Σύμφωνα με την ιαπωνική οικονομική εφημερίδα Nikkei, η κυβέρνηση της Αυστραλίας έχει αποφασίσει να υιοθετήσει την πρόταση της Ιαπωνίας για προμήθεια φρεγατών γενικής χρήσης, επιλέγοντας το πλοίο Mogami, που ήδη υπηρετεί και στο Ιαπωνικό Ναυτικό. Μάλιστα η Nikkei λέει πως οι δύο πλευρές θα διαπραγματευθούν τώρα την οριστικοποίηση της συμφωνίας, ενώ η υπογραφή του συμβολαίο μπορεί να γίνει και φέτος.
Γιγαντομαχία ιαπωνικής Mogami με γερμανική ΜΕΚΟ για τη νέα αυστραλέζικη φρεγάτα
Η Αυστραλία αναζητά να υλοποιήσει το πρόγραμμα της SEA 3000, που προβλέπει την προμήθεια έως και 11 φρεγατών γενικής χρήσης, ως συμπλήρωμα των πιο μεγάλων σκαφών, κλάσης Hunter (εκεί προβλέπονται συνολικά 6 σκάφη).
Η επιλογή έχει περιοριστεί μεταξύ της ιαπωνικής Mogami και της γερμανικής MEKO 200 και η τελική απόφαση αναμένεται πολύ σύντομα. Η Mogami κατασκευάζεται από την Mitsubishi Heavy Industries, η οποία έχει ήδη καθελκύσει 11 πλοία για την Ιαπωνία, με αφετηρία το 2021, σε έναν φρενήρη ρυθμό, που μοιάζει σχεδόν αδύνατο να ακολουθηθεί από άλλη ναυπηγική εταιρεία σε τέτοια κατηγορία πλοίων στην Ευρώπη ή τη Βόρεια Αμερική.
Εφόσον η επιλογή είναι πράγματι η Mogami, η Αυστραλία θα γίνει η πρώτη χώρα που αποκτά σύγχρονα ιαπωνικά πολεμικά πλοία, ανοίγοντας ενδεχομένως την πόρτα και σε άλλες Δυτικές (για παράδειγμα τη Νέα Ζηλανδία). Η Ιαπωνία από την πλευρά της έχει δείξει μεγάλη εμπιστοσύνη στο συγκεκριμένο σχέδιο με χαρακτηριστικά stealth, καθώς έχει παραγγείλει 12 της αρχικής έκδοσης, και σχεδιάζει να αποκτήσει άλλες 12 πιο βελτιωμένες και με μεγαλύτερο εκτόπισμα.
Όπως γράφει η αυστραλιανή εφημερίδα The Australian, η προμήθεια προβλέπει 11 πλοία, με τα τρία πρώτα να κατασκευάζονται από την κατασκευάστρια και τα υπόλοιπα στο ναυπηγείο Henderson της Δυτικής Αυστραλίας. Δεν θα μπορούσε να αποκλειστεί η ναυπήγηση έως 6 πλοίων στο εξωτερικό, αν το αυστραλιανό ναυπηγείο δεν είναι έτοιμο για την έγκαιρη παράδοση του συνόλου των 8 πλοίων. Στόχος είναι να παραδοθεί το πρώτο μέχρι το τέλος του 2029.
Πάντως αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα πως η “Mogami θεωρείται καλύτερη της ΜΕΚΟ200 αλλά και 20% ακριβότερη”. Αλλά υπάρχει και πολιτικό παρασκήνιο, καθώς η Αυστραλία είχε προσεγγίσει παλαιότερα την Ιαπωνία για αγορά υποβρυχίων, τελικά η συμφωνία δεν κατέληξε, οπότε τώρα επιθυμεί να κάνει ένα “άνοιγμα” προς το Τόκιο, που θα ενισχύσει και τις διμερείς σχέσεις τους στον Ειρηνικό, έναντι της κινεζικής απειλής.