11.7 C
Athens
Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου, 2024
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΟΨΕΙΣΑΡΘΡΟ του Αντιναυάρχου Σπ. Κονιδάρη για τις Νέες Φρεγάτες του ΠΝ: Ανάγκη...

ΑΡΘΡΟ του Αντιναυάρχου Σπ. Κονιδάρη για τις Νέες Φρεγάτες του ΠΝ: Ανάγκη λήψης ορθολογιστικής απόφασης μακριά από «οπαδικές» πιέσεις

- Advertisement -

Του Αντιναυάρχου ε.α Σπυρίδωνα Κονιδάρη, Επίτιμου Αρχηγού Στόλου

Ενίσχυση του Π.Ν. – Ανάγκη λήψης ορθολογιστικής απόφασης μακριά από «οπαδικές» πιέσεις

Η διαδικασία επιλογής των νέων φρεγατών (Φ/Γ) και της εν γένει ενίσχυσης του Π.Ν., όπως προκύπτει από τα δημοσιεύματα του Τύπου και τις ανακοινώσεις Υπουργών, εκπροσώπων Τύπου, εταιρειών και Πρέσβεων, είναι σε πλήρη εξέλιξη και το Ελληνικό ΥΠΕΘΑ και το ΓΕΝ επεξεργάζονται τις προτεινόμενες λύσεις, άλλες εκ των οποίων είναι ολοκληρωμένες καθώς κάποιες κατασκευάστριες εταιρίες είναι σε επαφή με το Π.Ν. εδώ και πολλούς μήνες, άλλες δε τις συμπληρώνουν λόγω καθυστερημένης πρόσκλησης τους.

Οι νέες φρεγάτες και ο κίνδυνος των τουρκικών UAV/UCAV (Αντιναύαρχοι Κονιδάρης και Καβουλάκος στο NavalDefence Innovation Forum 2021)

Πέρα από τις 4 νέες Φ/Γ, στο «Πρόγραμμα Ενίσχυσης του Ναυτικού» έχουν συμπεριληφθεί και ο Εκσυγχρονισμός Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των 4 Φ/Γ τ. ΜΕΚΟ και η «ενδιάμεση λύση», ήτοι η πρόσκτηση από το Π.Ν. πλοίων, μεταχειρισμένων μεν αλλά σε καλή κατάσταση και με σημαντικό υπόλοιπο επιχειρησιακού βίου των συστημάτων και των όπλων τους, για την κάλυψη των κενών της επόμενης 10ετίας.   Μέχρι δηλαδή να ολοκληρωθεί ο ΕΜΖ των ΜΕΚΟ και να παραδοθούν και να ενταχθούν επιχειρησιακά στον Στόλο οι 4 νέες Φ/Γ.

Ναύαρχος Κονιδάρης: Θέλω πλοίο και όχι πλωτό σταθμό ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (Τοποθετήσεις NavalDefence Innovation Forum 2021)

Σε ότι αφορά την «ενδιάμεση λύση» ο κ. ΥΕΘΑ δήλωσε στην Βουλή ότι αυτή δύναται να αποσυνδεθεί από τις άλλες 2, ενώ μετά την ενημέρωση του κ. Πρωθυπουργού τον Ιούνιο, το Π.Ν. συνεχίζει την αξιολόγηση έξι (6) προτάσεων.  Με την συμπλήρωση ενός έτους από την εξαγγελία του Προγράμματος και την «ωρίμανση» του, πλησιάζει η ώρα της απόφασης στην λήψη της οποίας, κατά την ταπεινή μου άποψη, θα πρέπει να βαρύνουν μια σειρά από προϋποθέσεις και παράγοντες ενώ δεν πρέπει να μας διαφύγουν ενέργειες που επιβάλλεται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τότε, που θα εξασφαλίσουν την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος με το μεγαλύτερο Ελληνικό όφελος.  Σοβαρές προϋποθέσεις και δράσεις που κατά την γνώμη μου (ταπεινή μεν αλλά βασισμένη σε σπουδές, γνώση και εμπειρία) επιβάλλεται να εξασφαλιστούν ή τουλάχιστον να δρομολογηθούν άμεσα, παρατίθενται στην συνέχεια.

