Όπως ανακοίνωσε η Airbus έγινε χθες η πρώτη πτήση στη Γερμανία, ενός αεροσκάφους Α320 δοκιμών, με την ονομασία ATRA (Advanced Technology Research Aircraft), το οποίο φέρει ένα πλήρες ρύγχος από μαχητικό Eurofighter.
Αυτό γίνεται ώστε να δοκιμαστεί στον αέρα το ραντάρ τεχνολογίας AESA, ECRS Mk1 του Eurofighter, το οποίο προβλέπεται να ενσωματωθεί τόσο σε γερμανικά αεροσκάφη νέας παραγγελίας, όσο και σε εκείνα που πρόσφατα παρήγγειλε η Ισπανική Αεροπορία.
Η επιλογή του Airbus ως αεροσκάφους-φορέα, από το να ενσωματωθεί απευθείας το νέο ραντάρ σε υπάρχον Eurofighter, έγινε καθώς το μεγάλο εμπορικό αεροσκάφος μπορεί να παραμείνει στον αέρα για πολλές ώρες, ενώ η διαδικασία πιστοποίησης του ως σκάφος δοκιμών, ήταν πολύ πιο σύντομη χρονικά. Έτσι η ανάπτυξη και η δοκιμή του νέου ραντάρ θα γίνουν πιο γρήγορα.
Το συγκεκριμένο ραντάρ είναι κοινής ανάπτυξης της γερμανικής Hensoldt, της ιταλικής Leonardo και της ισπανικής Indra, και δεν πρέπει να συγχέεται με το επίσης τεχνολογίας AESA, ραντάρ ECRS Mk2 που τώρα δοκιμάζεται σε βρετανικά Eurofighter για τα οποία προορίζεται. Το Mk2 είναι πιο εξελιγμένο, διαθέτοντας δυνατότητες ηλεκτρονικού πολέμου και αναπτύσσεται με συνεργασία της BAE Systems με τη Leonardo.