14.6 C
Athens
Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑAmiral Ronarc’h: η πρώτη γαλλική FDI σε αγώνα δρόμου να «συρρικνώσει» τις...

Amiral Ronarc’h: η πρώτη γαλλική FDI σε αγώνα δρόμου να «συρρικνώσει» τις καθυστερήσεις

- Advertisement -

Όπως χαρακτηριστικά έγραφε προ ημερών γνωστός γαλλικός ιστότοπος που ασχολείται με ναυτικά θέματα, υπήρξε «επιτέλους λευκός καπνός» για την πρώτη γαλλική FDI, την μελλοντική FS Amiral Ronarc’h, αφού το πλοίο ενεργοποίησε για πρώτη φορά αυτή την εβδομάδα τους κινητήρες του.

Οι τέσσερις ντίζελ MTU 16V8000 M9IL των 8000 kW ο καθένας [σε διάταξη CODAD (Combined diesel and diesel), ανά δυο σε ξεχωριστά μηχανοστάσια που είναι αντίστοιχα διασυνδεμένα «οδηγώντας» από ένα από τους άξονες] εκκίνησαν διαδοχικά, στο πλαίσιο των δοκιμών στον προβλήτα, στα ναυπηγεία της Naval Group στη Lorient, όπου βρίσκεται μετά την καθέλκυσή της, το Νοέμβριο του 2020.

Το γεγονός επέτρεψε την λειτουργία των έξι γεννητριών Scania 500 kW που υπάρχουν στις FDI και για πρώτη φορά να ρευματοδοτηθεί το πλοίο χωρίς την υποστήριξη ζεύξης από την ξηρά, όπως γινόταν μέχρι σήμερα και φυσικά θα συνεχίζει να γίνεται για τους επόμενους μήνες, όσο διαρκεί η ολοκλήρωση της κατασκευής της γαλλικής φρεγάτας, και συνεχίζονται οι δοκιμές εν όρμω.

Το ποιο σημαντικό όμως είναι ότι έγινε το πρώτο βήμα στη διαδικασία πιστοποίησης των υποδομών πρόωσης για τις επικείμενες δοκιμές εν πλω, τις οποίες διακαώς αναμένουν τόσο η Naval Group, όσο φυσικά και το Γαλλικό Ναυτικό (Marine Nationale).

Να θυμίσουμε ότι, σύμφωνα με τα δημοσιοποιημένα χρονοδιαγράμματα (που δεν έχουν ανασκευαστεί επισήμως), η Amiral Ronarc’h θα έπρεπε να είχε παραδοθεί στον χρήστη της «μέσα στην Άνοιξη του 2024», ημερομηνία που βέβαια έχει σιωπηρά μετακινηθεί σε άγνωστο χρόνο, αφού οι δοκιμές εν πλω δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν από (κάποια στιγμή) μέσα στο καλοκαίρι. Δεδομένου ότι αναμένεται να διαρκέσουν 6-8 μήνες, η φρεγάτα δεν αναμένεται να περάσει στα χέρια του Marine Nationale -στην καλύτερη περίπτωση- στις αρχές του 2025.

Οι δοκιμές εν όρμω είναι ουσιώδεις, κυρίως όμως για την προετοιμασία των κρίσιμων δοκιμών εν πλω, που θα πιστοποιήσουν όλες τις λειτουργίες του πλοίου.

Μια από τις σημαντικότερες, όπως είναι εύκολα κατανοητό, αφορά τη δέσμη δοκιμών των αισθητήρων και στη συνέχεια των οπλικών συστημάτων. Κάποια στιγμή δηλαδή, θα γίνει για πρώτη φορά ενεργοποίηση του ραντάρ Sea Fire τη Thales, κάτι που δεν μπορεί φυσικά να γίνει εν όρμω, ειδικά στον προβλήτα που βρίσκεται σήμερα το πλοίο.

Τότε θα είναι η πρώτη φορά που το σύστημα, που βρίσκεται στον κύριο ιστό PSIM, θα λειτουργήσει και με τις τέσσερις στοιχειοκεραίες AESA.

SeaFire-Radar-shore-rig.jpg

Να θυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα το Sea Fire έχει δοκιμαστεί μόνο σε ειδική διαμόρφωση προσομοίωσης του ιστού με δυο στοιχειοκεραίες σε ειδική εγκατάσταση ξηράς, στη μεσογειακή ακτή της Γαλλίας. Η συμπεριφορά του όμως στην πραγματική εγκατάσταση του PSIM με τις τέσσερις διατάξεις και κυρίως στη θάλασσα και σε κινούμενη πλατφόρμα θα αξιολογηθεί όταν η φρεγάτα ξεκινήσει τις δοκιμές εν πλω το καλοκαίρι και φυσικά τότε θα εντοπιστούν και τα όποια τυχόν προβλήματα.

fdi-hn-psim-scaled.jpg

Η καθυστέρηση μηνών πάντως στο πρώτο γαλλικό πλοίο είναι δεδομένη! Το πως τα παραπάνω επηρεάζουν το πρόγραμμα των ελληνικών FDI-HN (κλάση ΚΙΜΩΝ), η πρώτη από τις οποίες πρέπει να παραδοθεί το Μαρτιο του 2025, είναι άγνωστο.

Για να τηρηθεί δηλαδή αυτή η ημερομηνία θα πρέπει η πρώτη FDI-FR (Amiral Ronarc’h) και η πρώτη ελληνική FDI-HΝ (ΚΙΜΩΝ)  να παραδοθούν ταυτόχρονα. Την ίδια στιγμή που έχει «χυθεί πολύ μελάνι» στον ισχυρισμό ότι η γαλλική φρεγάτα θα λειτουργήσει υποστηρικτικά στις δοκιμές εν όρμω και εν πλω για την ελληνική, επιτρέποντας την επίλυση των προβλημάτων που θα αναδυθούν.

