατοτήτων μας. Οι κονταρομαχίες του Μεσαίωνα το απεικονίζουν παραστατικά – όσο και τα κορίτσια της Φόρμουλα 1 παρατεταγμένα δίπλα στα θηριώδη μονοθέσια. Θέλουμε δυνατά μηχανήματα, άλογα, όπλα για να τα ελέγξουμε ξορκίζοντας το θάνατο και μάλιστα να μας βλέπουν τα κορίτσια να το κάνουμε – αυτό είναι όλο!

Για να γυρίσουμε στον εκλεκτό φίλο Νικόλαο και το όντως μοναδικό F-104, θα θυμίσω τον Κώστα Καββαθά που έγραφε χρόνια πριν για το επικίνδυνο μαχητικό ότι ξεχώριζε τους άνδρες από τα παιδιά. Η επικινδυνότητα, η ταχύτητα, η δυσκολία ελιγμών, τα ελάχιστα βοηθήματα και η υψηλών καρδιακών παλμών προσγείωση ήταν τα συστατικά στοιχεία της γοητείας του ανδρικού αυτού, ημιάχρηστου αεροσκάφους. Ένα μαχητικό. πραγματικός ταύρος σε στύση και ένας πιλότος – παλληκάρι που κάνει ακροβατικά στην πλάτη του όπως ακριβώς στην περίφημη τοιχογραφία της Κνωσσού – ίσως απουσιάζουν οι δύο κοπέλες της τελετουργίας αλλά να είσθε βέβαιοι ότι υπάρχουν και αυτές γύρω από το σύγχρονο παλληκάρι.

Ευχαριστούμε λοιπόν τον καλό φίλο που μας υπενθύμισε τι γοητεύει τον αρχέγονο κυνηγό και πολεμιστή που κάθε άνδρας κρύβει μέσα του!

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
Berserker
Berserker
aka Νικόλας Κυρίτζης.Felix qui potuit rerum cognoscere causas.
- Advertisement -

51 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
51 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ThinkOutOfTheBox: Τριμαράν LCS Independence, υπάρχουν κι αυτά!

Ο όρος LCS ή Littoral Combat Ship ή Πλοίο Παράκτιων Επιχειρήσεων είναι μάλλον προκλητικός για την ελληνική κοινή γνώμη. Μετά τη "σκληρή" φρεγατιάδα το...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Πόσο θα μας κοστίσουν οι εξοπλισμοί στην επόμενη 15ετια; Αντέχουμε...

111
Στην ευρύτερη αγωνία για τους ελληνικούς εξοπλισμούς, ειδικά κοιτώντας προς τα όσα σχεδιάζει, πραγματοποιεί και εξελίσσει η Τουρκία, είναι δύσκολο να αντιληφθούμε το πλήρες...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 31 Μαρτίου/13 Απριλίου 1917: Ο Μωραϊτίνης βομβαρδίζει τη...

0
Σύμφωνα με τις επίσημες πηγές  ο Υποπλοίαρχος Αριστείδης Μωραϊτίνης του Ναυτικού Αεροπορικού Σώματος (Ν.Α.Σ.) με αεροπλάνο Henry Farman H. F. 27, πραγματοποιεί νυχτερινή επιδρομή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΑΝΑΛΥΣΗ: Πόσο θα μας κοστίσουν οι εξοπλισμοί στην επόμενη 15ετια; Αντέχουμε την τεράστια δαπάνη;

Στην ευρύτερη αγωνία για τους ελληνικούς εξοπλισμούς, ειδικά κοιτώντας προς τα όσα σχεδιάζει, πραγματοποιεί και εξελίσσει η Τουρκία, είναι δύσκολο να αντιληφθούμε το πλήρες...

Amiral Ronarc’h: η πρώτη γαλλική FDI σε αγώνα δρόμου να «συρρικνώσει» τις καθυστερήσεις

Όπως χαρακτηριστικά έγραφε προ ημερών γνωστός γαλλικός ιστότοπος που ασχολείται με ναυτικά θέματα, υπήρξε «επιτέλους λευκός καπνός» για την πρώτη γαλλική FDI, την μελλοντική...

Α-7 Corsair: Μια ιδέα που θα τα ξανάκανε επίφοβα όπλα!

Του αναγνώστη μας Κ. ΠαπαϊωάννουΑνατρέχοντας σε άρθρα της "Πτήσης" έπεσα τυχαία σε ένα από το Μάρτιο του 2021 σχετικά με το αν τα αγαπημένα...