Η άφιξη νοτιοκορεατικών κινητήρων DV27K στην Τουρκία τον περασμένο Μάρτιο και η έναρξη δοκιμών τον Μάιο δεν φαίνεται ότι έχουν επιλύσει το μεγάλο πρόβλημα που έχει το άρμα μάχης Altay (παρά τις κάποιες αναφορές για επιτυχημένη πρόοδο).
Αυτό δήλωσε ο Τούρκος υφυπουργός Άμυνας Muhsin Dere στην διάρκεια πρόσφατης συνεδρίασης κοινοβουλευτικής επιτροπής, όπως αποκαλύπτει ο -συνήθως καλά- πληροφορημένος ισότοπος nordicmonitor.com.
Ο Muhsin Dere, αν και υποστήριξε ότι υπάρχουν οι -γνωστές- προσπάθειες προς δυο κατευθύνσεις, η εγκατάσταση του DV27K ως ενδιάμεση λύση και η εξέλιξη του τουρκικού κινητήρα Batu, παραδέχθηκε ότι προς το παρόν και στο άμεσο μέλλον «το Altay δεν έχει κινητήρα» και δεν μπορεί να μπει σε παραγωγή. Συμπλήρωσε ότι οι δοκιμές αμφοτέρων των συστημάτων ισχύος συνεχίζονται, ενώ κατηγόρησε για άλλη μια φορά την Γερμανία για το εμπάργκο που έχει εφαρμόσει μη προμηθεύοντας το «πακέτο» κινητήρα-κιβωτίου μετάδοσης Europack, όπως είχε συμφωνηθεί.
Όπως έχουμε αναφέρει και άλλες φορές το γερμανικό εμπάργκο έχει εκτροχιάσει το πρόγραμμα του Altay, ενώ η λύση δεν είναι ούτε απλή ούτε εύκολη.
Το πρόβλημα δεν έγκειται μόνο στην εξεύρεση ενός κινητήρα των 1.500 ίππων από το εξωτερικό, ικανού να καλύψει τις ανάγκες ισχύος του άρματος ή ακόμη και η εξέλιξη ενός τουρκικού μοντέλου, εγχείρημα που θα απαιτούσε περισσότερο χρόνο. Το ζήτημα είναι η εξεύρεση και ενός κιβωτίου μετάδοσης-ταχυτήτων που να «δένει» με τον κινητήρα (κάτι που και οι Νοτιοκορεάτες έχουν αποτύχει να κάνουν, υιοθετώντας για τον DV27K γερμανικό κιβώτιο Renk αντί του δικού τους, που μετά από εκτεταμένες δοκιμές και περιορισμένη υπηρεσία δεν φαίνεται να κάλυψε τις ανάγκες και η εξέλιξή του συνεχίζεται).
Ο Τούρκος υπουργός Άμυνας Akar, τον Φεβρουάριο του 2021, μετά από άκαρπες επαφές του στη Γερμανία, ήταν ιδιαίτερα αποκαλυπτικός για το πρόβλημα του Altay όταν είχε πει ότι «Το Altay αναπτύχθηκε με βάση γερμανικό κινητήρα. Η εύρεση εναλλακτικού κινητήρα από άλλη χώρα και η ενσωμάτωσή του στο άρμα δεν είναι απλή υπόθεση, αφού πρέπει να αλλάξει ο σχεδιασμός του σκάφους του». Ο Τούρκος αξιωματούχος συμπλήρωσε τότε ότι «η καταλληλότερη λύση θα ήταν η προμήθεια του γερμανικού συστήματος ισχύος», αν και όπως είχε πει η Rheinmetall είχε αποχωρήσει από την συνεργασία της με την Τουρκία και είχε αρνηθεί να επιτρέψει στο πρόγραμμα.
Οι Τούρκοι προσπαθούν απεγνωσμένα με το Altay… Εκσυγχρονισμός Leopard 2A4 του ΕΣ άμεσα!
Όπως είχαμε γράψει σε σχετικό άρθρο της έντυπης «ΠΤΗΣΗΣ» (Νο 17, Οκτώβριος 2021) οι διαστάσεις του κινητήρα της νοτιοκορεατικής Doosan (μήκος: 1.828 mm, πλάτος: 1.060 mm, ύψος: 1.126 mm και ξηρό βάρος: 2.578 kg) συγκρινόμενες με αυτές του MT883 Ka-501CR του Europack (μήκος: 1.488 mm, πλάτος: 972 mm, ύψος: 742 mm και ξηρό βάρος: 1.800 kg) οδηγεί σε προφανείς σκέψεις για το μέγεθος του άθλου ανάπτυξης. Υπό αυτό το πρίσμα, είναι αναγκαίος ο επανασχεδιασμός του σκάφους του ALTAY (που σχεδιάστηκε πάνω στο Europack ) και -κατ’ ελάχιστον- η εκ νέου μελέτη της γεωμετρίας του με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε χρόνο, κόστος και αναγκαία τεχνολογία.