Όσοι φίλοι της Αεροπορίας είδαν το σημερινό βίντεο από την «παρενόχληση μέχρι κατάρριψης» του αμερικανικού MQ-9 από τα ρωσικά Su-27, σίγουρα θυμήθηκαν αυτή την φωτογραφία του εμβληματικού F-111 της RAAF στον διάσημο ελιγμό «dump fuel and burn it», όπου το Aardvark έκανε απόρριψη καυσίμου, που ανέφλεγε στη συνέχεια με την χρήση μετάκαυσης.
Το F-111 όμως, που είχε τον σωλήνα απόρριψης καυσίμων ανάμεσα στα δυο ακροφύσια των TF30, δεν ήταν το μόνο αεροπλάνο που μπορούσε να το κάνει.
Το ίδιο μπορούσε, λόγω ίδιας θέσης σωλήνα απόρριψης και το F-14.
Το κάνει όμως και το Gripen, έστω και εάν έχει τον σωλήνα απόρριψης στη «ρίζα» της ημιπτέρυγας, οπότε δεν είναι το ίδιο εύκολο.
Ερευνώντας το θέμα μας γεννήθηκε η απορία για την θέση του σωλήνα απόρριψης καυσίμου του Su-27, καθώς το βίντεο δείχνει το καύσιμο να βγαίνει από τα ακροφύσια των Saturn AL-31F.
Κοιτώντας ουραίες φωτογραφίες του «Flanker» δεν μπορεί να εντοπιστεί σωλήνας απόρριψης πουθενά στην περιοχή γύρω από τους κινητήρες ή τις ουραίες επιφάνειες.
Μια σχετική έρευνα αποκάλυψε όμως ότι το Su-27 χρησιμοποιεί το σύστημα έκχυσης καυσίμου στους μετακαυστήρες και για απόρριψη καυσίμου και αυτό ακριβώς βλέπουμε στο βίντεο που αποδεσμεύθηκε σήμερα.

Ο AL-31F αναφέρεται ότι έχει πέντε σωλήνες που τροφοδοτούν στεφάνες έκχυσης καυσίμου στην ροή των καυσαερίων, που στη συνέχεια αναφλέγεται (προφανώς με πρόσθετους αναφλεκτήρες) ώστε να λειτουργήσει η μετάκαυση. Αν δεν γίνει αυτό, δηλαδή η χρήση πρόσθετων αναφλεκτήρων, τότε το σύστημα λειτουργεί απλά ως σύστημα απόρριψης καυσίμου.
Το ερώτημα τώρα είναι εάν μπορεί να γίνει αρκετά γρήγορα εναλλαγή από τους διακόπτες ελέγχου ώστε να ξεκινήσει fuel dumping και μετά -πριν το νέφος που έχει δημιουργηθεί, απομακρυνθεί-, να λειτουργήσει ο μετακαυστήρας και να το αναφλέξει.
Παρά την έρευνα που κάναμε δεν μπορέσαμε να βρούμε φωτογραφίες ή βίντεο από Su-27/-30/-35 που να κάνουν dump fuel and burn». Πάντως ψάχνουμε ακόμη…