19.6 C
Athens
Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣH διακοπή των συνομιλιών για τις Belh@rra έφερε προτάσεις για γερμανικές MEKO...

H διακοπή των συνομιλιών για τις Belh@rra έφερε προτάσεις για γερμανικές MEKO A200, ιταλικές FREMM-IT/PPA, ισπανικές F-110 και ελπίζουμε σε συνέχεια!

- Advertisement -

 
Όπως έχουμε ήδη γράψει, επίσημα οι διαπραγματεύσεις της Ελλάδας για άμεση αγορά, με διακρατική συμφωνία, 2 “ψηφιακών” φρεγατών Belh@rra, Made in France, έχουν λήξει. Δυστυχώς ή ευτυχώς, το μόνο πρόγραμμα για ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού με “προχωρημένες” συνομιλίες, έληξε. Θα λέγαμε άδοξα, αν ήταν αποκλειστική ευθύνη του ΠΝ ή της Ελλάδας. Το ΠΝ όμως έβαλε πολύ νερό στο κρασί του, δέχτηκε τις γαλλικές λύσεις, διατεθειμένο να “ρισκάρει” με επιλογές που δεν είχε ξανακάνει. Ο λόγος ήταν η χρηματοδοτική λύση που ΘΑ κόμιζαν οι Γάλλοι, και που τελικά δεν ήρθε. Η ανυπαρξία χρηματοδότησης, η -σίγουρα πάρα πολύ- υψηλή τιμή των 3 δις (ή 2,6 κατά άλλες πηγές), αλλά και το γεγονός ότι το πρώτο πλοίο θα ήταν στην Ελλάδα το 2025, ήταν αρκετά για να “σκοτώσουν” τη συμφωνία.

«La Tribune»: Ματαιώνεται η πώληση των Belh@rra γιατί τη Γαλλία και την Ελλάδα χωρίζουν €1,1 δις!


Οι Γάλλοι βέβαια δεν εγκαταλείπουν έτσι εύκολα. Το έχουμε ξαναπεί, αν η FDI επιλεγή από το ΠΝ τότε θα είναι μια εξαιρετική εξασφάλιση ποιότητας για το πλοίο, και αναμφίβολα θα κάνει πολύ καλή εξαγωγική πορεία. Δεν θα μας εκπλήξει αν τους επόμενους μήνες ξανάρθουν οι Γάλλοι με τιμή κοντά στα 2 δις, και χρηματοδοτικές λύσεις που θα μπορούν να τις συνυπογράψουν οι ΥΠΟΙΚ και ΥΠΕΘΑ. Το πρόβλημα όμως για τη Γαλλία και τη Naval Group είναι άλλο. Από τη στιγμή που δεν “παίζουν” μόνο οι Belh@rra, τότε το “γήπεδο” μπορεί να δεχτεί κι άλλες ομάδες. Και έχουν ήδη αρχίσει να καταφθάνουν αρκετές για να καλύψουν το “κενό”.

Ελληνικές Belh@rra. Πολύ σκληρές για να πεθάνουν! Συνεχίζεται η γαλλική προσπάθεια;


Γινόμαστε κουραστικοί, αλλά μερικές φορές πρέπει να το εξηγούμε, για να μην παρεξηγούμαστε. Οι ΗΠΑ έχουν προσπαθήσει να κάνουν “μπάσιμο” στο ΠΝ εδώ και περίπου 18 μήνες, με τη φρεγάτα MMSC. Οι Αμερικανοί έχουν το πλεονέκτημα των FMS, αλλά ΚΑΙ των FMF, ενώ προσφέρουν την κατασκευή στην Ελλάδα. Συνεπώς, οι MMSC βρίσκονται σε κάποιο αρχικό στάδιο συζητήσεων, και σε καμία περίπτωση δεν είναι ανταγωνιστικά των FDI. Άλλωστε είναι τελείως διαφορετικά πλοία, ενώ το ΠΝ, βλέποντας χρηματοδοτικές λύσεις, και η πολιτική ηγεσία, κατασκευή στην Ελλάδα (άρα ελληνική προστιθέμενη αξία), προχωρά στη βάση της διακρατικής συμφωνίας. Αργούμε όμως ακόμη και μάλιστα πολύ για να δούμε ελληνικές MMSC.

