16 C
Athens
Σάββατο, Ιανουάριος 11, 2025
sliderΛος Άντζελες: επιστρατεύονται όλο και περισσότερα C-130 με MAFFS ΙΙ

Λος Άντζελες: επιστρατεύονται όλο και περισσότερα C-130 με MAFFS ΙΙ

- Advertisement -

Το αρχικό MAFFS (Modular Aerial Fire Fighting System), ήταν ένα σύστημα για την μετατροπή μεταγωγικών C-130 σε εναέριες πλατφόρμες πυρόσβεσης, με την δημιουργία του να εντοπίζεται στο 1971, ως αποτέλεσμα συνεργασίας της ομοσπονδιακής Δασικής Υπηρεσίας των ΗΠΑ με το Πεντάγωνο.

Το αρχικό σύστημα όμως ήταν ογκώδες, βαρύ και χρειαζόταν πολλές ώρες για να εγκατασταθεί ή να αφαιρεθεί από το αεροσκάφος.

Ο διάδοχός του, το MAFFS ΙΙ είναι ένα πολύ πιο συμπαγές σύστημα που εγκαθίσταται από μια μικρή ομάδα σε λιγότερο από δυο ώρες, ενώ αφαιρείται σε μόλις μια.

Το σύστημα έχει αποδειχθεί επιτυχημένο και  υπάρχουν εκδόσεις και για άλλα μεταγωγικά, όπως το C-27J.

H U.S. Northern Command, συμμετέχοντας στην ομοσπονδιακή βοήθεια για την καταστολή των πυρκαγιών στο Λος Άντζελες ενεργοποίησε αρχικά έξι και αργότερα δώδεκα C-130 μονάδων της Αεροπορικής Εθνοφρουράς και της USAF, τα οποία επιχειρούν στην περιοχή.

Τώρα βέβαια όσοι έχουν καλή μνήμη, θα θυμηθούν την προμήθεια δυο από τα αρχικά MAFFS τη δεκαετία του 80 για χρήση από τα ημέτερα C-130H και τις ιστορίες περί ακαταλληλότητας για το ελληνικό εδάφικο ανάγλυφο και τη «διαβρωτική επίδραση του επιβραδυντικού υγρού στην δομή του αεροσκάφους».

Το αρχικό MAFFS βέβαια ήταν εντελώς διαφορετικό στη λειτουργία του από ότι ο διάδοχός του, με την σημαντικότερη διαφορά να εδράζεται στα ακροφύσια απόρριψης που νερού/υγρού που εξαλείφουν σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα της αρχικής σχεδίασης.

Το νέο σύστημα έχει χωρητικότητα έως 11.000 λίτρα  αντικαθιστώντας τις πέντε δεξαμενές της καμπίνας με μία μεγάλη και διαθέτει δύο ενσωματωμένους αεροσυμπιεστές. Το αρχικό MAFFS έπρεπε να συμπιεστεί από εξωτερική μονάδα στο έδαφος ως μέρος της διαδικασίας φόρτωσης. Η δυνατότητα αυτή μειώνει σημαντικά τον χρόνο επανεξυπηρέτησης.

Το MAFFS II σύστημα απορρίπτει το φορτίο του μέσω ενός ειδικού προσαρμογέα στην πλευρική θύρα ρίψης αλεξιπτωτιστών, αντί να απαιτεί το άνοιγμα της οπίσθιας ράμπας.

Αυτό επιτρέπει στο αεροσκάφος να παραμένει συμπιεσμένο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ενώ η κλειστή οπίσθια ράμπα φορτίου μειώνει σημαντικά την οπισθέλκουσα, επιτρέποντας έτσι υψηλότερη απόδοσης σε σύγκριση με το MAFFS I.

Ειρωνεία της τύχης είναι ότι το πρόγραμμα του αρχικού MAFFS είχε εκκινήσει μετά από καταστροφικές πυρκαγιές στην περιοχή Λαγκούνα Μπητς της Καλιφόρνιας.

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -
Subscribe
Notify of
0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

«Όχι στον κατευνασμό του κακού»

«To 2025 φέρνει πολλές αβεβαιότητες, αλλά και πολλές ελπίδες για την Ουκρανία και την Ευρώπη, καθώς προσπαθούμε να βρούμε μια πραγματική λύση σε ένα σύνθετο...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

ΑΠΟΨΗ: Πότε (δεν) θα ξαναπάρει νέα Rafale η Πολεμική Αεροπορία;

37
Η χθεσινή άφιξη του 24ου μαχητικού Rafale στην Τανάγρα, με κωδικό "457" ολοκλήρωσε την διπλή παραγγελία του τύπου που έγινε από τη χώρα μας....
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 11 Ιανουαρίου 1962: Έκρηξη στο Πολιάρνι, 2 σοβιετικά...

1
Το σοβιετικό υποβρύχιο Β-37 (Project 641, κλάση Foxtrot) καταστρέφεται ολοσχερώς μετά από έκρηξη στο διαμέρισμα τορπιλών του. Αυτή συνέβη κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης εν...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Καθέλκυση και της 3ης τουρκικής φρεγάτας κλάσης Istanbul, σε 2 μέρες δύο φρεγάτες στο νερό!

Η τουρκική επιλογή να μοιραστεί το πρόγραμμα παραγωγής 7 φρεγατών κλάσης Istanbul (το πρώτο καράβι της κλάσης, το ομώνυμο TCG Istanbul, έχει ήδη ενταχθεί...

Διακομματικό ψήφισμα καλεί τον Τραμπ να αναλάβει πολιτική δράση για το Κυπριακό

Διακομματικό ψήφισμα για τη καταδίκη της παράνομης κατοχής της Κύπρου από την Τουρκία κατατέθηκε στη Βουλή των Αντιπροσώπων από τους βουλευτές Νικόλ Μαλιωτάκη, Γκας...

Αίγυπτος: παραλαμβάνει τα πρώτα Rafale της δεύτερης παρτίδας

Η Αίγυπτος υπήρξε ο πρώτος εξαγωγικός πελάτης του γαλλικού μαχητικού με παραγγελία 24 μονάδων, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης συμφωνίας το 2016, που περιλάμβανε και...