Πλήρης επιβεβαίωση της «Πτήσης» είχαμε από τον Selim Demir, επικεφαλής της Διεύθυνσης Αμυντικών Βιομηχανιών της Τουρκικής Προεδρίας. Ο γνωστός πλέον (καθώς του έχει επιβληθεί απαγόρευση εισόδου στις ΗΠΑ, στα πλαίσια των αμερικανικών κυρώσεων για την αγορά από την Τουρκία των S-400) σε συνέντευξη του στο τουρκικό κανάλι NTV, μίλησε και για το μέλλον του ελικοπτεροφόρου-μικρού αεροπλανοφόρου Anadolu, το οποίο βρίσκεται σε πορείας ολοκλήρωσης.
Έτσι ο Demir είπε αυτό που είχαμε δημοσιεύσει και εμείς από τον περασμένο Σεπτέμβριο, ότι δηλαδή το Anadolu θα γίνει φορέας drones καθώς έχει απομακρυνθεί (οριστικά ελπίζουμε) η δυνατότητα προμήθειας μαχητικών F-35B VSTOVL.
Συγκεκριμένα ο Demir δήλωσε πως το Anadolu θα φιλοξενεί από 30 έως 50 οπλισμένα UAV Bayraktar ΤΒ3, δηλαδή το νέο μοντέλο, εξέλιξη του γνωστού TB2 που έχει και πολλές διεθνείς πωλήσεις. Πάντα σύμφωνα με τον ίδιο, τα TB3 θα έχουν πτέρυγες που θα διπλώνουν ώστε να αξιοποιούν τον περιορισμένο χώρο του Anadolu, ενώ έως 10 από αυτά θα μπορούν να πετάνε ταυτόχρονα και να ελέγχονται από το πλοίο.
Η εξέλιξη αυτή, αν και βέβαια υποβαθμίζει τις ικανότητες μάχης του Anadolu (καθώς δεν θα έχει καθαρόαιμα αεροσκάφη) δεν τις εξαφανίζει. Και αλλάζει, εφόσον υλοποιηθεί, τον ρόλο του, ως ναυαρχίδα του τουρκικού στόλου καθώς του προσφέρει μεγάλες δυνατότητες επιτήρησης και διοίκησης. Ήδη τα σημερινά Bayraktar TB2 έχουν ικανότητα περιπολίας 24 ωρών, σε αποστάσεις πάνω από 200 χιλιόμετρα, άρα το Anadolu ως κέντρο ελέγχου θα μπορεί να κάνει επισκόπηση σε μια έκταση χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων, ουσιαστικά καλύπτοντας όλο το Αιγαίο (για παράδειγμα) και με πυκνή διάταξη UAV. Ταυτόχρονα θα έχει τη δυνατότητα κρούσης αν και τα Bayraktar έχουν μικρό φορτίο όπλων. Μια εκδοχή όμως θα είναι κάποια από αυτά να μετατραπούν σε UAV «αυτοκτονίας», έμφορτα με εκρηκτικά, ένας νέος δηλαδή κίνδυνος για το Πολεμικό Ναυτικό.
Πολλές λεπτομέρειες για το TB3 δεν υπάρχουν, αναμένεται όμως να είναι μια γενικά βελτιωμένη έκδοση του ΤΒ2 με αυξημένο βάρος και δυνατότητες, με δορυφορική σύνδεση, και με νέο κινητήρα 170 ίππων τουρκικής κατασκευής, της εταιρείας ΤΕΙ. Ο PD-170 όπως είναι ο κωδικός του, θα εξοπλίσει και τα δικινητήρια UCAV Akinci, με τουρκικές πηγές να αναφέρουν ότι είναι ιδιαίτερα χαμηλού θορύβου και με ικανότητα παραγωγής αυξημένης ηλεκτρικής ισχύος ώστε να εξυπηρετεί πιο ενεργοβόρα (άρα και πιο αποδοτικά) συστήματα επισκόπησης.