Το ΠΝ εξετάζει πρόταση για τη Ναυπήγηση στην Ελλάδα 4 MMSC με “πακέτο” τον εκσυγχρονισμό των MEKO200HN


Θα έλεγε κάποιος πως οι FDI και οι MMSC δεν έχουν αφήσει και μεγάλο περιθώριο σε τρίτους. Όταν όμως έγινε γνωστό πως η γαλλική πλευρά δεν είχε χρηματοδότηση, και θα έπρεπε να βρει η Ελλάδα λύση, τότε άρχισαν να μαζεύονται οι “μνηστήρες”. Πρώτοι εμφανίστηκαν οι Γερμανοί της Thussen Krupp, με το εξαιρετικό σχέδιο της ΜΕΚΟ Α200. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Α200 είναι εξέλιξη, ή μάλλον απλοποιημένο και εκσυγχρονισμένο σχέδιο της ΜΕΚΟ200. To σχέδιο έχω πωληθεί σε αρκετές χώρες, και μπορεί να προσφέρει όλα όσα θέλει το ΠΝ. Πυροβόλο των 127 χιλιοστών, συστήματα Mk41 και προηγμένοι αντιπλοϊκοί πύραυλοι, ελικόπτερο 10 τόνων (MH-60R), υψηλές ταχύτητες, προηγμένα ραντάρ και σόναρ, δυνατότητα για SM-2 αλλά και ASTER 30.

Οι πρώτες 3 MEKO A200 της Αιγύπτου θα είναι έτοιμες το 2024


Βέβαια, θα πρέπει να τονίσουμε πως το πλοίο θα μπορούσε να κατασκευαστεί αύριο κιόλας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Την κατάσταση περιπλέκει όμως η μακροχρόνια δικαστική διαμάχη του Ελληνικού Κράτους με τον Γαλλο-Λιβανέζο επενδυτή Σάφα, που ο τελευταίος δείχνει να κερδίζει στις δικαστικές αίθουσες και να οδηγεί την Ελλάδα σε αποζημιώσεις εκατοντάδων εκατομυρίων ευρώ. Θα προτιμούμε να μην γράψουμε κάτι περισσότερο για το θέμα, και να επανέλθουμε στο μέλλον. Πριν κλείσουμε να πούμε πως οι ΜΕΚΟ Α200 έχουν μεικτό σύστημα προώθησης με προπέλες ΚΑΙ water-jets, κάτι που διαπιστώσαμε πως δεν αρέσει σε μεγάλη μερίδα σχολιαστών μας (στις συζητήσεις για τις MMSC). Μια εξαιρετική παρουσία της Α200 μπορείτε να διαβάσετε στο εξειδικευμένο site navalanalyses.com.

Η αλγερινή φρεγάτα MEKO A200 AN «Erradi» επισκέφθηκε για πρώτη φορά γαλλικό λιμάνι


Την έκπληξη έκαναν δεύτεροι οι Ισπανοί, με διάφορα σχέδια της Navantia. Ειδικά το σχέδιο της F-110 είναι ανταγωνιστικό της FDI/Belh@rra, αλλά με πρόχειρους υπολογισμούς μας, οι Ισπανοί δεν είναι φθηνότεροι των Γάλλων στις δυνατότητες AAW που ενδιαφέρουν το ΠΝ. Πάντως αποτελεί θετική έκπληξη η ισπανική “επίθεση”, που ελπίζουμε να μην γίνει “ισπανική υποχώρηση”, καθώς τα πλοία της Navantia έχουν επιλεγεί από αρκετά κράτη. Περισσότερες πληροφορίες για τις προτάσεις της Navantia, και ειδικά τις χρηματοδοτικές λύσεις, δεν έχουν γίνει γνωστές. Πάντως από όσο ξέρουμε μέχρι σήμερα, δεν έχει γίνει πώληση ισπανικών πλοίων με διακρατική συμφωνία όπως επιθυμεί η Ελλάδα, αλλά με εμπορική. Συνεπώς, μια ισπανική λύση θα βλέπαμε σε περίπτωση ανοιχτού διαγωνισμού.

Συμβόλαιο 519 εκατομμυρίων δολαρίων για τα ραντάρ AEGIS και SPY-7 των ισπανικών φρεγατών F-110


Το λόγο τώρα τον έχουν οι Ιταλοί. Θεωρούμε πως είναι ζήτημα χρόνου να γίνει παρουσίαση της PPA (για την ακρίβεια Thaon di Revel class , PPA από το “Pattugliatore Polivalente d’Altura“). Το ΡΡΑ είναι η νέα φρεγάτα του Ιταλικού ΠΝ, που θα αγοραστεί σε δυο διαμορφώσεις (Light και Full), και ουσιαστικά θα μπορεί να φέρει οτιδήποτε μας ενδιαφέρει (ASTER 30, SCALP Naval, MH-60R  X 2) ενώ η Ιταλία θα πληρώσει λιγότερα από 4 δις για 7 πλοία (συνδυασμός Light/Full). Οι Ιταλοί, αν και δυστυχώς στερούνται λύσεων όπως των αμερικανικών FMS, εντούτοις είναι πολύ πιο ευέλικτοι στις χρηματοδοτικές λύσεις. Μια άλλη ιταλική λύση θα ήταν η FREMM-IT στη μορφή κοντά στην FFG(X), αλλά δεν πρέπει να γελιόμαστε, χωρίς FOS ή οπλισμό ένα τέτοιο πλοίο θα κόστιζε πολύ περισσότερο από 1,2 με 1,3 δις ευρώ.

