12.2 C
Athens
Τετάρτη, 9 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΑΜΥΝΑGuardians αντί Tigers: αμερικανικά ελικόπτερα Apache αποκτά η Αυστραλία αποσύροντας πρόωρα...

Guardians αντί Tigers: αμερικανικά ελικόπτερα Apache αποκτά η Αυστραλία αποσύροντας πρόωρα τα Tiger

- Advertisement -

Ο Στρατός Ξηράς της Αυστραλίας θα ενισχύσει την ικανότητα ένοπλης εναέριας αναγνώρισης μετά την επιλογή του επιθετικού ελικοπτέρου Apache Guardian της Boeing για να αντικαταστήσει το τωρινό Οπλισμένο Ελικόπτερο Αναγνώρισης (Armed Reconnaissance Helicopter – ARH) από το 2025. Τα παραπάνω ανακοίνωσε επίσημα η υπουργός Αμύνης της Αυστραλίας, Linda Reynolds προσθέτοντας μάλιστα πως τα AH-64E Apache Guardian είναι εξοπλισμένα με προηγμένους αισθητήρες, σύνολο δικτύου επικοινωνιών, ενώ διαθέτουν αυξημένες ικανότητες κρούσης και βελτιωμένη επιβιωσιμότητα.

“Οι νέες αυτές ικανότητες των ARH θα ενισχύσουν τις δυνάμεις ένοπλης αναγνώρισης του αυστραλιανού στρατού ταιριάζοντας καλύτερα στο ολοένα και πιο απαιτητικό στρατηγικό περιβάλλον μας και θα αποτρέψει πράξεις εναντίον του εθνικού μας συμφέροντος”, είπε η υπουργός Reynolds. “Το υπουργείο αξιολόγησε έναν αριθμό ελικοπτέρων σε σύγκριση με τα βασικά κριτήρια βεβαιωμενής αξιοπιστίας, ωριμότητας και χρήσης υπαρχόντων συστημάτων λειτουργίας (off-the-shelf).

“Το Apache Guardian αποδείχθηκε πως είναι το πιο φονικό, πιο ανθεκτικό και πιθανότερο να επιβιώσει σε περιβάλλον απειλών ελικόπτερο και ταυτόχρονα η λύση με το χαμηλότερο ρίσκο, ικανοποιώντας όλες τις επιθυμίες που έθεσε η επιτροπή άμυνας, έχοντας εξασφαλισμένη υποστήριξκη κύκλου ζωής, ασφάλεια και διαθέτοντας πιστοποιητικά καλής λειτουργίας”, συνέχισε η υπουργός. “Αποκτώντας ένα δοκιμασμένο και χαμηλού ρίσκου οπλικό σύστημα όπως είναι το Apache, οι ένοπλες δυνάμεις θα αποφύγουν το τρέχον κόστος και τον κίνδυνο καθυστερήσεων που τυπικά εμφανίζονται κατά τη διαδικασία ανάπτυξης τέτοιων συστημάτων”.

Το πικρό παρελθόν φαίνεται πως προδίκασε αυτή την απότομη και μάλλον πρόωρη αντικατάσταση των γερμανο-γαλλικών ελικοπτέρων καθώς τα προβλήματα που συναντήθηκαν με την επιλογή των αναγνωριστικών ελικοπτέρων ARH Tiger και άλλων προγραμμάτων ελικοφόρων αεροσκαφών έκαναν την υπηρεσία να αναζητήσει ένα δοκιμασμένο, ώριμο και σύγχρονο σχέδιο, για να αντικαταστήσει το παρόν σύστημα.

“Το πρόγραμμα θα ακολουθήσει την πολιτική του υπουργείου για να επαυξήσει τη συμμετοχή της αυστραλιανής βιομηχανίας στις αμυντικές ικανότητες”, δήλωσε η υπουργός κα. Reynolds. “Υπάρχουν πιθανότατα ευκαιρίες για την βιομηχανία της Αυστραλίας που μπορούν να εντοπιστούν στην αλυσίδα λογιστικής υποστήριξης, στις υπηρεσίες αποθήκευσης, στην εκπαιδευτική ανάπτυξη, στις τεχνικές υπηρεσίες καθώς και στη συντήρηση, επισκευή και εκσυγχρονισμό”.

“Αποκομίζοντας το καλύτερο από αυτές τις ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις της Αυστραλίας θα γίνει δυνατό να δούμε ανάπτυξη στις τοπικές αγορές και στις εξειδικευμένες βιομηχανίες που στο μέλλον να παρουσιάσουν νέες ευκαιρίες για τη συμμετοχή της Αυστραλιανής βιομηχανίας στην παγκόσμιο εφοδιαστική αλυσίδα του συγκεκριμένου αεροσκάφους”, κατέληξε η υπουργός στην ανακοίνωσή της.

