14.7 C
Athens
Δευτέρα, 6 Ιανουαρίου, 2025
ΝΕΑΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΤΗΣΕΩΝΣαν σήμερα: η συντριβή της AdamAir, Πτήση 574

Σαν σήμερα: η συντριβή της AdamAir, Πτήση 574

- Advertisement -

Το μακρινό πλέον 2007 ξεκίνησε με μια δυσάρεστη είδηση για την πολιτική αεροπορία: την απώλεια ενός αεροσκάφους στην Ινδονησία και του συνόλου των επιβαινόντων.

Η αεροπορική εταιρία AdamAir είχε δημιουργηθεί το 2003 εκμεταλλευόμενη τη χαλάρωση της νομοθεσίας που αφορούσε τις αεροπορικές συγκοινωνίες στην Ινδονησία. Η χώρα αυτή της Ασίας, με το μεγάλο πληθυσμό των 250 εκατομμυρίων και την εκτεταμένη πολυνησιακή διαμόρφωση, είχε μεγάλη ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές. Έτσι η χαλάρωση των κανονισμών ήταν μια μεγάλη ανακούφιση για τους κατοίκους που απέκτησαν τη δυνατότητα να ταξιδεύουν ευκολότερα και πιο οικονομικά.

Η πτήση AdamAir574 ξεκίνησε λίγο μετά το μεσημέρι της πρωτοχρονιάς του 2007 για ένα εσωτερικό δρομολόγιο ανάμεσα στις πόλεις Σαραμπάγια και το Μανάντο. Το αεροσκάφος ήταν ένα Boeing 737-400, που είχε πετάξει για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 1989 και είχε περάσει από αρκετές εταιρίες πριν καταλήξει στον ινδονησιακό αερομεταφορέα.

Το αεροσκάφος ήταν στη φάση ανόδου πάνω από τα Στενά του Μακασάρ όταν χάθηκε η επαφή με τις υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. Σύμφωνα με τις διαδικασίες, η στην έρευνα που ξεκίνησε γρήγορα αποκάλυψε συντρίμμια του αεροσκάφος αλλά όχι επιζώντες. Η διερεύνηση που ακολούθησε διάρκεσε αρκετούς μήνες καθώς αν και εντοπίστηκαν οι καταγραφείς στις 25 Ιανουαρίου, αυτοί δεν ανακτήθηκαν από βάθος 2000 μέτρων παρά οκτώ μήνες μετά.

Οι συσκευές καταγραφής δεδομένων έδειξαν μια εικόνα αντίθετη  στη βασική αρχή της διαχείρισης περιστατικών που βασίζεται στο «aviate – navigate – communicate» ή δηλαδή ασχολούμαι κατά σειρά ΠΡΩΤΑ με το αεροσκάφος, ΔΕΥΤΕΡΟΝ με την πλοήγηση του και ΤΡΙΤΟΝ με την επικοινωνία με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας. Το πλήρωμα διακυβέρνησης αντιμετώπισε μια βλάβη στο αδρανειακό σύστημα πλοήγησης – IΝS. Ασχολήθηκε όμως αποκλειστικά με αυτή  και αγνόησε πλήρως ότι αφορούσε τη διακυβέρνηση του αεροσκάφους. Στην προσπάθεια αυτή  απενεργοποιήθηκε ο αυτόματος πιλότος και το 737-400 μπήκε σε κλήση 35 μοιρών που αιφνιδίασε το πλήρωμα που αποπροσανατολίστηκε. Η αδυναμία των χειριστών να αντιδράσουν αποδείχθηκε καταστροφική με το περιστατικό να γίνεται τότε το πιο πολύνεκρο συμβάν του τύπου με 102 θύματα.

Η επιτροπή διερεύνησης αποτύπωσε μια σειρά από δυσάρεστα συμπεράσματα για την εκπαίδευση του πληρώματος και κατ’ επέκταση τη διοίκηση της εταιρίας. Το σημαντικότερο ήταν η αδυναμία του κυβερνήτη να αντιμετωπίσει τη βλάβη συνεργαζόμενος με το συγκυβερνήτη, έχοντας ελλειμματική εκπαίδευση τόσο στα θέματα του συστήματος πλοήγησης όσο και στη ανάκτηση ελέγχου του αεροσκάφους όταν αυτό έφευγε από τις ομαλές συνθήκες πτήσεις λόγω μεγάλης κλήσης από τον εγκάρσιο ή διαμήκη άξονα.

Τέλος ευθύνες αποδόθηκαν και στο προσωπικό συντήρησης που δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει τα επαναλαμβανόμενα προβλήματα στο σύστημα αδρανειακής πλοήγησης.

Η κατάσταση με την εταιρία δε διορθώθηκε – καθώς υπήρξε άλλο ένα εντυπωσιακό και ταυτόχρονα σοβαρό περιστατικό επτά εβδομάδες αργότερα, και περίπου 18 μήνες μετά το δυστύχημα της αφαιρέθηκε η άδεια λειτουργίας αποκαλύπτοντας το προβληματικό σκηνικό στο χώρο της πολιτικής αεροπορίας στην Ινδονησία που χρειάστηκαν αρκετά χρόνια για να διευθετηθεί.

Τάσσος Αναστασιάδης

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

1 ΣΧΟΛΙΟ

Subscribe
Notify of
1 Comment
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Ινδονησιακό αποβατικό βάλλει με RM-70 εναντίον εχθρικής ακτής, μια ακόμη ιδέα για το ΠΝ!

Tο Ινδονησιακό Πολεμικό Ναυτικό εκτέλεσε στις αρχές Δεκεμβρίου 2024, μια ενδιαφέρουσα άσκηση, όπου -ανάμεσα σε άλλα- το παλαίμαχο, ναυπήγησης 1961, αποβατικό πλοίο KRI Teluk...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

Βλέποντας “απλά” ουκρανικά M113A3 και ζηλεύουμε…

0
Πολλές μονάδες του ουκρανικού στρατού, έχουν τους δικούς τους λογαριασμούς στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.Έτσι μπορούν να προσελκύουν περισσότερους εθελοντές, σε μια περίοδο που Ρωσία...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 5 Ιανουαρίου 1477: Μάχη του Νανσύ, η ήττα...

0
Σε μία από τις πολλές μάχες των διαδοχικών εμφυλίων πολέμων στη μεσαιωνική Γαλλία, οι δυνάμεις του Καρόλου του Τολμηρού εξοντώνονται έξω από την πόλη...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

Βλέποντας “απλά” ουκρανικά M113A3 και ζηλεύουμε…

Πολλές μονάδες του ουκρανικού στρατού, έχουν τους δικούς τους λογαριασμούς στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.Έτσι μπορούν να προσελκύουν περισσότερους εθελοντές, σε μια περίοδο που Ρωσία...

Η Ρωσία λέει ότι κατέλαβε το Κουράχοβε στην ανατολική Ουκρανία

Οι ρωσικές δυνάμεις πήραν τον έλεγχο του Κουράχοβε, μιας πόλης στην ουκρανική περιφέρεια του Ντονέτσκ, όπως ανακοίνωσε σήμερα το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.Οι ρωσικές δυνάμεις...

Αρχίζει σήμερα η δίκη Σαρκοζί στο Παρίσι

Αντιμέτωπος με την γαλλική δικαιοσύνη βρίσκεται από σήμερα - και για μία ακόμη φορά - ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας (2007-2012) Νικολά Σαρκοζί ο...