Η Arrowhead 140 είναι ένα από τα πλοία που συγκεντρώνουν πολλές προτιμήσεις ανάμεσα στους φίλους μας. Πλοίο αξιώσεων, ήδη σε υπηρεσία (σαν Absalon και Iver Huitfeld με το ΠΝ της Δανίας), θα μπει σε υπηρεσία σαν Type 31 με το Royal Navy, ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και κάποια Type 32. Κινητήρες ντίζελ, χαμηλού κόστους συντήρησης και λειτουργίας, άπλετοι χώροι, απίστευτα χαμηλό κόστος αγοράς (μάλλον το φθηνότερο κόστος ανάμεσα σε όλους τους υποψηφίους). Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως οι Βρετανοί όχι απλά είναι οι φθηνότεροι, αλλά είναι και προσφέρουν σχεδόν αντιτορπιλικό, σε κόστος σχεδόν φρεγάτας.
Το ΠΝ ζήτησε από τη Babcock και το Βασιλικό Ναυτικό τις απόψεις τους για την κάλυψη των απαιτήσεων που υπάρχουν από ελληνικής πλευράς. Οι Βρετανοί, θα μπορούσαν πράγματι, να προσφέρουν 4 ή περισσότερους Mk41, SM-2, ESSM etc. Ταυτόχρονα θα μπορούσαν να πάνε, και ίσως το κάνουν, σε fixed panel radars και να προσφέρουν μια Iver Huitfled 2021 version. Αλλά το κόστος θα ξεπερνούσε το αποδεκτό.
Έτσι, έρχονται με κάτι πολύ απλό, που μάλιστα το στηρίζουν στη δική τους εμπειρία, του Royal Navy. Προσφέρουν μαζί με το TACTICOS, ένα rotator radar, NS110 ή NS200, που παρά τις διαδόσεις, μια χαρά τα καταφέρνουν. Θυμίζουμε πως η κορυφαία και πανάκριβη Type 26, θα έχει το Artisan 997, ένα ραντάρ rotator, επιπέδου TRS-4D ή NS110. Συνεπώς, αναγνωρίζουμε τα πλεονεκτήματα των fixed panel, αλλά μέχρι ενός σημείου (που σηκώνει το πορτοφόλι μας).
Για να καταφέρουν όμως οι Βρετανοί να παραμείνουν εντός…
Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