Πικρή αλήθεια #2: Οι ΜΕΚΟ200ΗΝ δεν αξίζει πλέον να εκσυγχρονιστούν, ας αντικατασταθούν με 4 ελαφριές φρεγάτες

α. Επιτάχυνση της ολοκλήρωσης του καταλόγου των υποψηφίων πλοίων που προσφέρονται από όλους τους υποψηφίους ως «Ενδιάμεση Λύση» και αξιολόγηση αυτών από το Π.Ν.  Παράλληλα όμως εξέταση και της παγκόσμιας αγοράς για πλοία διαθέσιμα, σε ενέργεια και σε καλή κατάσταση ώστε, αν δεν μας ικανοποιούν τα προτεινόμενα, να εκκινήσει χωρίς καθυστερήσεις η διαδικασία αγοράς πλοίων από άλλες χώρες, μειώνοντας ανάλογα το διατιθέμενο κονδύλι για τις νέες Φ/Γ και τον ΕΜΖ.

ΑΝΑΛΥΣΗ: Διακρατική, Εμπορική συμφωνία και Διαγωνισμός για τις νέες φρεγάτες του ΠΝ. Λύση, δυσκολότερη λύση και θηλειά στο λαιμό…

β. Ο ΕΜΖ των 4 Φ/Γ τ. ΜΕΚΟ να είναι προδιαγραμμένος επακριβώς από την Ελληνική πλευρά και η προσφορά κάθε υποψηφίου (ναυπηγείου/ χώρας) να είναι ολοκληρωμένη, λεπτομερής, διάφανη, με χρονοδιάγραμμα και κόστος και με αποδοχή σοβαρών ρητρών, σε περίπτωση “αστοχιών”. Η προσφορά δεν πρέπει να είναι μόνο αναλυτική και φθηνή αλλά πάνω απ’ όλα εκτελέσιμη, καθώς μη εκτελεσμένη “λύση” θα είναι καταστροφική.   Επιφυλάσσομαι να επανέλθω στο θέμα αυτό.

Τα συστήματα CIWS των υποψηφίων φρεγατών του Πολεμικού μας Ναυτικού, RAM vs Millenium vs STRALES vs … τίποτα!

γ. Απαιτείται η διασφάλιση της Εγχώριας Βιομηχανικής Συμμετοχής σε όλο το Ναυτικό πρόγραμμα, καθώς η συμμετοχή της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας αποτελεί παράγοντα ζωτικής σημασίας.  Όχι απλώς για την  ενίσχυση του ΑΕΠ, την μείωση της ανεργίας, την διατήρηση και εξέλιξη της εγχώριας παραγωγικής και τεχνολογικής βάσης, αλλά και για την συνεχή υποστήριξη των πανάκριβων συστημάτων των πλοίων με άμεσα διαθέσιμους Έλληνες τεχνικούς και ανταλλακτικά σε όλη την διάρκεια του βίου των πλοίων.

Πως θα επιλέξουμε νέες φρεγάτες για το ΠΝ; Δυο Αντιναύαρχοι ε.α. απαντούν στο Χ. Κτενά στο NavalDefence Innovation Forum 2021