Υπενθυμίζεται πως το ελικόπτερο Tiger της Airbus Helicopters (πρώην EUROCOPTER), προϊόν ανάπτυξης των γαλλικών και γερμανικών βιομηχανιών, προωθήθηκε και επελέγη τελικά για να εξοπλίσει το 1ο Σύνταγμα Αεροπορίας του αυστραλιανού στρατού ως προηγμένο ελικόπτερο αναγνώρισης. 22 ελικόπτερα αποκτήθηκαν και επιχειρούν σήμερα με τις παραδόσεις να ολοκληρώνονται μεταξύ 2004 και 2010 και την απόκτηση πλήρους επιχειρησιακή ικανότητας να επιτυγχάνεται το 2011.

Η υπηρεσία των αυστραλιανών Tiger δεν ήταν “δρόμος στρωμένος με ρόδα”: το 2014 τα ελικόπτερα καθηλώθηκαν μετά την ανακάλυψη σοβαρών τεχνικών προβλημάτων, όπως την ύπαρξη καπνού μέσα στο θάλαμο διακυβέρνησης και με τους χειριστές να αρνούνται να τα ξαναπετάξουν πριν το πρόβλημα επιλυθεί οριστικά. Το 2016, το υπουργείο Αμύνης της Αυστραλίας ανακοίνωσε τη διαδικασία αντικατάστασής τους, κάνοντας λόγο για σοβαρά τεχνικά θέματα, υψηλό κόστος συντήρησης, αδυναμία ομοιογένειας με τις άλλες εκδόσεις του Tiger σε υπηρεσία σε άλλες χώρες και το γεγονός πως τμήματα του ελικοπτέρου (όπως οι κινητήρες) έπρεπε να μεταφερθούν στην Ευρώπη για επισκευή. Το 2019 το συμβόλαιο συντήρησης ανανεώθηκε με την Airbus για επιπλέον 5 χρόνια θέτοντας τον χρονικό ορίζοντα αντικατάστασης των Tiger ως το 2025.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

16 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
16 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
d.b

Apache σε υπηρεσία από το 1986
Tiger σε υπηρεσία από το 2003.
Και όμως το ένα συνεχίζει ενώ το δεύτερο δεν βλέπω να έχει άλλες πωλήσεις. ….

Alter_eagle

Έτσι ενεργούν τα σοβαρά κράτη. Αγόρασα κάτι που δεν ήταν όπως έπρεπε, δεν το αγγίζω μέχρι να το φτιάξεις, και επειδή μαζεύτηκαν πολλά φεύγει το προϊόν σου με συνοπτικές διαδικασίες από την αεροπορία μου. Όπως ακριβώς χειρίστηκε και η Ελλάδα τα γερμανικά προϊόντα NH90, type 214, c4i κλπ

christos_choris_a

Σίγουρα τα 22 Tiger θα μπορούσαν να προσφέρουν λύσεις στον Ε.Σ. . Συγκρινόμενα με τα AH-64E Guardian μπορεί να υστερούν αλλά μπορεί να είναι ανώτερα των AH-64A+ που σημειωτέον ΔΕΝ υποστηρίζονται πλέον και με μία λελογισμένη αναβάθμιση σαν κι αυτές που δρομολογούν Γαλλία και Γερμανία ανεξάρτητα η μία απ’ την άλλη να αυξήσουν κατακόρυφα το αξιόμαχο των Ε.Δ.. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός οτι τα εν λόγω ελικόπτερα έχουν ελάχιστα χρόνια υπηρεσίας. Λοιπόν ΒΟΥΡ ! ( Υ.Γ. σίγουρα είνα ανώτερα των ΟΗ-58 Kiowa Warrior )

aris32

η πολιτικη της ΕΕ και των κρατων που την αποτελουν να μην εχουν κοινη αμυντικη πολιτικη δειχνει οτι ενω σαν οντοτητα η ΕΕ ειναι πανισχυρη σαν αμυντικη οντοτητα ειναι ουσιαστικα μηδεν. Πως θα ηταν το tiger αν ολα τα ευρωπαικη κρατη της ΕΕ το ειχαν αγορασει; σαφως καλυτερο προιον. Αλλο να εχει πουλησει 150 συνολο και αλλο να ειχες φτασει στις 700 πωλησεις. Ευτυχως στην ΕΕ το ειδα και ξεκινησαν τα κοινα αμυντικα προγραμματα. Αλλα τα ζωα μου αργα

