25.3 C
Athens
Κυριακή, 8 Σεπτεμβρίου, 2024
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΔΙΕΘΝΗΓνωρίστε το νέο υπερσύγχρονο σουηδικό υποβρύχιο A-26

Γνωρίστε το νέο υπερσύγχρονο σουηδικό υποβρύχιο A-26

- Advertisement -


Το A-26 είναι ένα από τα πιο προηγμένα σχέδια συμβατικών υποβρυχίων στον κόσμο, αναφέρει το «Covert Shores».
 
Το πρόγραμμα είχε τις απαρχές του στο φιλόδοξο «UBat-2000 Flundran» της δεκαετίας του 1990, αλλά έμεινε σε θεωρητικό επίπεδο μέχρι την επόμενη δεκαετία. Αρχικά επρόκειτο να αναπτυχθεί από κοινού με τις Νορβηγία και Δανία, αλλά κατέληξε να γίνει 100% σουηδικό project στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Το A-26 προορίζεται να αντικαταστήσει τα υποβρύχια κλάσης Sodermanland και σε δεύτερο χρόνο πιθανόν τα υποβρύχια κλάσης Gotland. Στη βασική έκδοση το σκάφος είναι βελτιστοποιημένο για επιχειρήσεις σε παράκτιο περιβάλλον, όπου τα μεγαλύτερα πυρηνοκίνητα υποβρύχια δεν εμφανίζουν συγκρίσιμες ικανότητες.
 

Τροχοπέδη για το A-26 ήταν η εξαγορά της σουηδικής Kockums από τη γερμανική Thyssen Krupp, που κατασκευάζει το Type 212/214. Η Saab εξαγόρασε το 2014 την Kockums και τελικά η Σουηδία παρήγγειλε δύο A-26 τον Μάρτιο του 2015. Για το A-26 υπάρχει ήδη ενδιαφέρον από άλλες χώρες, ιδιαίτερα την Ολλανδία. Κύριο χαρακτηριστικό του υποβρυχίου αποτελεί το σύστημα AIP, με την Kockums να είναι η πρώτη εταιρεία που εγκατέστησε παγκοσμίως τέτοιο σε υποβρύχιο. Το A-26 είναι επίσης σχετικά μικρό στις διαστάσεις, ώστε να επιχειρεί καλύτερα στο βυθό της Βαλτικής. Το υποβρύχιο εξοπλίζεται με τορπίλες βαρέως τύπου των 533mm, όπως η Torped-62 μέγιστης εμβέλειας 40nm με ταχύτητα 40kn. Συνολικά, το υποβρύχιο έχει τέσσερις τορπιλοσωλήνες των 533mm, ενώ προτείνεται η εγκατάσταση μέχρι 18 σωλήνων VLS για εξαπόλυση όπλων μακρού πλήγματος.
 
Για την εξασφάλιση εξαγωγικών συμβολαίων το A-26 αναπτύσσεται σε τρεις εκδόσεις: (α) A-26 Pelagic, (β) A-26 Oceanic και (γ) A-26 Oceanic Extended Range. Ανάλογα με την έκδοση, το εκτόπισμα και οι διαστάσεις του υποβρυχίου μεταβάλλονται, αλλαγές που έχουν επίπτωση στην αύξηση των ημερών περιπολίας. Για παράδειγμα, στην έκδοση A-26 Oceanic Extended Range το υποβρύχιο έχει μήκος τουλάχιστον 80m και εκτόπισμα μεγαλύτερο των 3.000m. Τα αντίστοιχα μεγέθη για την έκδοση που προμηθεύεται η Σουηδία είναι 63m και 1.930t. Για τη σουηδική έκδοση το πλήρωμα απαρτίζεται από 17 έως 31 άτομα. Στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού, ο τρόπος ναυπήγησης επιτρέπει την επιμήκυνση του κύτους ή αντικατάστασης κομματιών του, με συνέπεια τη βελτίωση των επιχειρησιακών ικανοτήτων.
 

Πέρα από τις κλασικές τορπίλες των 533m, το σουηδικό υποβρύχιο μπορεί να βάλλει μικρότερες τορπίλες των 400mm, χαρακτηριστικό μοναδικό με προσανατολισμό τις επιχειρήσεις στη Βαλτική. Κάθε τορπιλοσωλήνας φέρει δύο τέτοιες τορπίλες και μπορεί να τις εξαπολύσει έναντι διαφορετικών στόχων. Το A-26 έχει ακόμη υποδομές για επιχειρήσεις Ειδικών Δυνάμεων, με την ύπαρξη ειδικού υπόστεγου μεταξύ των τορπιλοσωλήνων. Τέλος, μπορεί να φέρει σύστημα UUV για την εκτέλεση αποστολών ISR.
Διαβάστε επίσης

Πως ένα ντιζελοκίνητο υποβρύχιο “βύθισε” το αεροπλανοφόρο USS Ronald Reagan (βίντεο)

Η Σουηδία εκσυγχρόνισε το ντιζελοκίνητο υποβρύχιο που «βύθισε» το αεροπλανοφόρο USS Ronald Reagan

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: VICTA, το καινοτομικό υβριδικό υποβρύχιο για αμφίβιες επιχειρήσεις

Σε συνέχεια της σειράς άρθρων μας σχετικά με τις νέες απειλές και τη δυνατότητα καταδρομικών επιχειρήσεων σε αρχιπελαγικό περιβάλλον, είδαμε μια σύγχρονη λύση στο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Ελληνική Άμυνα: η αναγκαιότητα μιας «τριάδας» αποτροπής ΜΕΡΟΣ Β΄

3
Στη δημόσια συζήτηση περί εξοπλισμών, η οποία καλά κρατεί ειδικά την τελευταία πενταετία, απουσιάζει κατά την εκτίμησή μας το ερώτημα: ποιο είναι το βέλτιστο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 038 Τεύχος Ιουλίου 2023

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 7 Σεπτεμβρίου 1940: “Blitz”, σφυροκοπώντας τη Βρετανία χωρίς...

1
Ξεκινά το “Blitz”, ο 8μηνος βομβαρδισμός του Λονδίνου και άλλων βρετανικών πόλεων από τη γερμανική αεροπορία, κατά τη διάρκεια του 2ου Παγκοσμίου.Το 1940 ο...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ Τεύχη 32, 33, 34, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2023

Αγορά 7.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 037 Τεύχος Ιουνίου 2023

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Η Ουγγαρία παρέλαβε το πρώτο C-390

Στις 5 Σεπτεμβρίου παραδόθηκε από την Embraer το πρώτο μεταγωγικό C-390 Millennium στην Ουγγρική Αεροπορία.Η Ουγγαρία παρήγγειλε δύο αεροσκάφη του τύπου τον Νοέμβριο του...

Αυστραλία: πύραυλοι JSM για τα μαχητικά F-35

Στις 5 Σεπτεμβρίου ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση της Αυστραλίας και τη νορβηγική εταιρεία Kongsberg η υπογραφή συμβολαίου για πυραύλους αέρος-επιφανείας JSM, που θα εξοπλίσουν...

Ουκρανία: 3 νεκροί από ρωσικό βομβαρδισμό στην πόλη Κοστιαντινίφκα

Τρεις άνθρωποι σκοτώθηκαν και τρεις άλλοι τραυματίστηκαν από τον βομβαρδισμό από τις ρωσικές δυνάμεις της πόλης Κοστιαντινίφκα, στην ανατολική Ουκρανία, δήλωσε σήμερα ο Βαντίμ...