31.1 C
Athens
Τρίτη, 10 Ιουνίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΕλληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.: Το σκάφος Ανορθοδόξου Πολέμου ΑΓΗΝΩΡ

Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.: Το σκάφος Ανορθοδόξου Πολέμου ΑΓΗΝΩΡ

- Advertisement -
Την Πέμπτη, 06 Φεβρουαρίου 2020, πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων
του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.) διάλεξη με θέμα
«Ανάδειξη της Ελληνικής Μελέτης / Σχεδίασης και Κατασκευής του Σκάφους
ΑΓΗΝΩΡ», με ομιλητές τους Αναστάσιο Κυπριάνη, Μηχανολόγο Μηχανικό (ΕΜΠ) και
Παναγιώτη Αλούρδα, Ναυπηγό Μηχανολόγο (MIT).
Ο Αναστάσιος Κυπριάνης, Τεχνικός Διευθυντής Μονάδας Υποβρυχίων και Έργων
ΠΝ της Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε., μίλησε σχετικά με την κατασκευή του σκάφους
ανορθοδόξου πολέμου ΑΓΗΝΩΡ που πραγματοποιείται στις εγκαταστάσεις του
Ναυπηγείου Σκαραμαγκά σε συνεργασία με το Πολεμικό Ναυτικό. Πιο συγκεκριμένα,
έγινε ειδική μνεία στην προετοιμασία της Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. για το
συγκεκριμένο υψηλών προδιαγραφών έργο, την τεχνογνωσία που χρησιμοποιήθηκε,
τις ιδιαίτερες απαιτήσεις των διεργασιών κατασκευών αλουμινίου, την οργάνωση της
παραγωγικής διαδικασίας και τη διασφάλιση ποιότητας.
Ο Παναγιώτης Αλούρδας, Επικεφαλής της Σχεδιαστικής Ομάδας τόνισε ότι το
πρωτότυπο ταχύπλοο σκάφος ΑΓΗΝΩΡ είναι ένα σκάφος υψηλών επιδόσεων
κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Ο ΑΓΗΝΩΡ έχει γάστρα ολισθακάτου με μεγάλη
γωνία ανύψωσης και καινοτόμα χαρακτηριστικά (planing craft with deep V hull).
Το σκάφος θα μπορεί να αναλάβει τις παρακάτω αποστολές:
– Διείσδυσης και Απαγκίστρωσης Ειδικών Δυνάμεων (Insertion and Extraction
of Special Operations Forces).
– Αναχαίτισης και Παράκτιας Περιπολίας (Interdiction and Coastal Patrol).
– Έρευνας και Διάσωσης (Search and Rescue).
Η μέγιστη ταχύτητα του ΑΓΗΝΩΡ σε κατάσταση πλήρους φόρτου και κατάσταση
θαλάσσης 1 (sea state 1) θα είναι άνω των 45 knots στη μέγιστη συνεχή ισχύ των
μηχανών (MCR maximum continuous rating). Το σκάφος ανορθοδόξου πολέμου
ΑΓΗΝΩΡ θα επιχειρεί σε κατάσταση θαλάσσης 4 (sea state 4). Η ακτίνα ενεργείας
του σκάφους στους 35 knots θα είναι 350 nm.
Τα κύρια χαρακτηριστικά του πρωτότυπου σκάφους ΑΓΗΝΩΡ έχουν ως εξής:
Μήκος ολικό: 17,60 m.
Πλάτος ολικό: 4,20 m.
Βύθισμα: 0,95 m
Εκτόπισμα πλήρους φόρτου: 22 tonnes.
Ωφέλιμο μεταβλητό φορτίο: 4,5 tonnes
Την παρουσίαση του σκάφους ανορθοδόξου πολέμου ΑΓΗΝΩΡ παρακολούθησαν
μεταξύ άλλων αξιωματικών από πλευράς Πολεμικού Ναυτικού ο Αντιναύαρχος Π.Ν.
Αριστείδης Αλεξόπουλος, ο Διευθυντής Προγράμματος ΑΓΗΝΩΡ Πλοίαρχος B.
Θεοδώρου, ο Διοικητής του Ναυτικού Κλιμακίου Σκαραμαγκά Πλοίαρχος (Μ) Ν.
Ξυνός από πλευράς Λιμενικού Σώματος ο Διευθυντής α.α. του Κλάδου Γ’ (Ελέγχου
Πλοίων) Αρχιπλοίαρχος Λ.Σ. Κανάλης Εμμανουήλ, ο Διευθυντής της Διεύθυνσης
Επιχειρησιακών Μέσων του Αρχηγείου ΛΣ – Ελληνικής Ακτοφυλακής Πλοίαρχος Λ.Σ.
Κιάμος Φώτιος, καθώς και Μέλη του Ελληνικού Ινστιτούτου Ναυτικής Τεχνολογίας,
στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών και νηογνωμόνων, εκπρόσωποι φορέων και
Ενώσεων καθώς και Καθηγητές και φοιτητές ναυτιλιακών σπουδών.
Πηγή: Δελτίο τύπου Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

32 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
32 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το «νέο» Πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ του Πολεμικού Ναυτικού

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, σχεδιασμένες από τη γερμανική Blohm+Voss και κατασκευασμένες με τη συνεργασία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ΠΝ εδώ και τρεις...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: Έτσι θα προχωρήσει το Πολεμικό Ναυτικό με τις ιταλικές Bergamini

61
Το θέμα της απόκτησης φρεγάτών κλάσης Bergamini (FREMM-IT) από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον, καθώς πρόκειται για μια κίνηση που μπορεί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9 Ιουνίου 1944: Η επίθεση στο Vyborg–Petrozavodsk, η...

10
Ο Σοβιετικός στρατός επιτίθεται στην Ανατολική Καρελία το 1944 απωθώντας τους Φινλανδούς και ανακαταλαμβάνοντας την περιοχή που έχασε το 1941.Η Σοβιετική Ένωση είχε επιτεθεί...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Συμμετοχή της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Άμυνα: Εθνική αποτυχία ή Εθνική Ευκαιρία;

Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Το «νέο» Πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ200ΗΝ του Πολεμικού Ναυτικού

Οι φρεγάτες ΜΕΚΟ200ΗΝ, σχεδιασμένες από τη γερμανική Blohm+Voss και κατασκευασμένες με τη συνεργασία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του ΠΝ εδώ και τρεις...

Δ. Μάντζος για την κατάληψη του πλοίου Madleen

Για έντονη ανησυχία και σοβαρά ερωτήματα που προκαλούνται από την επιχείρηση κατάληψης του πλοίου Madleen και σύλληψη όσων επέβαιναν σε αυτό από τις Ισραηλινές...