18.1 C
Athens
Πέμπτη, 24 Απριλίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣύγκρουση CRJ-700 και VΗ-60: το χρονικό της τραγωδίας στην Ουάσιγκτον

Σύγκρουση CRJ-700 και VΗ-60: το χρονικό της τραγωδίας στην Ουάσιγκτον

- Advertisement -

Αν και τα στοιχεία που οδήγησαν στη σύγκρουση στον αέρα των δυο αεροσκαφών στις 29 Ιανουαρίου, πάνω από την αμερικανική πρωτεύουσα είναι ακόμη λίγα και συγκεχυμένα, αρχίζει να σχηματίζεται μια πρώτη εικόνα για το χρονικό που οδήγησε στην τραγωδία, αν και προς το παρόν παραμένει ένα από τα πολλά σενάρια.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν το επιβατηγό CRJ 701ER εκτελούσε προσέγγιση IFR (Instrument Flight Rules) στο αεροδρόμιο Reagan Washington National και βρισκόταν στην τελική – «short final».

Το ελικόπτερο VH-60 (που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση ως PAT25) πετούσε VFR (Visual Flight Rules) και επιχειρούσε να διασχίσει το ίχνος προσέγγισης-προσγείωσης στο Reagan Washington National.

Αναφέρεται ότι στην περιοχή της Ουάσιγκτον υπάρχει σχετική πρόβλεψη ώστε τα ελικόπτερα που μετακινούνται από την ανατολική στη δυτική όχθη του ποταμού Ποτόμακ να διατηρούν οροφή στα 200 πόδια, διερχόμενα σε ασφαλές ύψος κάτω από το ίχνος πτήσης των αεροπλάνων που προσεγγίζουν στο αεροδρόμιο, υπό την καθοδήγηση του ΕΕΚ (Ελέγχου Εναερίου Κυκλοφορίας) στην περιοχή της Ουάσιγκτον.

 

Το VH-60, από τις καταγραφές της πτήσης του, κινείτο πάνω από τον ποταμό Ποτόμακ, σε ένα προβλεπόμενο δίαυλο για τέτοιες πτήσεις, παράλληλα και ανατολικά με τον άξονα προσαπογειώσεων στους δυο βασικούς διαδρόμους του Reagan Washington National.

Σε σημείο νότια από το αεροδρόμιο, σε προβλεπόμενο δίαυλο (σύμφωνα με τα όσα έχουν δημοσιοποιηθεί) έστρεψε δυτικά επιχειρώντας να διασχίσει το ίχνος προσγειώσεων των ενεργών διαδρόμων του αεροδρομίου.

Βρισκόταν όμως στη σωστή τοποθεσία; Το γεγονός ότι το ελικόπτερο πετούσε «εξ όψεως» σήμαινε ότι έπρεπε να διατηρεί συνεχή οπτική αντίληψη των άλλων αεροσκαφών γύρω του με τη βοήθεια του ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας.

Υπάρχει καταγεγραμμένη συνομιλία του ΕΕΚ και του VH-60/PAT25, που προειδοποιεί για άλλη κυκλοφορία στην περιοχή και ο πιλότος του οποίου ερωτάται εάν βλέπει «το άλλο αεροπλάνο». Σημειώνεται ότι υπάρχουν δημοσιοποιημένα στοιχεία ότι ο ΕΕΚ έκανε την κλήση στο VH-60/PAT25 επειδή υπήρχε αυτόματη προειδοποίηση του συστήματος, για την πιθανότητα σύγκρουσης με το CRJ 791ER. Αν και ανέφερε θετικά, ότι δηλαδή το βλέπει, εντούτοις δεν είναι σίγουρο ότι  αφορούσε το μοιραίο CRJ 701ER. Αμέσως μετά ακολούθησε η σύγκρουση.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

ΑΝΑΛΥΣΗ: Εκσυγχρονισμός Μ113, η περίπτωση των Φιλιππίνων που επέλεξαν την Elbit Systems

Η αναβάθμιση των τεθωρακισμένων οχημάτων μεταφοράς προσωπικού (ΤΟΜΠ) Μ113 αποτελεί μια πρόκληση για πολλούς στρατούς παγκοσμίως, καθώς το όχημα, παρά την ηλικία του, παραμένει...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΕΚΤΑΚΤΟ: Η Ελλάδα ανακήρυξε ΑΟΖ στο Ιόνιο μέχρι το Ταίναρο

50
Σε μια ιστορική απόφαση η Ελλάδα προχώρησε στην ανακήρυξη της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) στο Ιόνιο Πέλαγος, καλύπτοντας μια εκτεταμένη περιοχή που φτάνει μέχρι...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 23 Απριλίου 1944: Η καταστολή της Στάσης του...

2
Σχεδόν τρεις εβδομάδες μετά τη στάση στην ελληνική ναυτική μοίρα στο λιμάνι της Αλεξάνδρειας, οργανωμένη επιχείρηση αφοπλισμού και καταστολής πραγματοποιείται στα καταληφθέντα από επιτροπές...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Βίντεο: Εκεί που η Ουκρανία παράγει ένα drone… “κάθε 23 δευτερόλεπτα”

Ρεπορτάζ του United24media καταγράφει τη μαζική παραγωγή drones που γίνεται σε ένα ουκρανικό εργοστάσιο κατασκευής τους, της εταιρείας Skyfall, η οποία παράγει και κάποια...

Lockheed Martin: Πάμε για ένα βελτιωμένο F-35, στο 80% του 6ης γενιάς F-47 και στη μισή τιμή!

Η Lockheed Martin ανακοίνωσε χθες τα οικονομικά αποτελέσματα του 1ου τριμήνου του 2025, καταγράφοντας πωλήσεις ύψους 18 δις δολαρίων, έναντι 17,2 δις το πρώτο...

Ζελένσκι: “Ποτέ δεν θα αναγνωρίσουμε ρωσική Κριμαία”, Τραμπ: “Ας πολεμούσατε για αυτή”

Η Ουκρανία δεν θα αναγνωρίσει νομικά την κατοχή της Κριμαίας από τη Ρωσία υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, δήλωσε ο Πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι κατά τη διάρκεια...