14.8 C
Athens
Σάββατο, 25 Ιανουαρίου, 2025
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΕΛΛΑΔΑΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ - 3 Αυγούστου 1989: Η τραγική πτώση της πτήσης 545...

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 3 Αυγούστου 1989: Η τραγική πτώση της πτήσης 545 της Ολυμπιακής

- Advertisement -

Το απόγευμα της 3ης Αυγούστου του 1989, μια πτήση ρουτίνας της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας προς τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου κατέληξε σε τραγωδία, όταν το ελαφρύ Shorts 330-200 προσέκρουσε σε απόκρημνη πλαγιά του όρους Κερκετέας της Σάμου, με αποτέλεσμα την ολική καταστροφή του και την απώλεια του συνόλου των επιβατών και πληρώματος.

Η πτήση, OA 0545, ξεκίνησε στις 13:15 από το αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης με προορισμό την Κω, με ενδιάμεση στάση στη Σάμο. Το αεροσκάφος της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας, θυγατρική της Ολυμπιακής που επιχειρούσε με ελαφρά κυρίως ελικοφόρα αεροσκάφη για τη διασύνδεση των νησιών, έφερε το όνομα “Νήσος Μήλος” και νηολόγιο SX-BGE και ανήκε σε μια κλάση αεροασκαφών που προήλθαν από ένα ελαφρύ στρατιωτικό μεταγωγικό, το SC.7 Skyvan της βρετανικής Shorts Brothers. Το αρχικό αεροσκάφος είχε πολύ απλές γραμμές, με μικρή μάλλον αεροδυναμική σιλουέτα, που θύμιζε σχέδια ανεμοπλάνων του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Υψηλοπτέρυγο με δύο κινητήρες turboprop Pratt & Whitney Canada PT6A-45-R και ουραίο πτέρωμα τύπου “Η”, μπορούσε να μεταφέρει μέχρι 30 επιβάτες και τριμελές πλήρωμα (δύο χειριστές και έναν ιπτάμενο συνοδό) για πτήσεις μικρών αποστάσεων. Το χαρακτηριστικά του να απογειώνεται σε μικρές αποστάσεις ταίριαζε στο προφίλ των αεροσκαφών που η ΟΑ ήθελε για τη διασύνδεση των νησιών με τους πολύ μικρούς διαδρόμους.

Στις 17:00, κι ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν πάνω από τη Σάμο σε φάση προσέγγισης για προσγείωση, ξεφνικά χάθηκε από τα ραντάρ της Πολιτικής Αεροπορίας. Προσπάθειες να αποκατασταθεί η επικοινωνία του πύργου ελέγχου απέβησαν άκαρπες και λίγα λεπτά αργότερα ξεκίνησαν έρευνες εντοπισμού του. Στις επιχειρήσεις συμμετείχαν η Πυροσβεστική, η Αστυνομία και φυσικά ελικόπτερα της Πολεμικής Αεροπορίας και ένα μεταγωγικό C-130, καθώς και πεζοπόρα τμήματα του 4ου ΕΤΕΘ (Ειδικό Τάγμα Εθνοφυλακής). Η αρχική σκέψη των αρχών ήταν πως το μικρό αεροσκάφος κατέπεσε στη θάλασσα αλλά ένας βοσκός κατηύθηνε τις έρευνες στις πλαγιές του όρους Κερκετέας ή Κερκής στο Μαραθόκαμπο, από ήχους συντριβής που άκουσε.

Σύντομα, ελικόπτερα εντόπισαν τα συντρίμια σε ύψος 1.370 μέτρων, πολύ κοντά στην κορυφή του όρους που φτάνει στα 1.420 μέτρα. Όταν οι καταδρομείς έφτασαν στο σημείο, λίγο μετά τα μεσάνυχτα λόγω του εξαιρετικά δύσβατου του εδάφους, οι φωτιές δεν είχαν ακόμα σβήσει ενώ πολλά συντρίμια και ανθρώπινα μέλη είχαν διασκορπιστεί σε σημαντική απόσταση από το σημείο κρούσης. Το Short 330 είχε κοπεί στα δύο και είχε κομματιαστεί, σημάδι της ξαφνικής και βίαιης πρόσκρουσης στη βραχώδη πλαγιά. Και οι 31 επιβάτες και το τριμελές πλήρωμα είχαν σκοτωθεί.

