Η κατάταξη των 100 κορυφαίων εταιρειών drone για το 2025, όπως δημοσιεύτηκε από τοThe Defense Post στις 13 Ιουνίου 2025, αναδεικνύει τις επιχειρήσεις που πρωτοπορούν στην τεχνολογία μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV), με βάση κριτήρια όπως τα έσοδα, η καινοτομία, οι επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη και η αναπτυξιακή δυναμική.
Οι πρώτες 20 εταιρείες drone στον κόσμο για το 2025
Η λίστα, που αποκλείει κρατικές ή κρατικά ελεγχόμενες οντότητες, αποτυπώνει την ταχύτατη εξέλιξη ενός κλάδου που καλύπτει εφαρμογές από την άμυνα και την επιτήρηση μέχρι την επιμελητεία και την περιβαλλοντική παρατήρηση.
Οι κατηγορίες των μη επανδρωμένων ανάλογα τις ικανότητες τους
Στις πρώτες θέσεις συναντάμε βέβαια τις γνωστές αμερικανικές εταιρείες General Atomics και Northrop Grumman, όπως και την RTX, την Anduril και την BlueHalo, ενώ στην 5η θέση είναι η ισραηλινή Elbit. Ενώ η τουρκική Baykar εδραιώνεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως, χάρη στην κυριαρχία της στην αγορά των MALE UAV. Την ακολουθεί στην 17η θέση η επίσης τουρκική Aselsan.
Μεταξύ των εταιρειών που ξεχωρίζουν, είναι η ελληνική Altus Land Sea Air (Altus LSA), που εισέρχεταιστη λίστα καταλαμβάνοντας την 80ή θέση,αποτελώντας την πρώτη ελληνική που πετυχαίνει τέτοια διάκριση. Η Altus LSA, ειδικεύεται σε προηγμένα drones για αμυντικές και πολιτικές αποστολές. Τα συστήματά της, που περιλαμβάνουν πολυκόπτερα και drones σταθερής πτέρυγας, διακρίνονται για την αντοχή σε παρεμβολές GPS και τις κρυπτογραφημένες επικοινωνίες, ενώ προϊόντα όπως το ALTUS Drone Hangar και το λογισμικό M3NTOR C2 ενισχύουν τη λειτουργικότητά τους.
Oρόσημο αποτελεί η συνεργασία της εταιρείας με την ευρωπαϊκή MBDA, μέσω της ενσωμάτωσης του αντιαρματικού πυραύλου Akeron MP στο UAV Atlas-8H KERVEROS, όπως και η υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με την γαλλική Naval Group για την εγκατάσταση του ίδιου UAV σε ναυτικές πλατφόρμες.
Η Baykar, από την άλλη, καταγράφει μαζικές εξαγωγές των Bayraktar TB2 και Akinci (ύψους 1,8 δις δολαρίων για το 2024), με συμβόλαια σε δεκάδες χώρες και τη στρατηγική εξαγορά της ιταλικής Piaggio Aerospace, ενώ η συνεργασία της με την ιταλική Leonardo ενισχύει την παρουσία της στην Ευρώπη.
Αυτό βέβαια συνοδεύεται από τη διαχρονική κρατική στήριξη των εγχώριων προϊόντων της τουρκικής πολεμικής βιομηχανίας, κάτι που ακόμη περιμένουμε να δούμε και στη χώρα μας.
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα τους.
Θετικό και κρίσιμο βήμα για τη μελλοντική απόκτηση από το Πολεμικό Ναυτικό, ιταλικών φρεγατών κλάσης Bergamini, είχαμε σήμερα. Έτσι ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος...
Πέντε μέρες μετά την επίσημη αίτηση της Βουλγαρίας για έναρξη διαπραγματεύσεων, υπογράφεται στη Θεσσαλονίκη η επίσημη πράξη ανακωχής μεταξύ των συμμαχικών δυνάμεων της Entente...
Του Δρ. Κωνσταντίνου Π. Μπαλωμένου, πολιτικού επιστήμονα- διεθνολόγου, πρώην γενικού διευθυντή Γενικής Διεύθυνσης Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και Διεθνών Σχέσεων (ΓΔΠΕΑΔΣ) του υπουργείου Εθνικής Άμυνας...
Όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας της Ουκρανίας, Αντιστράτηγος Ivan Gavrilyuk, η χώρα του αναμένει νέες ενισχύσεις στην Αεροπορία της, με παραδόσεις μαχητικών Gripen...
Το Σύστημα αντιμέτρων C-MUSIC, κατά εισερχόμενων αντιαεροπορικών πυραύλων, φαίνεται πως έχει επιλέξει η βασιλική οικογένεια του Κατάρ για το αεροσκάφος Boeing 747-8I που χρησιμοποιεί...