Καθελκύστηκε το δεύτερο περιπολικό ΡΡΑ της ιταλικής Ακτοφυλακής


Η επόμενη λογική κίνηση θα ήταν να δούμε κάποιο συνδυασμό Iver Huitfeld/Type 31e από μια δανοβρετανική κοινοπραξία, αν και οι χώρες αυτές δεν φημίζονται για τη δυνατότητά τους να προσφέρουν ευέλικτες χρηματοδοτικές λύσεις. Σίγουρα όμως το πλοίο που θα προσφέρουν θα είναι εξαιρετικά φθηνό, και αν μη τι άλλο, εύκολα κατασκευάσιμο σε ελληνικά ναυπηγεία. Αν και δεν έχουμε καμία τέτοια πληροφορία, εντούτοις θα ήταν ευχής έργο να δούμε τις Type 31 υποψήφιες στο ΠΝ.

Tο USN αποκτά ιταλικές FREMM σαν FFG(X), ποιες οι πιθανότητες να δούμε μια ελληνική FFG(X) HEL;


Υπάρχουν ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες πως η BAe Systems μαζί με την Lockheed Martin Canada έχουν προσφέρει την Type 26 στην Ελλάδα, παλαιότερα. Η LM Canada είναι αυτή που κατασκευάζει το πλοίο για τον Καναδά, και μπορεί να προσφέρει λύσεις, ίσως ακόμη και σε συνδυασμό με FMS. Το πλοίο είναι προφανώς ανταγωνιστικό των Belh@rra κι όχι άλλων μικρότερων πλοίων (MMSC, MEKO A200 κοκ), και μπορεί να λάβει διάφορες λύσεις οπλισμού, με βάρος κυρίως στον αντιαεροπορικό αγώνα. Απλά η Ελλάδα σε high-end λύση είχε προεπιλέξει τις Belh@rra, συνεπώς λύσεις σαν την Type 26/Hunter δεν θα μπορούσαν να μπουν “σφήνα” στις ελληνογαλλικές συνομιλίες. Αυτός είναι και ο λόγος που η LM ποτέ δεν είδε τις FDI σαν ανταγωνιστικές στην πρότασή της για τις MMSC, αλλά σαν συμπληρωματικές.
Διαβάστε τη συνέχεια στο navaldefence.gr

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

65 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
65 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σε φάση απαξίωσης 5 κρίσιμα ραντάρ αεράμυνας της ΠΑ – δεν υπάρχει “θόλος” χωρίς αυτά

Σύμφωνα με πληροφορίες μας η Πολεμική μας Αεροπορία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την υποστήριξη των 5 κρίσιμων για την αεράμυνα, ραντάρ μεγάλης εμβελείας τύπου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ελικόπτερα ΝΗ90, αναζητώντας σύμβαση υποστήριξης και δεσμεύσεις ότι “θα πετάνε”

33
Η σύμβαση για την προμήθεια των ελικοπτέρων ΝΗ90 από τη χώρα μας μάλλον αποτελεί case study για το πώς "δεν πρέπει να γίνονται συμβάσεις"! ...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 14 Νοεμβρίου 2012: Επιχείρηση ‘Pillar of Defense’, η...

0
Αρχίζει η 8ήμερη ισραηλινή επιχείρηση «Pillar of Defense» (Πυλώνας της Άμυνας) στη Γάζα. Η σύγκρουση ξεκίνησε όταν, σύμφωνα με την ισραηλινή πλευρά, η Χαμάς...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Στο Α’ εξάμηνο 2025 η πρόταση για ερευνητική γεώτρηση ανοικτά της Κρήτης

Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 αναμένεται η πρόταση της Exxon Mobil για την διεξαγωγή ερευνητικής γεώτρησης στις θαλάσσιες περιοχές Δυτικά και Νοτιοδυτικά της Κρήτης,...

ΕΕ: Χρηματοδοτεί για πρώτη φορά κοινές αγορές όπλων από τον κοινοτικό προϋπολογισμό

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι χρηματοδότησε, για πρώτη φορά, μια κοινή αγορά όπλων για λογαριασμό των χωρών της ΕΕ, τα περισσότερα από τα οποία...

Και η Κροατία ψωνίζει Bayraktar TB2

Αξία 95 εκατ. ευρώ θα έχει η "έκτακτη" προμήθεια τουρκικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών, Bayraktar TB2 από την Κροατία, όπως ανακοινώθηκε από τον υπουργό Αμύνης,...