Η παρουσίαση της περασμένης Παρασκευής της Babcock στο ΓΕΝ, δεν ήταν μη αναμενόμενη, το αντίθετο. Για όσους θυμούνται, η πρόταση είχε παρουσιαστεί εδώ και μήνες σε πολύ υψηλότερο επίπεδο. Κάτι που δεν έχουν ίσως καταλάβει μερικοί, είναι το πως η πρόταση είναι τελείως διαφορετική από την προσφορά. Η πρόταση γίνεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, συνήθως από κυβερνητικά κλιμάκια (πχ πρέσβεις, ακόλουθους άμυνας κοκ) σε ελληνικά κυβερνητικά κλιμάκια. Έτσι “διασκεδάζονται” φόβοι των εταιρειών, πως η “δουλειά είναι δοσμένη”. Και όπως πολύ καλά ξέρουμε πλέον όλοι, τίποτα δεν είναι “συμφωνημένο” και η διαδικασία για τις ελληνικές φρεγάτες έχει συγκεντρώσει 6 (!) υποψηφιότητες!
Ελληνικές Belh@rra. Πολύ σκληρές για να πεθάνουν! Συνεχίζεται η γαλλική προσπάθεια;
Για να γίνει μια προσφορά, σε επίπεδο πλοίου, δεν είναι κάτι εύκολο. Απαιτεί χρόνο, αλλά κυρίως, χρήμα. Αν μια εταιρεία δεν στρωθεί κάτω, να μελετήσει όλες τις παραμέτρους (ανάγκες πελάτη, κόστη εξοπλισμού, κόστη ναυπήγησης, κρυφά κόστη, τεχνολογικά ρίσκα κοκ), δεν μπορεί να κάνει πρόταση. Ή κάνει μια πρόταση όπως αυτή της Naval Group για 3,5 δις ευρώ, για δυο πλοία, παθαίνει εγκεφαλικό ο πελάτης, και δεν προχωράει το συμβόλαιο.
Αποκάλυψη τώρα: Φρεγάτα SIGMA 11515 Hellenic Navy, η ολλανδική πρόταση στο ΠΝ!
Ας γίνουμε πιο σαφείς. Ο @D_Mitch προσπάθησε πάρα πολύ για να καταφέρει να φτιάξει ένα αποκλειστικό κείμενο με την ολλανδική προσφορά. Ο λόγος είναι πως οι Ολλανδοί, δούλευαν παράλληλα πάνω στις απαιτήσεις του ΠΝ. Το να πουν λοιπόν πως το πλοίο θα πάρει πρόωση GODLOG και 4 Mk41, δεν είναι κάτι απλό. Αν το πουν, και δεν μπορεί να γίνει, όλη η σύμβαση θα “ανατιναχτεί”, ο πελάτης θα αργήσει να πάρει πλοία, το ναυπηγείο θα εξευτελιστεί. Υπάρχει βέβαια και η “γαλλική” λύση, να πουν πως το πλοίο κάνει πχ 900 εκ. ευρώ, πάλι ευκαιρία θα είναι με αυτά που προσφέρει. Δεν το κάνουν, πιέζονται από μόνοι τους στα περιθώρια κέρδους, για να πάρουν τη δουλειά, και καλά κάνουν.
Πόσο κοστίζει η κάθε Belh@rra, MMSC, Sigma 11515 για το Πολεμικό Ναυτικό; Οι πραγματικές τιμές
Το ίδιο έχει συμβεί και με τους Αμερικανούς. Καθώς η Lockheed Martin, έχει ήδη μόνιμο προσωπικό στην Ελλάδα που δουλεύει πολύ καιρό στο project, έχει κατέβει δυναμικά στον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ200ΗΝ, προσφέρει από το 2018 την MMSC στο ΠΝ, μπορεί να ξέρει ακριβώς τα κόστη. Έτσι έχει καταφέρει και έχει ρίξει το πλοίο στα 500 εκ. ευρώ (και , πολύ πιο κάτω από όσο ξεκίνησε η LCS για το USN, και στην ίδια τιμή με τη σαουδαραβική MMSC, με τη διαφορά πως η MMSC-HN είναι καλύτερα εξοπλισμένη.
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Παρουσίαση της ισπανικής φρεγάτας F110 της Navantia που έχει προταθεί στο ΠΝ
Οι Ισπανοί, έκαναν κάτι απλούστερο. Πρόσφεραν…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