ALS 115 Hellenic Surface Combat Ship (SCS)
Ποια TF-2000; ιδού η ALS 115 Hellenic Surface Combat Ship (SCS)!
Gepostet von Πτήση & Διάστημα am Freitag, 15. Mai 2020
Η ALS 115 Surface Combat Ship, είναι μια προηγμένη φρεγάτα πολλαπλών ρόλων, που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι η ελληνική πρόταση για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα European Patrol Corvette. Σε κάθε περίπτωση, η ALS 115 φαίνεται να καλύπτει απόλυτα τις όποιες ελληνικές ανάγκες για μια επαρκώς εξοπλισμένη φρεγάτα αντιαεροπορικής άμυνας, που θα μπορούσε να σταθεί με αξιώσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, κι όχι μόνο.
Το πλοίο έχει μήκος 117,90 μέτρα, μέγιστο πλάτος 17,29 και βύθισμα 4,51 μέτρα. Θα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 145 άτομα, αλλά θα χρειάζεται πολύ λιγότερο πλήρωμα καθώς πρόκειται για ένα εξαιρετικά προηγμένο πλοίο.
Η πρόωσή του, όπως έχει σχεδιαστεί από την ομάδα της ALS, θα είναι CODAG (Diesel AND Gas), με δυο κύριες ντιζελομηχανές που συνεργάζονται με έναν στρόβιλο. Φυσικά το πλοίο θα έχει δυο προπέλλες, ενώ η ταχύτητά του φτάνει τους 30 κόμβους. Με 15 κόμβους το πλοίο θα έχει εμβέλεια 6000 ναυτικών μιλίων.
Ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός βασίζεται στο Integrated Mast 400 της Thales, που περιλαμβάνει όλους τους αισθητήρες του πλοίου, μεταξύ αυτό και ραντάρ με 4 στοιχειοκεραίες. Το τελευταίο μπορεί να είναι από το SeaFire 500, μέχρι οποιοδήποτε ραντάρ της κατηγορίας όπως το πολύ φθηνότερο ELM-2248 MF-STAR της ELTA. O IMast400 περιλαμβάνει και όλες τις κεραίες που απαιτούνται από τα συστήματα ESM/ECM.
Στους αισθητήρες περιλαμβάνεται και σόναρ γάστρας, αλλά και συρόμενο (towed array). To CMS του πλοίου μπορεί να είναι οποιοδήποτε προηγμένο σύστημα, από το TACTICOS, CMS 330, SETIS, 9LV ή οποιοδήποτε άλλο, ενώ θα πρέπει να τονίσουμε πως στην Ελλάδα υπάρχουν εταιρείες που μπορούν να κατασκευάσουν ένα εντελώς ελληνικό CMS, και να μην μένουμε “κολλημένοι” στις εισαγόμενες λύσεις.
Ο οπλισμός του πλοίου είναι αρκετά εντυπωσιακός, και δεν θα διστάσουμε να πούμε πως μιλάμε για μια φρεγάτα “αστακό”. Καθώς ο οπλισμός είναι σημαντικός, ρωτήσαμε τους σχεδιαστές αν το σχέδιο μπορεί να “σηκώσει” τόσα, και η απάντηση είναι “απροβλημάτιστα”, καθώς το πλοίο έχει σχεδιαστεί για τις δύσκολες συνθήκες του Αιγαίου.
Έτσι, στην πλώρη θα βρούμε το Leonardo 76/62 Super Rapid ή και Strales. Tα πυροβόλα συμπληρώνονται από ένα αντιπυραυλικό Millenium πάνω από τη γέφυρα, καθώς και δυο (ή 4) τηλεχειριζόμενους πυργίσκους με πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών.
Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει 16 πυραύλους Harpoon, σε 4 τετραπλούς εκτοξευτές. Το ενδιαφέρον όμως είναι πως το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει 4 ή και 4 8πλούς εκτοξευτές Mk41, δηλαδή θα έχει θέσεις για 32 ή και 40 πυραύλους SM-2, ενώ θα μπορεί να φέρει συνδυασμό 64 ESSM Block 2 ΚΑΙ 24 SM-2, διαφορετικά μπορεί να φέρει 32 ESSM Block 2 KAI 32 SM-2. Με λίγα λόγια, μιλάμε για ένα υψηλών δυνατοτήτων πλοίο AAW. Εναλλακτικά το πλοίο μπορεί να φέρει χωρίς ιδιαίτερες αλλαγές εκτοξευτές Sylver A50, με ASTER 15/30.
H αντιαεροπορική/αντιπυραυλική άμυνα συμπληρώνεται από ένα σύστημα RAM ή εναλλακτικά, ένα ακόμη Millenium. Τα όπλα συμπληρώνουν 2 τριπλοί εκτοξευτές τορπιλών Mk-32 για ανθυποβρυχιακές τορπίλες.
Στο σχεδιασμό περιλαμβάνονται 2 συστήματα εναντίον τορπιλών τύπου WASS C310 της Leonardo. Στην πρύμνη υπάρχει και ένα ελικοδρόμιο με μήκος 26,37 μέτρων, που μπορεί να φιλοξενήσει ελικόπτερο S-70B6/MH-60R κατηγορίας βάρους 10 τόνων. Επίσης θα μεταφέρει και ένα VTOL UAV.
Το κόστος όπως έχει υπολογιστεί, χωρίς τους πυραύλους και τα πυρομαχικά, αλλά με τους εκτοξευτές, τα ηλεκτρονικά συστήματα κοκ, θα έφτανε το ποσό των 650 εκ. ευρώ. Το μόνο πρόβλημα είναι να βρεθεί το κατάλληλο ναυπηγείο στη χώρα μας, αλλά και η θέληση να φτιάξουμε ένα εθνικό πλοίο. Μαζί με όλες τις αμυντικές βιομηχανίες της χώρας μας…