Η Volkswagen θα σταματήσει την παραγωγή οχημάτων στο εργοστάσιό της στη Δρέσδη, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά στα 88 χρόνια ιστορίας της, που κλείνει γραμμή παραγωγής στη Γερμανία.
Αυτή η απόφαση έρχεται εν μέσω πιέσεων στις χρηματοροές της εταιρείας, λόγω μειωμένων πωλήσεων στην Κίνα, αλλά και σε Ευρώπη, ενώ ο εμπορικός πόλεμος με τις ΗΠΑ και την επιβολή δασμών από την κυβέρνηση Τραμπ, επίσης επηρεάζει την εξέλιξη της στην εκεί αγορά. Παράλληλα η VW έχει μείνει πίσω σε τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης ενώ η “πλημμύρα” από κινεζικά μοντέλα που έχει σαρώσει την Ευρώπη και σε ανταγωνιστικές τιμές, έχει επιτείνει τα προβλήματα.
Το εργοστάσιο της Δρέσδης στα ανατολικά της χώρας, που λειτουργεί από το 2002, έχει παράγει λιγότερα από 200.000 οχήματα – λιγότερο από το μισό της ετήσιας παραγωγής του κεντρικού εργοστασίου στο Βόλφσμπουργκ. Η παύση παραγωγής εντάσσεται σε συμφωνία με τα συνδικάτα για μείωση δυναμικότητας στη Γερμανία, που περιλαμβάνει και 35.000 απολύσεις.
Το κτίριο του εργοστασίου (που είχε διαφημιστεί ιδιαίτερα λόγω της σχεδίασης του ως “διάφανο”) θα ενοικιαστεί στο Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δρέσδης για τη δημιουργία ερευνητικού κέντρου σε τεχνητή νοημοσύνη, ρομποτική και τσιπ, με επένδυση 50 εκατ. ευρώ από VW και πανεπιστήμιο τα επόμενα επτά χρόνια.
Γενικότερα η γερμανική αλλά και η ευρωπαϊκή αυτοβιομηχανία βρίσκονται σε περίοδο κρίσης, με αυξημένα κόστη παραγωγής, μειωμένες προοπτικές παραγγελιών, δυσκολία μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, απολύσεις, προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, έντονο ανταγωνισμό από την Κίνα κ.ο.κ. Ο κλάδος αφορά σχεδόν 14 εκατ. θέσεις εργασίας στην Ε.Ε. και επηρεάζει σημαντικά όλη την οικονομία της ηπείρου, συνεισφέροντας κάπου το 7% του ΑΕΠ της.









