10.5 C
Athens
Σάββατο, 25 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑΠίνακας ελέγχου B-36 Peacemaker: Στον κόσμο πριν τα γυάλινα πιλοτήρια...

Πίνακας ελέγχου B-36 Peacemaker: Στον κόσμο πριν τα γυάλινα πιλοτήρια…

- Advertisement -

Πριν την εποχή των ευρυγώνιων οθονών, των σκοπευτικών επί κράνους και των ηλεκτρονικών αυτοματισμών, ο χειρισμός ενός αεροσκάφους και δη ενός μεγάλου στρατηγικού βομβαρδιστικού δεν ήταν απλώς ένα επάγγελμα ή μία ειδικότητα. Ήταν τέχνη.

Στην εικόνα βλέπουμε την θέση των δυο μηχανικών πτήσης ενός B-36 Peacemaker. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος από το 1948 που άρχισε να κατασκευάζεται υπήρξε το βασικό βομβαρδιστικό της Στρατηγικής Αεροπορικής Διοίκησης (SAC) της αμερικανικής Αεροπορίας έως ότου αντικαταστάθηκε από το θρυλικό B-52 (που υπηρετεί μέχρι σήμερα…).
Οι χειριστές πιλότοι είχαν πρόσβαση μόνο σε μανέτες ελέγχου (throttle) για την αυξομείωση της ιπποδύναμης των κινητήρων επομένως και της ταχύτητας του αεροσκάφους. Η υπόλοιπη δουλειά όμως ήταν… άλλου παπά ευαγγέλιο.
Ο μηχανικός πτήσης είχε την ευθύνη να ελέγχει ανά πάσα στιγμή:
1) Το μείγμα καυσίμου σε κάθε ένα από τους έξι κινητήρες
2) Το (μεταβλητό) βήμα των ελίκων σε κάθε ένα από τους έξι κινητήρες
3) Την θερμοκρασία και την πίεση λαδιού σε κάθε ένα από τους έξι κινητήρες
4) Την εξισορρόπηση του καυσίμου στις δεξαμενές ανάλογα με την κατανάλωση
5) Την ρύθμιση ισχύος για την επέμβαση στις στροφές ανά λεπτό για να αποφευχθεί η αντήχηση μεταξύ των ελίκων.
Αν τα παραπάνω δεν σας έχουν κάνει ακόμα να ιδρώσετε από αγχος, σας πληροφορούμε ότι από το μοντέλο B-36D και εξής (αλλά και στα προγενέστερα που αναβαθμίστηκαν) το Peacemaker εξοπλιστήκε με επιπλέον δυο κινητήρες τζετ σε κάθε πτέρυγα, για σύνολο δέκα κινητήρων.

Έτσι εκτός των παραπάνω, οι μηχανικοί πτήσης ήταν πλέον υπεύθυνοι και για το έλεγχο των επιπλέον τεσσάρων κινητήρων, οι οποίοι λειτουργούσαν μόνο σε κάποιες φάσης του φακέλου πτήσης, ήτοι κατά την απογείωση και κατά την προσέγγιση κι απομάκρυνση από τον στόχο.
Στην υπόλοιπη πτήση, οι μηχανικοί τους έσβηναν για εξοικονόμηση καυσίμου κι επιπλέον ενεργοποιούσαν ειδικές γρίλιες στην κωνική εισαγωγή τους που την σφράγιζαν τελείως για την αποφυγή εισροής πτηνών ή ξένων αντικειμένων.
Φυσικά εκτός του πονοκέφαλου των κινητήρων είχαν την ευθύνη για όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρικά κυκλώματα, γεννήτριες, κτλ.
Σήμερα όμως όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχου πτήσης γίνονται αυτόματα από υπολογιστές και ο πιλότος το μόνο που έχει να κάνει είναι να είναι διατεθειμένος να πετάξει στην αποστολή του και ενδεχομένως να ρισκάρει και την ζωή του για αυτήν.

Ενδεικτική άποψη σύγχρονου glass cockpit, εδώ, από C-130.

Αποκάλυψη Τώρα! Μέσα στο B-2!


Έως ότου αντικατασταθεί κι αυτός ολοκληρωτικά πια και τα περισσότερα στρατιωτικά αεροσκάφη μετατραπούν σε κατευθυνόμενα ή αυτόνομα μη επανδρωμένα αεροχήματα.
Πρώτη δημοσίευση 19/3/2019

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Τουρκία αναβαθμίζει δραματικά το 2ο Ναύσταθμο της στο Ακσάζ, εμείς;

Απέναντι από τη Ρόδο στην περιοχή της Μαρμαρίδας, η Τουρκία έχει δημιουργήσει από τη δεκαετία του '90 το δεύτερο βασικό Ναύσταθμο για το Πολεμικό...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...

81
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Ιανουαρίου 1915: Ναυμαχία του Dogger Bank, σύγκρουση...

0
Έχοντας υποκλέψει τα ραδιομηνύματα του γερμανικού στόλου, ισχυρή βρετανική μοίρα καταδρομικών αιφνιδιάζει αργοκίνητη μοίρα καταδρομικών του γερμανικού Στόλου Ανοιχτών Θαλασσών στο αβαθές πεδίο του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Ιανουαρίου 1915: Ναυμαχία του Dogger Bank, σύγκρουση στα παγωμένα νερά

Έχοντας υποκλέψει τα ραδιομηνύματα του γερμανικού στόλου, ισχυρή βρετανική μοίρα καταδρομικών αιφνιδιάζει αργοκίνητη μοίρα καταδρομικών του γερμανικού Στόλου Ανοιχτών Θαλασσών στο αβαθές πεδίο του...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 24 Ιανουαρίου 1978: Επιχείρηση “Morning Light”, μαζεύοντας ραδιενεργά δορυφορικά συντρίμμια στον Καναδά

Ο σοβιετικός δορυφόρος παρατήρησης Kosmos-954, με πυρηνικό αντιδραστήρα για παροχή ενέργειας, διαλύεται κατά την επανείσοδό του στη Γη και τα ραδιενεργά συντρίμμια του πέφτουν...

Η ελληνική FEAC πήρε βραβείο καινοτομίας από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Άμυνας

Το βραβείο "Αμυντικής Καινοτομίας 2024", του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας (European Defence Agency, EDA) κέρδισε η ελληνική εταιρεία FEAC Engineering για το σύστημα της ελέγχου...