Στην αμυντική έκθεση DEFEA 2025, η Intracom Defense παρουσίασε τις τελευταίες εξελίξεις σε UAV και περιφερόμενα πυρομαχικά, με τον διευθυντή Μη Επανδρωμένων Συστημάτων, κ. Χρήστο Τσιάλτα, και τον υπεύθυνο τμήματος, κ. Σπύρο Αποστολάκο, να μιλούν για τα φιλόδοξα προγράμματα ACTUS, LOTUS και ATTALUS, στον συντάκτη της ΠΤΗΣΗΣ, Γιάννη Ρέκκα.
Το μη επανδρωμένο μεσαίου μεγέθου LOTUS, ξεχωρίζει για την καινοτομία του, καθώς είναι το πρώτο παγκοσμίως που στοχεύει σε πιστοποίηση πολιτικών πτήσεων, με έμφαση στην χαμηλή παρατηρησιμότητα (stealth), την διαλειτουργικότητα για ανταλλαγή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο και την ικανότητα να αναπτύσσει μικρότερα UAVs ως «μητρικό» αεροσκάφος.
Παράλληλα, το ATTALUS, ένα μεσαίας εμβέλειας (έως 50 χλμ.) περιπλανόμενο πυρομαχικό (loitering munition), παρουσιάστηκε ως ώριμο πρόγραμμα, με επιτυχημένες δοκιμές πτήσης, το 2024 στο Μεσολόγγι. Σχεδιασμένο εξαρχής ως fixed wing, το ATTALUS διαφοροποιείται από άλλα οπλισμένα drones, ενσωματώνοντας προηγμένους αλγορίθμους και πολεμικές κεφαλές. Η IDE στοχεύει στην ευρωπαϊκή και διεθνή αγορά, με έντονο ενδιαφέρον από πελάτες και την ΕΕ.
Η εταιρεία υπογραμμίζει τη σημασία της συνεργασίας με το ελληνικό Υπουργείο Άμυνας, το οποίο υποστηρίζει τα προγράμματα μέσω χρηματοδότησης και σχεδιασμού, καθώς και με ελληνικούς συνεργάτες όπως η ΕΑΒ και το ΑΠΘ. Οι επόμενοι στόχοι περιλαμβάνουν την πιστοποίηση του LOTUS και τις δοκιμές του ATTALUS, με το ACTUS να θεωρείται εμβληματικό έργο για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, χρηματοδοτούμενο από επτά κράτη-μέλη.
το πρόγραμμα ACTUS (Advanced Capabilities & Certification for Tactical UAV Systems) είναι μια πρωτοβουλία της INTRACOM DEFENSE, που χρηματοδοτείται με 42 εκατομμύρια ευρώ από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας (EDF). Στόχος του είναι η ανάπτυξη και πιστοποίηση προηγμένων τακτικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAVs), LOTUS και PATROLLER, για να καλύψουν τις επιχειρησιακές ανάγκες των Υπουργείων Άμυνας έξι κρατών-μελών της ΕΕ (Βέλγιο, Κύπρος, Φινλανδία, Γαλλία, Ελλάδα, Σουηδία) και της Νορβηγίας. Το πρόγραμμα, διάρκειας 48 μηνών, περιλαμβάνει μελέτη, σχεδιασμό, κατασκευή πρωτοτύπων, δοκιμές, αξιολόγηση και βελτίωση της αποδοτικότητας των συστημάτων. Η IDE είναι ο συντονιστής του προγράμματος, με τη συμμετοχή 23 εταίρων από 9 χώρες, ενώ το Ελληνικό Υπουργείο Εθνικής Άμυνας διαδραματίζει κεντρικό ρόλο ως διαχειριστής του έργου.
Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα τους.
Η Ευρώπη βιώνει έναν πρωτοφανή ενεργειακό ανασχηματισμό. Ο πόλεμος στην Ουκρανία, οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας και η επιτακτική ανάγκη για διαφοροποίηση πηγών προμήθειας...
Το άρθρο που ακολουθεί πρωτοδημοσιεύτηκε στην «Πτήση» 55, Ιανουαρίου 2025, τότε με την ευκαιρία για την είδηση περί αγοράς των μεταχειρισμένων C-130J-30 της RAF...
Τριάντα βομβαρδιστικά Lancaster της βρετανικής Αεροπορίας, καθένα εξοπλισμένο με μία βόμβα Tallboy των 5 τόνων, επιτίθενται και βυθίζουν το γερμανικό θωρηκτό Tirpitz, αδελφό πλοίο...
Ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης και η υφυπουργός Εξωτερικών Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου συναντήθηκαν σήμερα με τον υπουργό Εξωτερικών της Κύπρου Κωνσταντίνο Κόμπο και την υφυπουργό...
Με την συναίνεση των έξι εκ των κομμάτων του Κοινοβουλίου, "πέρασε" από την Ολομέλεια, ο προϋπολογισμός της Βουλής του έτους 2026.Υπέρ ψήφισαν η ΝΔ,...
«Αν κάτι αποδεικνύει η ιστορία των γεωτρήσεων στην Κύπρο, την οποία ο πρωθυπουργός ανέφερε ως παράδειγμα "που ακολουθούμε", είναι ότι διέψευσε πανηγυρικά όλους εκείνους...