δ. Απαιτείται η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης τουλάχιστον ενός μεγάλου Ναυπηγείου καθώς είναι προφανές πως ό,τι και αν υπόσχονται τα ξένα Ναυπηγεία (κατασκευή 2 έως και των 4 Φ/Γ στην Ελλάδα) τίποτε δεν μπορεί να εξασφαλιστεί αν δεν έχει δεσμευτεί, στην ίδια συμφωνία με την Ελληνική Κυβέρνηση, τόσο το ξένο Ναυπηγείο όσο και ο νέος ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων στην Ελλάδα.   Η πρόσφατη ανακοίνωση Εταιρείας συμφερόντων του κυρίου Προκοπίου ως νικητή του διαγωνισμού για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, είναι προς την σωστή κατεύθυνση.   Αλλά πρέπει να ολοκληρωθεί σύντομα η ιδιωτικοποίηση, καθώς αν δεν έχει συμφωνήσει και δεσμευτεί με σύμβαση και το Ελληνικό Ναυπηγείο, τότε τα πλοία είτε (τελικά) γίνουν στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό, θα καθυστερήσουν πολλά χρόνια να παραδοθούν και θα μας στοιχίσουν πανάκριβα καθώς θα απαιτηθούν τροποποιήσεις των αρχικών Συμβάσεων, σοβαρές αλλαγές των προγραμμάτων κατασκευής με μεγάλα επιπλέον πρόστιμα και κόστη.     Εξυπακούεται ότι στην απευκταία  αυτή περίπτωση, και η συμμετοχή Ελληνικών εταιριών στο πρόγραμμα θα μηδενισθεί και οι όποιες επενδύσεις γίνουν δεν θα αποσβεστούν, οδηγώντας την Ελληνική αμυντική βιομηχανία στην οριστική απαξίωση και καταστροφή.

Ποιος είναι οι τρέχουσες επιλογές για Νέες Φρεγάτες στο ΠΝ, οι εισηγήσεις του Δ. Μητσόπουλου και Χ.Κτενά στο NavalDefence Innovation Forum 2021

ε. Σημαντικότατη προϋπόθεση για την συνέχιση εξέτασης κάθε πρότασης είναι η υποβολή από κάθε υποψήφιο…

Η συνέχεια στο navaldefence.gr, εδώ

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

76 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
76 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Ουκρανία στον αστερισμό των πυρηνικών πυραύλων – η στάση της Ελλάδας

Του Ιπποκράτη Δασκαλάκη, Αντιστρατήγου ε.α., διδάκτορος Διεθνών Σχέσεων, διευθυντή μελετών του Ελληνικού Ινστιτούτου Στρατηγικών ΜελετώνΚαι ξαφνικά μετά την πτήση του ρωσικού βαλλιστικού πυραύλου Oreshnik...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Think…ΙnTheBox, καραμπίνες κατά drones – χιλιάδες Έλληνες έτοιμοι για τέτοια δράση

37
Η χρήση των drones στον σύγχρονο πόλεμο έχει γίνει πλέον η νέα σταθερά. Και αντίστοιχα η αντιμετώπιση τους έχει γίνει κορυφαία ανάγκη, όπου προτείνονται...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 27 Νοεμβρίου 1919: Το τέλος του Μεγάλου Πολέμου...

0
Υπογράφεται στην πόλη Νεϋγί (Neuilly-sur-Seine) της Γαλλίας η ομώνυμη συνθήκη ειρήνης μεταξύ Βουλγαρίας και των δυνάμεων της Entente, που καθόριζε τα σύνορα της πρώτης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Γαλλία: υπό εξέταση πρόγραμμα ανάπτυξης νέου βαλλιστικού πυραύλου

Η Γαλλία εξετάζει την ανάπτυξη βαλλιστικού πυραύλου με συμβατικό φορτίο και εμβέλεια μεγαλύτερη από 1.000 χιλιόμετρα, όπως αποκαλύπτει το Challenges.Μια αιτία για την ανάπτυξη...

Τυνησία: παρέλαβε μεταχειρισμένο C-130

Οι ΗΠΑ μεταβίβασαν ένα μεταχειρισμένο μεταγωγικό C-130H2 στην Τυνησία στις 18 Νοεμβρίου. Η αξία του αεροσκάφους αποτιμάται σε 12 εκατ. δολάρια.Σύμφωνα με το IISS,...

Οι εξαγωγές στρατιωτικού υλικού από Γερμανία στο Ισραήλ έχουν ξεπεράσει τα 130 εκ. ευρώ

Η γερμανική κυβέρνηση έχει εγκρίνει μέχρι στιγμής εντός 2024 εξαγωγές στρατιωτικού υλικού αξίας 131 και πλέον εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με δεδομένα που δημοσιοποιήθηκαν από...