18.6 C
Athens
Παρασκευή, 28 Νοεμβρίου, 2025
ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΑΠΕ-ΜΠΕΤο νομοσχέδιο για τη νέα Αρχή Αγοράς πέρασε στη Βουλή - Αντιπαράθεση...

Το νομοσχέδιο για τη νέα Αρχή Αγοράς πέρασε στη Βουλή – Αντιπαράθεση για την επένδυση στα Ναυπηγεία Ελευσίνας

- Advertisement -

Εγκρίθηκε επί της αρχής, κατά πλειοψηφία, το σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης για τη σύσταση και λειτουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Ελέγχου της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, μετά το τέλος της δεύτερης ανάγνωσής του στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου στη Βουλή.

Τα άρθρα 1-59 έγιναν δεκτά κατά πλειοψηφία, όπως και το νομοσχέδιο στο σύνολό του, με τη συζήτηση πλέον να μεταφέρεται στην ολομέλεια, τόσο για τη νέα αρχή προστασίας του καταναλωτή όσο και για τις ρυθμίσεις που αφορούν στην επενδυτική πορεία της Ελευσίνας.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, απάντησε στις αιτιάσεις των κομμάτων, επισημαίνοντας ότι η σύμβαση για την Ελευσίνα αφορά 400 στρέμματα σε περιοχή όπου υπάρχει ήδη παραχώρηση 600 στρεμμάτων και ότι η σχετική σύμβαση παραχώρησης θα έρθει στη Βουλή προς κύρωση. Ξεκαθάρισε πως το άρθρο 51 δεν συνδέεται με την Ελευσίνα, αλλά με ευρωπαϊκές επιταγές για εμβληματικές επενδύσεις, ενώ το άρθρο 52 έχει «προσεκτικά μελετηθεί» ώστε να μην επιτρέπει επέκταση δραστηριοτήτων χωρίς τις προβλεπόμενες νόμιμες διαδικασίες. Τόνισε επίσης ότι οι εργαζόμενοι της περιοχής έχουν εκφράσει ικανοποίηση για τις πρωτοβουλίες ενίσχυσης της ναυπηγικής βιομηχανίας, υπογραμμίζοντας ότι όλες οι παρεμβάσεις γίνονται με γνώμονα «το εθνικό συμφέρον, την υγιή επιχειρηματικότητα και την απασχόληση».

Οι εισηγητές των κομμάτων και οι κοινωνικοί φορείς που συμμετείχαν στη διαδικασία ανέδειξαν διαφορετικές οπτικές για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου, το οποίο φιλοδοξεί να αναδιαμορφώσει τον χάρτη εποπτείας της αγοράς, ενώ παράλληλα ανοίγει νέα κεφάλαια για τις επενδύσεις στην Ελευσίνα.

Ο εισηγητής της πλειοψηφίας, Αθανάσιος Ζεμπίλης, στάθηκε στη σημασία της συναίνεσης απέναντι στην ακρίβεια και την αισχροκέρδεια, υπογραμμίζοντας ότι ο νέος φορέας ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς και ακολουθεί «το σουηδικό μοντέλο». Επανέλαβε ότι υπήρξε ουσιαστικός διάλογος με την ενσωμάτωση προτάσεων κοινωνικών φορέων, ενώ ανέδειξε τη σημασία της ιχνηλασιμότητας προϊόντων και τα αναπτυξιακά οφέλη για την περιοχή της Ελευσίνας.

Από την πλευρά της μειοψηφίας, ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ, Γεώργιος Νικητιάδης, επανέλαβε τις επιφυλάξεις του κόμματος, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση ουσιαστικά συνενώνει υφιστάμενες δομές χωρίς πραγματική αναμόρφωση, καταργώντας τον Συνήγορο του Καταναλωτή αντί να τον αναβαθμίσει. Έκανε λόγο για «υδροκέφαλη» αρχή χωρίς, στοχευμένη, μέριμνα για την περιφέρεια και υπογράμμισε ότι η αγορά χρειάζεται ενισχυμένους ελέγχους και διαφάνεια. Για τα άρθρα 51 και 52, το ΠΑΣΟΚ διατύπωσε σοβαρά ερωτήματα για τη διαφάνεια και τον ανταγωνισμό.

Ο Εμμανουήλ Συντιχάκης από το ΚΚΕ συνέδεσε την ακρίβεια με τη στρατηγική των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, περιγράφοντας την πορεία της τιμής «από το χωράφι στο ράφι» ως μηχανισμό που αφήνει εκτεθειμένους τους παραγωγούς. Ζήτησε κατώτατες εγγυημένες τιμές και σταθερή κρατική χρηματοδότηση για την κοινωνική προστασία, ενώ προανήγγειλε κινητοποίηση στις 30 Νοεμβρίου.