Η συνέχεια στο Military History

Ακολουθήστε την ΠΤΗΣΗ στα παρακάτω

κανάλια επικοινωνίας στα social media:

Βοηθήστε μας να συνεχίσουμε:

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στο flight.com.gr εκφράζουν τους συντάκτες τους
κι όχι απαραίτητα τον ιστότοπο. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση χωρίς γραπτή
έγκριση. Σε αντίθετη περίπτωση θα λαμβάνονται νομικά μέτρα. Ο ιστότοπος
διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των σχολίων, τα οποία εκφράζουν μόνο το συγγραφέα
τους.

- Advertisement -
- Advertisement -

6 ΣΧΟΛΙΑ

Subscribe
Notify of
6 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Ακούστε μας

- Advertisement -

Το Σχόλιο της Ημέρας

Η Τουρκία αναβαθμίζει δραματικά το 2ο Ναύσταθμο της στο Ακσάζ, εμείς;

Απέναντι από τη Ρόδο στην περιοχή της Μαρμαρίδας, η Τουρκία έχει δημιουργήσει από τη δεκαετία του '90 το δεύτερο βασικό Ναύσταθμο για το Πολεμικό...

Το τεύχος μας που κυκλοφορεί

- Advertisement -

Κύριο Άρθρο

H Γαλλία να βάλει stop στους «τουρκικούς» Meteor πριν την 4η...

84
Ήταν ένα δημοσίευμα της γαλλικής ηλεκτρονικής εφημερίδας La Tribune πριν μια εβδομάδα (15/1/2025) που μιλούσε για «κόντρα» Λονδίνου-Παρισιού-Αθηνών, σχετικά με το θέμα της απόκτησης...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 053 Τεύχος Νοεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -

Σαν σήμερα

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Ιανουαρίου 1996: Ίμια, ο “πόλεμος των σημαιών”...

14
Θορυβημένος από τις δηλώσεις του τουρκικού ΥΠΕΞ μετά την χριστουγεννιάτικη προσάραξη τουρκικού πλοίου στις βραχονησίδες Ίμια, ο δήμαρχος Καλύμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, συνοδευόμενος από τον...
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 052 Τεύχος Οκτωβρίου 2024

Αγορά 3.99€
- Advertisement -
Card image

ΠΤΗΣΗ 051 Τεύχος Σεπτεμβρίου 2024

Αγορά 3.99€

Πολιτική διαχείρισης σχολίων

Πολιτική διαχείρισης σχολίων για τις ιστοσελίδες flight.com.gr, navaldefence.gr, military-history.gr

73
Όπως είναι γνωστό, τα σχόλια στα site μας υπόκεινται σε έλεγχο και επεξεργασία ώστε να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τους κανόνες που έχουμε...

Related News

ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ – 25 Ιανουαρίου 1996: Ίμια, ο “πόλεμος των σημαιών” αρχίζει

Θορυβημένος από τις δηλώσεις του τουρκικού ΥΠΕΞ μετά την χριστουγεννιάτικη προσάραξη τουρκικού πλοίου στις βραχονησίδες Ίμια, ο δήμαρχος Καλύμνου, Δημήτρης Διακομιχάλης, συνοδευόμενος από τον...

FOAS, όταν η Βρετανία είδε το μέλλον της Αεροπορίας της, αλλά το εγκατέλειψε

Το FOAS (Future Offensive Air System) ήταν μια πρωτοβουλία της Βρετανικής κυβέρνησης, με στόχο την συνολική αντικατάσταση των δυνατοτήτων των αεροσκαφών Tornado GR4, όχι...

Γ. Γεραπετρίτης: Η ελληνική διπλωματία παραμένει σε εγρήγορση, είναι έτοιμη για όλα τα σενάρια

«Η ανάπτυξη ενός ειλικρινούς διαλόγου με την Τουρκία ως του μόνου βιώσιμου μέσου για την οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης συνιστά εθνική στρατηγική επιλογή», αναφέρει ο...