Spyros_Kapa

Σύμφωνα με πολλά αγγλόφωνα άρθρα τα προβλήματα των ελικοπτέρων μαζεύτηκαν το μεγαλύτερο πρόβλημα πού αντιμετώπισαν όπως αναφέρει και το άρθρο ήταν της απόστασης από την Ευρώπη για τυχόν άμεσες λύσεις στα προβλήματα τούς. Τα ελικόπτερα έχουν αρχική τιμή γύρω στα 26 με 30 εκ ευρώ είναι περίπου 10 ετών άρα σαν καινούργια σε αντίστοιχα των Γάλλων Ισπανών Γερμανών πού έχουν το ίδιο ελικόπτερο δεν έχουμε ακούσει προβλήματα άρα κάτι άλλο έφταιγε στην περίπτωση τών Αυστραλών. Οπότε με καμία 200 εκ. Ευρώ τα έχουμε 22 επιθετικά και αναγνώρισης ελικόπτερα που φέρουν αντίστοιχα όπλα σε σχέση με τα Απάτσι και κόστος ψίχουλα και αν δεν τα θέλουμε εμείς να η ευκαιρία για την Κύπρο να δώσει τα ρώσικα πού τώρα τελευταία της έκαναν κόλπα οι Ρώσοι στην υποστήριξη. Εάν τα κιοβα ήταν ευκαιρία αυτό τη είναι;

Nikolaos

Πλησιάζει η ώρα η Ελλάδα να κάνει τη μεγάλη κίνηση, που θα πονέσει στην τσέπη: Τα 10 -D σε Guardian, συν άλλα 2 έως 10 νέα, όσα σηκώνει η τσέπη. Με Longbow για όλα. Και αποκατάσταση της διαθεσιμότητας των -Α για όσο πάνε, εν ανάγκη με νέο συγκρότημα ηλεκροοπτικών αισθητήρων από το Ισραήλ.
Πρόκειται για το αξεπέραστο μαχητικό ε/π, έχει γίνει τεράστια επένδυση (χωρίς αντίστοιχου “βάθους” επιχειρησιακή αξιοποίηση …) και πρέπει να αποσβεσθεί.
Συν τοις άλλοις είναι το πλέον επιβιώσιμο ε/π. Η Ελλάς, ως μικρό έθνος, δεν έχει την πολυτέλεια να χάνει τον ανθό των ΕΔ της … δεν μπορεί να τους αναπληρώσει, ακόμη και για μεγάλα εθνη θέλει πάρα πολύ χρόνο, ειδικά στα ε/π ….

reCaptcha Error: grecaptcha is not defined

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Η αναβάθμιση των αυστραλιανών M113AS4, που κόστισε πολλά και απέδωσε λίγα

Το M113, ένα από τα πιο εμβληματικά τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού (APC) στην στρατιωτική ιστορία, γεννήθηκε τη δεκαετία του 1960 από την FMC Corporation...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Ώρα μηδέν για την ευρωπαϊκή άμυνα και ασφάλεια

2
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 8 Απριλίου 1904: H ίδρυση της “Αντάντ”, οι...

0
Βρετανία και Γαλλία συνυπογράφουν την «Εγκάρδια Συμφωνία» (Entente Cordiale), θέτοντας τέρμα στην υπερχιλιετή διαμάχη μεταξύ τους, δημιουργώντας τη βάση της συμμαχίας τους έναντι των...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η καινούργια «Πτήση» Nο 58, Απρίλιος 2025 κυκλοφορεί!

Το καινούργιο μας Τεύχος 58, Απρίλιος 2025 είναι στα περίπτερα με πλούσια, επίκαιρη και ενδιαφέρουσα ύλη στο τέλος της εβδομάδας, αλλά υπάρχει ήδη ηλεκτρονικά ...

Νέο βλήμα ακριβείας Bullseye για τις ΗΠΑ, προϊόν συνεργασίας General Atomics και Rafael

Η General Atomics Electromagnetic Systems (GA-EMS) ανακοίνωσε στις 7 Απριλίου 2025 τη συνεργασία της με την ισραηλινή Rafael για την κατασκευή του πυραύλου μακράς...

H Airbus σχεδιάζει το φουτουριστικό cockpit του FCAS

Η ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία βρίσκεται σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών και εξελίξεων, με την τεχνολογία να αποτελεί τον κινητήριο μοχλό για τη διαμόρφωση του...