Το πρώτο κρίσιμο ερώτημα που ανακύπτει όμως εδώ είναι ποιοι είναι οι λόγοι που έχουν προκαλέσει τις μεγάλες καθυστερήσεις στην Amiral Ronarc’h. Αφορούν (όπως ελπίζουμε) το γεγονός ότι πρόκειται για το πρώτο πλοίο του τύπου και θα συρρικνωθούν ή και  θα εξαφανιστούν στο δεύτερο (την ΚΙΜΩΝ);

Το ενδεχόμενο πάντως  η παράδοση της ελληνικής φρεγάτας να διολισθήσει χρονικά είναι υπαρκτό. 

Την κατάσταση, ελλείψει επίσημης πληροφόρησης (που είναι όμως αμφίβολο ότι θα υπάρξει, παρά μόνο όταν ο «κόμπος φτάσει στο χτένι»), επιβαρύνουν και οι πληροφορίες που έχουμε αναφέρει ότι το Marine Nationale παραχωρεί την δεύτερη δική του φρεγάτα, Amiral Louzeau, η οποία θα ήταν η τέταρτη σε παραγωγή με πέμπτη την ελληνική ΦΟΡΜΙΩΝ.

FDI: Ανατροπή, οι Γάλλοι μας δίνουν την 2η δική τους φρεγάτα για να μην υπάρχουν καθυστερήσεις

Όπως όμως φαίνεται να επιβεβαιώνεται (με πλήθος γαλλικών δημοσιευμάτων), μετά την Ronarc’h και την ΚΙΜΩΝ στην ναυπηγική σειρά ακολουθεί η ΝΕΑΡΧΟΣ (όπως προβλεπόταν) και η ΦΟΡΜΙΩΝ (δηλαδή η πρώην Amiral Louzeau) και μετά η Amiral Louzeau (στην θέση της ΦΟΡΜΙΩΝ), η οποία πλέον δεν προβλέπεται να παραδοθεί -στην καλύτερη περίπτωση- κάποια στιγμή το 2027. Θα ακολουθήσουν η Amiral Castex το 2028, η Amiral Nomy το 2031 και η Amiral Cabanier, όλες καθυστερημένες!

Το άκρως ενδιαφέρον όμως της υπόθεσης είναι ότι αρκετά γαλλικά δημοσιεύματα δεν θεωρούν καν αυτό το χρονοδιάγραμμα παγιωμένο και αφήνουν ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρχουν νέες αλλαγές προκειμένου να εξυπηρετηθούν εξαγωγές, που η Naval Group αναζητεί εναγωνίως.

Η FDI είναι υποψήφια για το νορβηγικό πρόγραμμα νέων φρεγατών, στο οποίο όμως απαιτείται οι παραδόσεις των πρώτων από έξι πλοία να γίνουν από το 2029. Έτσι ίσως χρειαστεί νέα αναδιάρθρωση των παραδόσεων στο Marine Nationale.

Το ότι το Γαλλικό Ναυτικό δεν θα παραλάβει δεύτερη FDI παρά το 2027…

Η συνέχεια στο Naval Defence

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

37 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
37 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: 1000 μέρες πολέμου στην Ουκρανία

Η Ουκρανία, μια χώρα με πλούσια ιστορία και πολιτιστική κληρονομιά, έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας από τις πιο δραματικές και καθοριστικές συγκρούσεις του 21ου...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΝΑΛΥΣΗ: ATACMS, SCALP, Storm Shadow κατά Ρωσίας, στρατηγική ευκαιρία και ρίσκο

28
Σε μια ανατροπή των στρατιωτικών ισορροπιών στον πόλεμο της Ουκρανίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, ακολουθούμενες από τη Γαλλία και τη Βρετανία, έδωσαν την άδεια...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 9/21 Νοεμβρίου 1866: Το ολοκαύτωμα της μονής Αρκαδίου

0
Ζωντανό μέλος του Ελληνισμού, η Κρήτη είχε δώσει το «παρών» σε κάθε εθνεγερσία αλλά η γεωστρατηγική της θέση την είχε προδώσει. Καμία Μεγάλη Δύναμη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Και η Νότια Κορέα ενδιαφέρεται για το αιγυπτιακό πρόγραμμα υποβρυχίων;

Νοτιοκορεατικές εταιρείες φέρεται πως δείχνουν ενδιαφέρον για το πρόγραμμα νέων αιγυπτιακών υποβρυχίων, που έχει σαν σκοπό την αντικατάσταση των γηρασμένων κινεζικής προέλευσης Type 033...

Είναι η Σερβία ο πιο πρόσφατος αγοραστής του PULS;

Δεν υπάρχει κάποια επίσημη επιβεβαίωση ότι η Σερβία είναι η πιο πρόσφατη ευρωπαϊκή χώρα που αγοράζει τον ισραηλινό πολλαπλό εκτοξευτή PULS, αλλά μία προχθεσινή...

ΟΛΟΝ Κλέος 2, η επανέκδοση του εμβληματικού ελληνικού ρολογιού με νέες αποχρώσεις

Η Ελληνική εταιρία ωρολογοποιίας ΟΛΟΝ, που μας παρουσίασε πέρσι το ΟΛΟΝ ΩΡΙΩΝ, επανέρχεται με την επανέκδοση του πρώτου μοντέλου της, του ΟΛΟΝ ΚΛΕΟΣ.  Όπως...