Η Κατερίνα Πέρκα από τη Νέα Αριστερά άσκησε κριτική στην κυβέρνηση, θεωρώντας ότι το νομοσχέδιο δεν απαντά στην ακρίβεια και πως τα άρθρα 51-52 εισάγουν γεωπολιτικές ρυθμίσεις μέσω fast track διαδικασιών χωρίς επαρκή διαβούλευση. Επισήμανε επίσης ότι στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη δεν τηρούνται βασικά εργασιακά δικαιώματα.

Ο Στυλιανός Φωτόπουλος από την Ελληνική Λύση αναφέρθηκε σε ασάφειες του οργανογράμματος της νέας αρχής και σε ασυμβατότητα μεταξύ διαμεσολάβησης και επιβολής κυρώσεων, ενώ επισήμανε ελλείψεις στη διαφάνεια και τη μέριμνα για τις ενώσεις καταναλωτών. Για τα άρθρα 51-52 υπογράμμισε ότι μεταβάλλουν το γεωπολιτικό αποτύπωμα της χώρας χωρίς προβλέψεις περιβαλλοντικής αποκατάστασης.

Ο Σπυρίδων Τσιρώνης από το Πατριωτικό Κίνημα ΝΙΚΗ χαρακτήρισε την έλλειψη δημόσιας διαβούλευσης για τα άρθρα 51-52 «απαράδεκτη» και μίλησε για «εκρηκτική συνταγή κινδύνου» όσον αφορά την αλλαγή χρήσης στην περιοχή της Ελευσίνας, κάνοντας λόγο για υπερδομή χωρίς σαφές πλαίσιο ελέγχου.

Τέλος, ο Αλέξανδρος Καζαμίας από την Πλεύση Ελευθερίας υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο «πάσχει από δομική έλλειψη συνοχής», αμφισβήτησε την ανεξαρτησία της νέας αρχής λόγω της δυνατότητας παύσης του διοικητή από τον υπουργό και εξέφρασε ανησυχίες για τις εκτεταμένες δικαιοδοσίες που παρέχονται στην ONEX.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΠΟΨΗ: Η Destroyer Mafia του Αμερικανικού Ναυτικού “βύθισε” τις Constellation;

Η -όχι και τόσο- αιφνίδια ακύρωση του προγράμματος των φρεγατών Constellation από το Αμερικανικό Ναυτικό, που ανακοινώθηκε στις 25 Νοεμβρίου από τον Υπουργό Ναυτικού...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Hyundai HDS-2300, υποβρύχιο με ΑΙΡ και κόστος κάτω από €1...

18
Η νοτιοκορεατική ναυπηγική βιομηχανία αποτελεί μια από τις πλέον εντυπωσιακές ιστορίες τεχνολογικής ανόδου, των τελευταίων τριών δεκαετιών. Ειδικά στα υποβρύχια, χτίζοντας πάνω σε διαρκή...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 28 Νοεμβρίου 1899: Μάχη του ποταμού Μόντερ, οι...

0
Στη Νότια Αφρική, μια φάλαγγα του βρετανικού στρατού πέφτει σε ενέδρα των Μπόερ καθώς διασχίζει μια ποτάμια διακλάδωση, κατά το Δεύτερο Πόλεμο των Μπόερς....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

74
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Βάλτε την Τουρκία στο SAFE, την στηρίζουμε και για είσοδο σε Ε.Ε., δηλώνει ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών!

Η Τουρκία είναι μακροχρόνιος και αξιόπιστος σύμμαχος του ΝΑΤΟ και πρέπει να ενταχθεί στα νέα αμυντικά προγράμματα της ΕΕ, δήλωσε την Παρασκευή ο Γερμανός...

Στις 30 Νοεμβρίου λήγει η προθεσμία για την κατάθεση των εθνικών σχεδίων για το SAFE – Η Τουρκία χάνει την προθεσμία, λέει η Ευρωπαϊκή...

Στις 30 Νοεμβρίου λήγει η προθεσμία για την κατάθεση των εθνικών σχεδίων των 19 κρατών-μελών που έχουν υποβάλει αίτημα για να λάβουν δάνεια από...

ΚΚΕ: Eγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης για τα περιστατικά ατυχημάτων στις Ένοπλες Δυνάμεις

«Η κυβέρνηση έχει εγκληματικές ευθύνες για τα επικίνδυνα περιστατικά, στα οποία στρατευμένοι νέοι και μόνιμοι στρατιωτικοί βρίσκονται εκτεθειμένοι. Για μία ακόμα φορά στρατιωτικοί το...