20.8 C
Athens
Παρασκευή, 17 Οκτωβρίου, 2025
ΝΕΑΙΣΤΟΡΙΑΠίνακας ελέγχου B-36 Peacemaker: Στον κόσμο πριν τα γυάλινα πιλοτήρια...

Πίνακας ελέγχου B-36 Peacemaker: Στον κόσμο πριν τα γυάλινα πιλοτήρια…

- Advertisement -

Πριν την εποχή των ευρυγώνιων οθονών, των σκοπευτικών επί κράνους και των ηλεκτρονικών αυτοματισμών, ο χειρισμός ενός αεροσκάφους και δη ενός μεγάλου στρατηγικού βομβαρδιστικού δεν ήταν απλώς ένα επάγγελμα ή μία ειδικότητα. Ήταν τέχνη.

Στην εικόνα βλέπουμε την θέση των δυο μηχανικών πτήσης ενός B-36 Peacemaker. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος από το 1948 που άρχισε να κατασκευάζεται υπήρξε το βασικό βομβαρδιστικό της Στρατηγικής Αεροπορικής Διοίκησης (SAC) της αμερικανικής Αεροπορίας έως ότου αντικαταστάθηκε από το θρυλικό B-52 (που υπηρετεί μέχρι σήμερα…).
Οι χειριστές πιλότοι είχαν πρόσβαση μόνο σε μανέτες ελέγχου (throttle) για την αυξομείωση της ιπποδύναμης των κινητήρων επομένως και της ταχύτητας του αεροσκάφους. Η υπόλοιπη δουλειά όμως ήταν… άλλου παπά ευαγγέλιο.
Ο μηχανικός πτήσης είχε την ευθύνη να ελέγχει ανά πάσα στιγμή:
1) Το μείγμα καυσίμου σε κάθε ένα από τους έξι κινητήρες
2) Το (μεταβλητό) βήμα των ελίκων σε κάθε ένα από τους έξι κινητήρες
3) Την θερμοκρασία και την πίεση λαδιού σε κάθε ένα από τους έξι κινητήρες
4) Την εξισορρόπηση του καυσίμου στις δεξαμενές ανάλογα με την κατανάλωση
5) Την ρύθμιση ισχύος για την επέμβαση στις στροφές ανά λεπτό για να αποφευχθεί η αντήχηση μεταξύ των ελίκων.
Αν τα παραπάνω δεν σας έχουν κάνει ακόμα να ιδρώσετε από αγχος, σας πληροφορούμε ότι από το μοντέλο B-36D και εξής (αλλά και στα προγενέστερα που αναβαθμίστηκαν) το Peacemaker εξοπλιστήκε με επιπλέον δυο κινητήρες τζετ σε κάθε πτέρυγα, για σύνολο δέκα κινητήρων.

Έτσι εκτός των παραπάνω, οι μηχανικοί πτήσης ήταν πλέον υπεύθυνοι και για το έλεγχο των επιπλέον τεσσάρων κινητήρων, οι οποίοι λειτουργούσαν μόνο σε κάποιες φάσης του φακέλου πτήσης, ήτοι κατά την απογείωση και κατά την προσέγγιση κι απομάκρυνση από τον στόχο.
Στην υπόλοιπη πτήση, οι μηχανικοί τους έσβηναν για εξοικονόμηση καυσίμου κι επιπλέον ενεργοποιούσαν ειδικές γρίλιες στην κωνική εισαγωγή τους που την σφράγιζαν τελείως για την αποφυγή εισροής πτηνών ή ξένων αντικειμένων.
Φυσικά εκτός του πονοκέφαλου των κινητήρων είχαν την ευθύνη για όλα τα υπόλοιπα ηλεκτρικά κυκλώματα, γεννήτριες, κτλ.
Σήμερα όμως όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Οι περισσότερες λειτουργίες ελέγχου πτήσης γίνονται αυτόματα από υπολογιστές και ο πιλότος το μόνο που έχει να κάνει είναι να είναι διατεθειμένος να πετάξει στην αποστολή του και ενδεχομένως να ρισκάρει και την ζωή του για αυτήν.

Ενδεικτική άποψη σύγχρονου glass cockpit, εδώ, από C-130.

Αποκάλυψη Τώρα! Μέσα στο B-2!


Έως ότου αντικατασταθεί κι αυτός ολοκληρωτικά πια και τα περισσότερα στρατιωτικά αεροσκάφη μετατραπούν σε κατευθυνόμενα ή αυτόνομα μη επανδρωμένα αεροχήματα.
Πρώτη δημοσίευση 19/3/2019

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Οι φρεγάτες Bergamini στο Πολεμικό Ναυτικό

Η κλάση FREMM, γνωστή και ως Bergamini στην ιταλική έκδοση, αποτελεί μια σειρά φρεγατών πολλαπλών ρόλων που αναπτύχθηκε από κοινού από τις εταιρείες Naval...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Η Ανατριχιαστική Πραγματικότητα στη Γάζα: Οι Εκτελέσεις της Χαμάς μετά την...

10
Στις 14 Οκτωβρίου 2025, η Γάζα, όπως και ο υπόλοιπος πλανήτης, υποδέχθηκε με ανακούφιση την είδηση της κατάπαυσης του πυρός μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς,...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Οκτωβρίου 1949: “Το όπλο παρά πόδα”

11
Ο Νίκος Ζαχαριάδης, γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας (ΚΚΕ), ανακοινώνει από ραδιοφώνου τον τερματισμό των εχθροπραξιών του Εμφυλίου Πολέμου. Με τα στελέχη του...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Οκτωβρίου 1949: “Το όπλο παρά πόδα”

Ο Νίκος Ζαχαριάδης, γενικός γραμματέας του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας (ΚΚΕ), ανακοινώνει από ραδιοφώνου τον τερματισμό των εχθροπραξιών του Εμφυλίου Πολέμου. Με τα στελέχη του...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Οκτωβρίου 1964: Operation 596, η Κίνα στη λέσχη των πυρηνικών δυνάμεων

Οι προσπάθειες του Πεκίνου να εισέλθει στη «λέσχη» των κρατών κατόχων πυρηνικών όπλων ξεκίνησαν αμέσως μετά τον πόλεμο της Κορέας, αρχικά με σοβιετική βοήθεια....

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 16 Οκτωβρίου 1943: Επιδρομή συμμαχικών αντιτορπιλικών στην Κάλυμνο

Στην προσπάθειά τους να ενισχύσουν τον ανεφοδιασμό των φρουρών τους στα νησιά του Αιγαίου, οι Γερμανοί μετακινούν νηοπομπές μέσω των στενών του Οτράντο, αλλά...